Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@12:37:24 GMT

بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۶۵۳۳

ساعت24-وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) از موجودی ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالاهای اساسی در بنادر کشور خبر داد و با اشاره به لزوم تجدید نظر در قیمت پایه برخی محصولات در بورس، به دستگاه‌هایی که در اجرای سامانه جامع تجارت کوتاهی کرده‌اند هشدار داد.

علیرضا رزم حسینی در نشست ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: در ستاد تنظیم بازار تامین کالاهای مورد نیاز مردم از طریق افزایش تولید و واردات کالاهای ضروری مورد نظر وزارت صمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر اساس گزارش گمرک تاکنون ۱۶ میلیون تن کالاهای اساسی وارد کشور شده و برای تأمین ذخایر کالاهای راهبردی هم اقدامات خوبی صورت گرفته است. مسئله دیگر روان کردن ترخیص کالاهای دپو شده در گمرکات کشور است که بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت در حوزه ترخیص کالاها به ویژه کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی همچنین از موجودی ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالاهای اساسی در بنادر کشور خبر داد و گفت: باید برای ترخیص این کالاها مراحل قانونی انجام شود. بنابراین به طور کلی تلاش وزارت صمت تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات و تامین کالاهای اساسی و ضروری است که باید طبق برنامه وارد شود. اولوریت بعدی این وزارتخانه هم رصد قیمت و وضعیت عرضه  ۱۰۰ قلم کالای اساسی است و بر اساس گزارشات امروز، قیمت ۴۰ قلم از این کالاها از ثبات نسبی برخوردار بوده و ۶۰ قلم هم نوسانات قیمتی داشته که مقرر شده سازمان حمایت اقدامات لازم را برای ثبات آن‌ها انجام دهد.

 وزیر صمت در ادامه اعلام کرد که حوزه اختیارات ستاد تنظیم بازار به استانداران نیز به عنوان رئیس ستاد تنظیم بازار استانی اختیار لازم در حوزه قیمت گذاری، نظارت و ترخیص کالاها داده شده است.

هشدار وزیر صمت نسبت به کوتاهی در اجرای سامانه جامع تجارت

وی در ادامه با تاکید بر لزوم اجرایی شدن سامانه جامع تجارت، گفت: اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر نرسیدن نهاده‌های دامی پس از ترخیص از گمرک به مقصد نهایی منتشر شده است. به همه دستگاه‌های مسئول ابلاغ شده که باید به سامانه جامع تجارت متصل باشند در این جلسه هم تاکید شده دستگاه‌های مسئول که مصوبات به آن‌ها ابلاغ شده حتما باید آن را اجرا کنند و دستگاه‌های نظارتی باید با بخشی از دستگاه‌های دولتی که در این مورد کوتاهی کردند برخورد کنند.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه رسوب کالا در گمرک باید به حداقل برسد، از گمرک و بنادر خواست نسبت به تسهیل و تسریع ترخیص کالاها اقدام کنند تا در بازار نیز اثر بگذارد.

لزوم تجدید نظر در قیمت پایه برخی محصولات در بورس

وی در ادامه با بیان اینکه بورس در شرایط صلح یکی از ابزار تنظیم بازار است، گفت: در شرایط خاص کنونی باید درباره عرضه کالا در بورس اقدامات خوبی انجام شود و شرایط ویژه در زمینه فولاد و پتروشیمی در بورس تعریف کنیم. افزایش قیمت برخی محصولات در بازار به دلیل قیمت پایه‌ای است که در بورس عرضه شده و باید در آن تجدید نظر شود.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سامانه جامع تجارت ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی ترخیص کالاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات

به گزارش قدس آنلاین، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸و احد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات امروز ۸.۰۳۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۶۸,۶۰۳ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۵,۲۹۴.۸۳۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

امروز فملی به تنهایی ۲ هزار و ۹۳۵ واحد شاخص را بالا کشید. رشد فملی متأثر از رشد قیمت جهانی مس است. پس از فملی، تاصیکو و سدشت نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شپنا، شستا و وبملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای تجلی، حسینا و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شگویا و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

به نظر می‌رسد که با توجه به معاملات امروز، در بازار فردا نیز شاهد تابلوی قرمز در ابتدای آغاز معاملات بازار سرمایه باشیم. انتظار می‌رود در ادامه بازار، تقاضا افزایش یافته، و در انتها بازار متعادلی را شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟