Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-27@23:54:52 GMT

تعطیلی واحدهای تولید برق نیروگاه گازی ری

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۵۷۹۶

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: همه واحدهای تولید برق نیروگاه گازی ری از ۱۰ روز پیش در راستای کاهش آلودگی هوا تعطیل شده‌اند.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری ایرنا، حسین توکلی کجانی در بازدید از نیروگاه گازی ری افزود: در حوزه سرزمینی ری واحد پالایشگاهی و تولیدی فراوانی فعالیت می کنند که عنوان شده برخی از این واحدها سوخت مازوت استفاده می کنند این درحالی است که رصد روزانه فعالیت واحدهای پالایشگاهی و تولیدی شهرستان ری از دستگاه های مربوطه نشان می دهد که مدتها است حتی یک لیتر سوخت مازوت در این واحدها استفاده نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: نمونه آن نیروگاه گازی ری است که در صورت قطعی گاز از سوخت نفت و گاز استفاده می کند و در حال حاضر این نیروگاه به مدت ۱۰ روز است که فعالیتی ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: فزایش جمعیت در اطراف تهران و نزدیک شدن بافت مسکونی به صنایع مشکلاتی را از جمله موضوعات زیست محیطی به همراه داشته است اما تعطیلی این صنایع تنها راهکار نیست بلکه بایستی به نحوی برنامه ریزی شود تا در بلند مدت ضمن جابجایی صنایع آلاینده که امکان آن وجود دارد، زمینه فعالیت واحدهایی که خود را با محیط زیست سازگار می کنند درچارچوب معین فراهم شود.

توکلی ادامه داد: نیروی انسانی نیروگاه ری از دیرباز در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیشقدم بوده و امروز با خودکفایی، جهادگران عرصه اقتصاد مقاومتی هستند.

معاون استاندار تهران اضافه کرد: نیروگاه گازی ری از پیروزی انقلاب اسلامی در کمک به جبهه و کارهای انقلابی در منطقه همیشه زبانزد بوده و همواره از نیروهایی متخصص و متعهد بهره برده است و امروز در شرایط تحریم های ظالمانه، در این نیروگاه اقدامات خوبی در جهت بازسازی و تعمیرات واحدهای تولید برق انجام شده است.

وی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید زیرساخت های بسیار خوبی در وزارت نیرو ایجاد شد و در عمده نقاط از جمله شهرستان ری، خطوط آبرسانی و برق توسعه یافت و همچنان این روند ادامه دارد.

مدیرعامل نیروگاه ری نیز در این بازدید گفت: این مجموعه یک نیروگاه گازسوز است و به هیچ عنوان از سوخت مازوت استفاده نمی‌کند.

حمید بادرستانی افزود: واحدهای این نیروگاه اصلا قابلیت استفاده از این نوع سوخت را ندارند و این مسئله بطور کل امکانپذیر نیست.

نیروگاه ری در حال حاضر با دارا بودن ۲۱ واحد گازی مولد برق با ظرفیت‌های متنوع و مجموع توان نامی تولید ۷۵۴ مگاوات در جنوب شهر تهران واقع شده است. ‌

برچسب هاایران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیروگاه ری وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا نیروگاه ری وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو نیروگاه گازی ری نیروگاه ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۵۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت در نشست قرارگاه مرکزی امنیت غذایی گفت: با همت بخش خصوصی و در راستای ارتقای تولید، از ابتدای فروردین تاکنون ۲ میلیون و ۲۸۶ هزار قطعه جوجه در واحدهای مرغداری انجام که این میزان جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۷ درصد افزایش دارد.

سید محمد رضا سیدحسینی تصریح کرد: با این میزان جوجه ریزی ۳۹۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی گفت: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی در حال ساخت است.

حسینی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای فعال با ظرفیت ۸ میلیون قطعه در هر دوره در استان سیستان وبلوچستان مشغول تولید هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده