Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@14:33:36 GMT

آماده تنظیم افزایش تولید نفت هستیم

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۴۴۰۵

دبیرکل اوپک اعلام کرد اوپک و متحدانش آماده هستند برنامه افزایش دو میلیون بشکه‌ای تولید روزانه در چند ماه آینده را بر اساس وضعیت بازار تنظیم کنند.

 دبیرکل اوپک یک روز پیش از دیدار این گروه با متحدانش در روز دوشنبه، اعلام کرد اوپک ریسکهای نزولی فراوانی برای بازارهای نفت در نیمه اول سال ۲۰۲۱ می بیند. محمد بارکیندو گفت: با وجود نشانه های امیدوارکننده، دورنمای نیمه اول سال ۲۰۲۱ بسیار درهم بوده و همچنان ریسکهای نزولی بسیاری وجود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات بارکیندو در دیدار با کارشناسان اوپک و متحدانش که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، مطرح شد. این گروه روز دوشنبه برای تصمیم گیری درباره میزان تولید نفت در فوریه دیدار خواهد کرد.

اوپک پلاس در دسامبر تصمیم گرفت به جای افزایش تولید به میزان دو میلیون بشکه در ژانویه، تولیدش را تنها ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد اما برخی از اعضا با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا و ضعیف شدن روند بهبود تقاضا برای نفت، ضرورت افزایش بیشتر تولید را زیر سوال برده اند.

آمریتا سن، یکی از موسسان اندیشکنده "انرژی اسپکتس" در این باره گفت: با توجه به ضعیف شدن عوامل بنیادین، اوپک پلاس باید محتاطانه عمل کرده و تولیدش را ثابت نگه دارد و برخی از اعضای بزرگ این گروه ترجیح می دهند سطح فعلی تولید را تغییر ندهند.

عربستان سعودی در دیدار قبلی رویکرد محتاطانه تری را پیشنهاد کرد اما کشورهای امارات متحده عربی و روسیه اعلام کردند ترجیح می دهند تولیدشان را افزایش دهند.

بارکیندو گفت: محدودیتهای اعمال شده روی فعالیت اجتماهی و اقتصادی در شماری از کشورها به قوت خود باقی مانده و نگرانی درباره بروز نوع جدید مسریتر ویروس کرونا وجود دارد. اقتصاد جهانی ممکن است در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ بهبود قوی پیدا کند اما بخشهایی مانند سفر، گردشگری، تفریج و مهمانپذیری ممکن است به سالها زمان نیاز داشته باشند تا به وضعیت پیش از شیوع ویروس کرونا برگردند.

اوپک پلاس در نتیجه تدابیر قرنطینه جهانی که باعث فروپاشی تقاضا برای سوخت شد، در سال ۲۰۲۰ تولیدش را به میزان کم سابقه ای کاهش داد. این گروه از مه تا ژوییه تولیدش را ۹.۷ میلیون بشکه در روز محدود کرد و سپس میزان محدودیت تولیدش را از اوت به ۷.۷ میلیون بشکه در روز و از ژانویه به ۷.۲ میلیون بشکه در روز تسهیل کرد.

دبیرکل اوپک اظهار کرد اوپک اکنون انتظار دارد کشورهای در حال توسعه احیای تقاضای جهانی برای نفت را هدایت کنند و تقاضای جهانی در سال ۲۰۲۱ به ۹۵.۹ میلیون بشکه در روز برسد که ۵.۹ میلیون بشکه در روز بالاتر از سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

اگرچه ساخت و توزیع واکسنهای کووید ۱۹ خوش بینی بازار را برانگیخته است اما رشد تقاضا هنوز ضعیفتر از آن است که مصرف را به سطح ۱۰۰ میلیون بشکه در روز پیش از شیوع همه گیری برگرداند.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت نفت برنت سال ۲۰۲۰ را در بالای ۵۰ دلار در هر بشکه به پایان برد که بیش از یک پنجم کاهش سالانه داشت اما در مقایسه با رکورد اندک آوریل، بیش از دو برابر رشد داشت که نتیجه همکاری تولیدکنندگان در محدودیت عرضه و تصویب بسته های محرک مالی به ارزش هزاران میلیارد دلار در آمریکا و اتحادیه اروپا بود.

برچسب ها: اوپک ، نفت ، انرژی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LUI

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: اوپک نفت انرژی میلیون بشکه در روز اوپک پلاس سال ۲۰۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدهادی احمدی‌طبا شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در روزهای گذشته، بارش باران بسیار خوب در شهرستان اردستان اتفاق افتاد و طبق آمار هواشناسی، میانگین بارش در سال آبی جاری، ۱۴۷ میلی‌متر بوده که ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در میانگین بارش شهرستان اردستان، نسبت به بلند مدت با افزایش ۳۵ درصدی مواجه بودیم و جلسه مدیریت بحران در خصوص پیشگیری از خسارات برگزار و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه توجیه شدند.

فرماندار اردستان تصریح کرد: به‌دنبال بارش زیاد باران در نقاط مختلف شهرستان، برخی از معابر و جاده‌ها دچار سیلاب و آبگرفتگی شد که با حضور و رسیدگی مدیریت بحران مشکلات برطرف شده و مسیرهای اصلی جاده‌ها باز است.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: دو نقطه از مسیرهای روستایی شهرستان اردستان در سیلاب قرار دارد که با همکاری دستگاه‌های مربوطه، این مسیرها نیز به‌زودی باز خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنوز خسارت دقیق مشخص نیست، ادامه داد: خسارت‌های وارد شده در بخش راه و جاده‌ها حدود ۴۰ میلیارد تومان، بخش کشاورزی ۷ میلیارد تومان و ساختمان‌ها حدود ۵ میلیارد تومان بوده است.

فرماندار اردستان با بیان اینکه در مجموع حدود ۵۲ میلیارد تومان خسارت وارد شده، اضافه کرد: در این چند روز تمام دستگاه‌های شهرستان در آماده‌باش کامل بودند و باز هم اگر هشدار هواشناسی اعلام شود، آماده‌باش کامل خواهیم داشت.

کد خبر 6089377

دیگر خبرها

  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری