Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، درحال‌حاضر کیفیت هوای پایتخت با شاخص میانگین ۱۲۱ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است همچنین از سویی کیفیت هوا در ۱۹ ایستگاه سنجش در وضعیت قرمز و در شرایط ناسالم برای همه افراد است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوا در ایستگاه‌های اقدسیه (منطقه ۱)، شریف (منطقه ۲)، شهرداری منطقه ۲، پاسداران (منطقه ۳)، تربیت مدرس (منطقه ۶)، دانشگاه تهران (منطقه ۶)، شهرداری منطقه ۱۰، شهرداری منطقه ۱۱، پارک رازی (منطقه ۱۱)، پیروزی (منطقه ۱۳)، پارک شکوفه (منطقه ۱۴) و شهرداری منطقه ۱۵ ناسالم برای همه افراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این کیفیت هوا در ایستگاه‌های مسعودیه (منطقه ۱۵)، پارک سلامت (منطقه ۱۷)، پارک قائم (منطقه ۱۸)، شهرداری منطقه (۲۰)، فرمانداری شهر ری (منطقه ۲۰)، شهرداری منطقه ۲۱ و شهرداری منطقه ۲۲ ناسالم برای همه افراد گزارش شده است.

در این بین، اطلاعات هشت ایستگاه کیفیت هوا شامل ایستگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی (منطقه ۱)، شهرداری منطقه ۴، ژئوفیزیک (منطقه ۶)، ستاد بحران (منطقه ۷)، گلبرگ (منطقه ۸)، شادآباد (منطقه ۱۸)، شهرک چشمه (منطقه ۲۲) و پونک بیانگر هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی آلودگی هوا در تهران تا اواخر هفته جاری ادامه دارد بنابراین نسبت به خودداری از تردد غیرضروری برای تمام افراد و اجتناب از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌شود.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ناسالم برای همه شهرداری منطقه کیفیت هوا بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۶۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی در سمنان/ احتمال سیلاب نقطه‌ای در منطقه

مدیرکل هواشناسی سمنان با اعلام هشدار نارنجی برای این استان گفت: احتمال جاری شدن رواناب و سیلاب نقطه‌ای در سمنان وجود دارد. - اخبار استانها -

ایرج مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: براساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، شدت بارش‌ها در نواحی جنوبی و شرقی استان سمنان بیشتر است.

وی با بیان اینکه وزش باد شدید به‌ویژه در نواحی جنوبی، غربی و مرکزی پیش‌بینی شده است، گفت: در این مدت دمای هوا بین 3 تا 5 درجه کاهش دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: با توجه به رگباری شدن بارش‌ها احتمال جاری شدن سیلاب و رواناب به‌ویژه در مناطق جنوبی استان سمنان وجود دارد.

از حاشیه رودخانه‌ها دوری کنید!!

مصطفوی گفت: براساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و مدل‌های پیش‌بینی سامانه بارشی فعالیت این سامانه از روز پنج‌شنبه تا اواخر وقت شنبه در این استان ادامه دارد.

وی با اشاره به برخی مخاطرات این سامانه بارشی گفت: بارش‌های باران، رگبار، رعد و برق و احتمال تگرگ در غالب نقاط سمنان، مه‌آلودگی و کاهش دید به ویژه در مناطق کوهستانی، وزش باد شدید در برخی نقاط با گرد و خاک به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب از جمله پیش‌بینی‌های هواشناسی سمنان برای استان سمنان است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: احتمال مه آلودگی، یخبندان و کاهش دید و اختلال تردد نیز در این مدت وجود دارد.

مصطفوی خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، لایروبی شبکه آبراه‌ها، خودداری از تردد و توقف خودرو زیر درختان خشک، ساختمان‌ها و سازه‌های در حال ساخت، توجه به استحکام تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها مهمترین توصیه‌های مدیر کل هواشناسی استان سمنان بود.

وی افزود: پاک‌سازی دهانه پل‌ها، عدم صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، اجتناب از اسکان چادر‌های مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها و عدم چرای دام در نواحی مرتفع و نیز خودداری از قرار گرفتن و پارک خودرو زیر ساختمان‌های در حال ساخت و سازه‌های نا ایمن و مراقبت از گلخانه‌ها از دیگر توصیه‌های مدیر کل هواشناسی استان سمنان بود.

انتهای پیام/361/.

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای شهر ری بسیار ناسالم شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت هوای تهران در یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هوای ۶ شهر اصفهان سالم است/ شاخص زرین‌شهر بر مدار نارنجی آلودگی
  • صدور هشدار نارنجی در سمنان/ احتمال سیلاب نقطه‌ای در منطقه
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تهران پاک شد