Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمار زیادی از مردم یمن تاکنون در جریان حملات به این کشور که با استفاده از تسلیحات غربی انجام شده، جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری میزان - گاردین در گزارشی می‎گوید «دولت انگلیس تحت فشار است تا توضیح بدهد که چرا یک سری حملات هوایی در یمن، که با تلفات زیادی از غیرنظامیان همراه شده در گزارش محرمانه مبنی بر نقض قوانین بین المللی بشردوستانه ثبت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بر اساس این گزارش، این موضوع زمانی مشخص شد که دولت انگلیس درگیر یک چالش حقوقی در مورد تصمیم خود مبنی بر اعطای مجوز صادرات سلاح به تولید کنندگان اسلحه برای فروش سلاح به عربستان به منظور استفاده در یمن، شد.

این چالش در حالی مطرح شد که این تسلیحات در نقض قوانین بین المللی حقوق بشر استفاده می‌شدند.

گروه‌های مدافع حقوق بشر می‎گویند که تعداد واقعی عملیاتی که نیرو‌های تحت امر ائتلاف سعودی در چارچوب آن بیش از ۲۰ هزار حمله هوایی انجام داده اند، باید بسیار بیشتر از آمار اعلام شده باشد.

بیشتر بخوانید: بحران یمن؛ آمریکا و دامن زدن به فاجعه انسانی همکاری عربستان و غرب در جنگ یمن و بروز بزرگ‌ترین فاجعه انسانی جهان

گاردین می‎گوید که دولت انگلیس از انتشار داده‌ها در این زمینه خودداری می‎کند.

منابع دفاعی معتقدند این امر به این دلیل است که این داده‌ها حاوی اطلاعاتی است، که برخی از آنها آنقدر حساس به حساب می‌آیند که نمی‌توانند علنی شوند.

با این حال، گزارش‎های پارلمان انگلیس ثابت کرده است که تعدادی از حملات هوایی در فهرست نقض احتمالی حقوق بشر بین المللی، که توسط گروه‌های حقوق بشری و سازمان‌های غیردولتی در یمن شناسایی شده، ثبت نشده است.

از جمله حملات شناسایی شده، که وزارت دفاع انگلیس آنها را تایید کرده اما در پایگاه داده ها موجود نیست، حمله ژانویه ۲۰۱۸ به یک پل و بازار یمن بود که منجر به جان باختن ۱۷ نفر و زخمی شدن بیش اجان خود را از دست دادند.


انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس بوریس جانسون حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انگلیس انگلیس بوریس جانسون حقوق بشر حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۶۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز اطلاع‌رسانی جنگی (الاعلام الحربی) جنبش انصار الله یمن تصاویر حمله موفق پهپادی به کشتی متخلف سیکلادیس (CYCLADES) را که در دریای سرخ به سمت بنادر فلسطین اشغالی در حال حرکت بود، منتشر کرد.

در تصاویر منتشر شده، شلیک پهپاد از نوع «شهاب» و کشتی هدف قرار گرفته از لحظه شناسایی و رهگیری تا اصابت به نمایش درآمده است.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ضد ناوهای جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله دو ناوشکن آمریکایی، با تعدادی پهپاد عملیات نظامی انجام دادیم.

سریع با بیان اینکه این عملیات با موفقیت به اهداف خود رسید، توضیح داد: نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود.

وی تأکید کرد: هدف قرار دادن کشتی سیکلادیس پس از آن صورت گرفت که در ۲۱ آوریل با استفاده از روشی فریبنده و استتار با ادعای عازم بندری دیگر، در حال حرکت به سمت بندر ام‌الرشراش (ایلات اشغالی) بود.

کد خبر 6093742

دیگر خبرها

  • هر پایگاه یا سرزمینی که از آن به یمن حمله شود، هدف قرار می‌گیرد
  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه
  • بانوان آمریکای لاتین نسبت به کشتار زنان در غزه موضع بگیرند
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • یمن: با آتش بازی نکنید؛ خیلی بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید سلاح داریم
  • محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • ویدئویی که یمنی ها از نیروهای زیر زمینی خود منتشر کرده اند
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه