Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@09:11:04 GMT

توسعه مکتب سردار قاسم سلیمانی در شبکه شاد

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۶۲۷۳

توسعه مکتب سردار قاسم سلیمانی در شبکه شاد

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی صفحه «سرباز وطن» با ۱۵ میلیون کاربر در شبکه شاد خبرداد.

علیرضا کاظمی، در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری علمدار "یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی" در کرمان، با ارائه گزارشی از اقدامات آموزش و پرورش در خصوص  ترویج مکتب شهید قاسم سلیمانی، اظهار کرد: در اولین قدم سیاست‌ها و راهبردهای کلان در ترویج شخصیت و مکتب شهید سلیمانی را در شش محور اجرا یی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  توجه به نقش الگویی - تربیتی شهید سلیمانی و توجه به ابعاد معنوی، ولایت پذیری، رفتار و سبک تربیتی ایشان، تبیین اهمیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در ابعاد مختلف، توسعه و ترویج تفکرات شهید در مواجهه با استکبار و بهره مندی از همه ظرفیت های آموزش و پرورش در گسترش تفکر  این شهید  مقاومت  از جمله محورهای مذکور است.

کاظمی، توسعه و ترویج گفتمان مقاومت و چارچوب های مکتب  سلیمانی را از مهم ترین سیاست های آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: در این راستا اقدامات مهمی در سطح کشور شکل گرفت که ازجمله می توان به؛ راه اندازی پویش‌های دانش آموزی از سوی اتحادیه انجمن های اسلامی، سازمان بسیج دانش آموزی و سازمان دانش آموزی کشور (پویش نسل سلیمانی) اشاره کرد.

وی  از نامگذاری  بیش از ۱۰۰ مدرسه به نام شهید سلیمانی خبر داد و اظهار کرد: تهیه میثاق نامه با شهید سلیمانی، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری علمدار به میزبانی استان کرمان، نامگذاری کلاسها و فضاهای آموزشی تربیتی در سراسر کشور به نام شهید سلیمانی از دیگر اقداماتی بود که در آموزش و پرورش صورت گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:  ترجمه و نشر خاطرات شهید سلیمانی، بازخوانی خاطرات و وصیت نامه شهید در قالب کتاب خوانی و برنامه های محتوایی، ورود به حوزه تالیف کتاب درسی در سازمان پژوهش و تولید کتاب «سرباز وطن» و راه‌اندازی صفحه «سرباز وطن» در شبکه شاد با بیش از ۱۵ میلیون کاربر از جمله این اقدامات است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی ادامه داد: در جشنواره علمدار باتوجه به محدودیت زمان ۱۲ رشته را مشخص کردیم که برای معلمان و دانش آموزان ابتدایی و متوسطه به طور جداگانه طراحی شد و  اکنون مصمم به دائمی کردن این دبیرخانه  و تسری دادن موضوعات جشنواره، در بخش هایی مثل فیلم و داستان و ...  هستیم.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش شهید سلیمانی قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۶۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان

مراسم زنگ سپاس  امروز در مدرسه شاهد شهید بیگلو رشت برگزارشده بود، مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در این مراسم گفت: دانش آموزان دارای استعداد‌های بالقوه‌ای در حوزه‌های مختلف هستند که با تلاش و کوشش معلمان این مرز بوم کشف و شناسایی می‌شود.

محمد حسین رمضانی تلاش و صبرمعلمان را زمینه شکوفایی استعداد دانش آموزان دانست و افزود: دانش آموزان گیلانی در برخی از رشته‌ها در دنیا خوش درخشیده اند که مایه افتخار کشور و استان است.


وی به شهدای معلم و دانش آموزی گیلان اشاره و تصریح کرد: درهفته معلم یاد و خاطرات ۴۱ هزار شهید معلم و دانش آموز کشور و ۲۵ شهید تروریستی کرمان و یک شهیده این حادثه را گرامی می‌داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه تمامی جنایت‌ها و ظلم در دنیا را ناشی از جهل و نادانی است گفت: استاد شهید مطهری حلال مشکلات و پاسدار اسلام بود. 

رمضانی اسلام شناسی، گذشت و فروتنی را از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار دانست و افزود: شهید مطهری علاوه بر استاد اخلاق، طبیب هم بود جامعه را درمان می‌کرد و دشمن به دانایی این شهید بزرگوار واقف بود و ایشان را به شهادت رساند.

وی با بیان اینکه معلمان امروز وظیفه خطیر درارتقای دانایی جامعه برعهده دارند اضافه کرد:آموزش و پرورش کارخانه تولید منابع انسانی و انسان سازی است و معلمان نقش مهندسین این کارخانه را دارند.


رمضانی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نیروی انسانی تولید و تربیت می‌کند، گفت: موتور پیشرفت کشور امید و اعتماد است این دو مقوله مهم در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی همچنین از راه اندازی دهکده ورزشی دانش آموزی و یک مرکز رفاهی درآینده نزدیک در گیلان خبرداد.
در پایان این مراسم به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم از معلمان مدرسه شاهد شهید بیگلو رشت با اهدای شاخه گلی قدردانی شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • نقش موثر معلمان در مقابله با جنگ نرم دشمن
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟