Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از این شبکه خبری آمریکایی، «دونالد ترامپ» با ادعاهای گمراه کننده، شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ که توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) منتشر می‌شود را اغراق آمیز خواند.  
«دکتر آنتونی فائوچی» رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی و عضو کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید دیروز یکشنبه گفت که پیش بینی نمی‌کرد میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا به این سطح کنونی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین ضمن ابراز تاسف از افزایش بالای مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در کشور، مهمانی و سفر در تعطیلات را از دلایل تسهیل انتقال این ویروس دانست و از آمریکایی‌ها خواست اقدامات پیشگیرانه بهداشت عمومی را انجام دهند.  
فائوچی که این سخنان را در گفت و گو با مجری برنامه «این هفته» شبکه خبری «‌ای بی‌سی نیوز» بر زبان می‌آورد، گفت: «ابتلای روزانه ۳۰۰ هزار نفر به کووید-۱۹ و مرگ دو تا سه هزار نفر وحشتناک است. هیچ راه فراری از این ارقام وجود ندارد. این چیزی است که ما کاملا باید آن را درک کنیم و با رعایت کامل بهداشت عمومی، انتقال ویروس را در سراسر کشور کاهش دهیم» .  
اظهارات فائوچی دقایقی پس از آن صورت گرفت که ترامپ در توئیتی گمراه کننده ادعا کرد که شمار مبتلایان و مرگ و میر کرونایی اعلام شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری اغراق آمیز است. اما ادعاهای ترامپ در حالی بیان می‌شود که افزایش شمار مبتلایان به کرونا در سراسر کشور شدت گرفته است. براساس آخرین اخبار منتشر شده تا به امروز بالغ بر ۲۱ میلیون نفر در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بیش از ۳۶۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. 
فائوچی در گفت و گوی تلویزیونی با ای بی‌سی نیوز در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص توئیت ترامپ گفت: «مرگ و میرها واقعی هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به خط مقدم و بیمارستان‌ها بروید و ببینید که کارکنان آنجا در چه شرایطی بسر می‌برند. در بسیاری از مناطق کشور آن‌ها تحت شرایط بسیار استرس زا قرار دارند. تخت‌های بیمارستان پر شده‌اند و دیگر تخت خالی برای بیماران وجود ندارد و پرسنل متخصص ما خسته هستند». 
وی ادامه داد: «این واقعی است، این واقعی است» . 
رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی همچنین در پاسخ به سوال مجری که چرا بسیاری از ایالت‌ها تنها درصد کمی از واکسنی را که دریافت کرده‌اند، استفاده می‌کنند و علت این تاخیر چیست، توضیح داد: «من فکر می‌کنم این امر ناشی از تلاش برای شروع یک برنامه عظیم واکسیناسیون است. وی در عین حال اذعان کرد اشکالاتی در این مسیر رخ داده که با توجه به مقیاس کار قابل درک است. اما فائوچی ادعا کرد آمار جدید واکسیناسیون بارقه‌ای از امید را نشان می‌دهد.  
عضو کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید در ادامه افزود: «در ۷۲ ساعت گذشته، مقامات ایالتی یک میلیون و ۵۰۰ هزار دز دیگر واکسن به مردم تزریق کرده‌اند که این آمار به طور متوسط حاکی از تزریق ۵۰۰ هزار دز واکسن در روز است که بسیار بهتر از روزهای آغازین شروع واکسیناسیون است». وی تاکید کرد: «اگرچه هنوز به جایگاهی که انتظارش را داریم نرسیده‌ایم، اما من فکر می‌کنم اگر این روند را تسریع دهیم در هفته‌های اول ژانویه به همان جایی که می‌خواهیم دست می یابیم» . 
گفته می‌شود تا صبح دیروز یکشنبه، بیش از ۱۴ میلیون دز واکسن در ایالات متحده توزیع شده است، اما بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، تنها چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واکسن دریافت کرده‌اند که این امر سبب طرح انتقاداتی نسبت به دولت از سوی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان شده است. 
 «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب هم هفته پیش در سخنانی گفت: «همانطور که از مدتها پیش از این موضوع بیم داشتم و نسبت به آن هشدار داده بودم، تلاش برای توزیع و تزریق واکسن آنطور که باید پیشرفت نمی‌کند». وی مدعی شد: «واکسیناسیون مردم آمریکا با سرعت کنونی نه ماه‌ها، که سالها طول خواهد کشید». 
 «میت رامنی» سناتور جمهوری خواه و منتقد ترامپ نیز روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: «برخلاف روند تولید واکسن، سرعت واکسیناسیون عقب است». وی افزود: «اینکه برنامه جامع واکسیناسیون در سطح فدرال تدوین نشده و به عنوان الگو به ایالت‌ها ارسال نشده است، به همان‌اندازه که غیرقابل درک است، غیرقابل توجیه هم هست». 
 

برچسب‌ها ویروس کرونا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور مرگ و میر کووید ۱۹ هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟

اگرچه ایالات متحده کمک‌های تازه‌ای را برای اوکراین تصویب و بریتانیا اخیرا از بزرگترین کمک نظامی‌اش به کی‌یف رونمایی کرد، اما زمان خواهد برد تا اوکراین قدرتش را به واسطه این کمک‌های جدید احیا کند و البته در عین حال کمبود نیروهای اوکراینی نقطه ضعف دیگری برای این کشور در مقابل جنگ با روسیه تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به محض آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لایحه کمک به اوکراین را امضا کرد، ارتش ایالات متحده شروع به ارسال تجهیزات مورد نیاز به خط مقدم کرد. با این حال، بعید است اوکراین بتواند پیشرفت چشمگیری را در مقابل برتری‌های روسیه کسب کند.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: «رای مثبت کنگره جهت ارسال کمک به اوکراین موجب افزایش روحیه برای کی‌یف شده است اما کمبود نیرو دغدغه‌ای بزرگ و حیاتی برای این کشور قلمداد می‌شود. از طرفی شاید کمک‌های آمریکا انگیزه‌ای برای کشورهای اروپایی ایجاد کند تا کمک‌های خود را به اوکراین افزایش دهند؛ همانگونه که نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفرش به ورشو از یک بسته کمکی نظامی ۵۰۰ میلیون پوندی رونمایی کرد.»

این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: «اوکراین ابتدا امیدوار بود که کمک‌های واشنگتن در ابتدای سال جاری میلادی به دستش برسد اما ظاهرا انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ همچنان برای اوکراین به معنای حفظ خطوط باشد تا بازپس‌گیری قلمروهایش. هفته گذشته لایحه کمک‌ آمریکا به اوکراین تصویب شد و زمان خواهد برد تا اوکراین وضعیت دشوار خود را که از ماه‌های اول ۲۰۲۴ گریبان‌گیر آن شده، بهبود ببخشد. هم‌چنین یگان‌های جدید باید آموزش ببینند و زمان می‌برد تا اوکراین کاملا از کمک‌های آمریکا بهره‌مند شود.»

فایننشال تایمز با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده می‌نویسد: «کی‌یف شاید برای به رخ کشیدن دستاوردهای نظامی پیش از انتخابات نوامبر ایالات متحده و توجیه این کمک‌ها، تحت فشار قرار بگیرد و آمریکا (دولت جو بایدن) از او دستاوردهای نظامی بخواهد. اما اوکراین همچنان به جذب منابع نیاز دارد و در عین حال با توجه به انتخابات آتی آمریکا و حضور چهره‌ای جمهوری‌خواه نظیر دونالد ترامپ، آینده روند این کمک‌ها به اوکراین مشخص نیست.»

این روزنامه هم‌چنین تاکید می‌کند: «در حال حاضر بهترین راه اوکراین برای تداوم مبارزه با روسیه، ادامه دادن انواع حملاتی است که اخیرا در حال افزایش هستند. طی این حملات از پهپادهای دوربرد علیه پالایشگاه‌های نفت و سایر اهداف با ارزش استراتژیک در روسیه استفاده شده است اما اوکراین نمی‌تواند از موشک‌های دوربرد اتکمز یا موشک‌های کروز سایه طوفان که سوناک در ورشو این هفته وعده داد، برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کند.»

فایننشال تایمز در پایان با اشاره به قدرت روسیه می‌نویسد: «در حالیکه هیچ راه آسانی برای به زانو درآوردن روسیه وجود ندارد، اما شاید در این مسیر نقاط آسیب‌پذیر این کشور فاش شود. از لحاظ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم حتی اگر ترامپ پیروز شود، ضمانتی برای خرسندی پوتین ارائه نمی‌دهد زیرا ترامپ احتمالا بخواهد برنامه صلح خودش را در پیش بگیرد.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور