Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالباسط پاکزاد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: در سال‌های اخیر با انجام عملیات آبخیزداری بویژه اجرای بیشاز ۲۰ هزار آب‌بند خشکه سنگی و بتونی، زمینه کنترل و ذخیره‌سازی افزون‌بر ۳۰۰ میلیون مترمکعب روان‌آب و سیلاب در سیستان و بلوچستان را که بدون هیچ استفاده‌ای هدر می‌رفت فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ایجاد هلالی در سطح ۷۰ هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان از دیگر اقدامات در زمینه استحصال روان‌آب‌ها در این استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه زمینه پخش سیلاب در سطح ۱۸ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبعیی استان فراهم شده بیان کرد: این امر باعث رویش مراتع و پوشش سبز گیاهی منطقه شده است.

 اگر در هنگام بارش، شدت بارندگی از ظرفیت نفوذ آب به داخل خاک بیشتر باشد، بخشی از آب ناشی از بارندگی در سطح زمین باقی می‌ماند که این آب پس از پر کردن گودی‌های سطح زمین که به آن چالاب گفته می‌شود، در مسیر شیب زمین جریان یافته و از طریق شبکه آبراهه و سپس رودخانه اصلی از حوضه خارج شده که به آن، روان آب می‌گویند.

سیستان و بلوچستان بنا به موقعیت خاص جغرافیایی از مناطق خشک و کم آب ایران بوده که مهار و استفاده از آب های سطحی و سیلاب‌ها یکی از شیوه‌های هوشمندانه برای استفاده مطلوب آب در این منطقه است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری بارش سیل آسا سیستان و بلوچستان روان آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیرو‌های سپاه و ارتش از زمین و هوا کار ارسال کمک‌ها به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان را انجام می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • باران چگونه تنش آبی سیستان و بلوچستان را شست؟
  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان