Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ۷۵ مورد مبتلا به مرگ مغزی در سیستان و بلوچستان فقط یک مورد پیوند اعضاء صورت گرفته است.

«قاسم میری علی آبادی» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: سالانه 75 نفر از افراد دچار مرگ مغزی بدون اهدای عضو از  سوی خانواده هایشان دفن می شوند این در حالی است بیماران زیادی در انتظار دریافت اعضای پیوندی بوده و محقق نشدن آن منجر به مرگ بیمار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه در  حال حاضر هزار بیمار نیازمند اهدای عضو در سیستان و بلوچستان وجود دارند، ادامه داد: شاخص اهدای عضو در سیستان و بلوچستان به نسبت کشور اسفبار است.

 

میری علی آبادی با اشاره به اینکه بهتر است از قبل در زمینه اهدای عضو اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی کنیم تا خانواده‌ها بتوانند در آن شرایط سخت بهترین تصمیم را بگیرند، گفت: بیمارانی هفته ای دو یا چهار نوبت برای ادامه زندگی در صف دیالیز هستند تا زنده بمانند.

 

وی افزود: بخش دیالیز بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان بخش فعال کمک به بیماران دیالیزی است که 175 بیمار دیالیزی از این مرکز خدمات دریافت می کنند و هر کدام سه بار در هفته در هر نوبت 4 ساعت تحت دیالیز قرار می گیرند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان بیش از هزار بیمار با نارسایی کلیوی داریم که تنها راه درمان آنها پیوند کلیه است.

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیماران دیالیزی مرگ مغزی سیستان و بلوچستان اهدای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۷۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید

پانته‌آ رمضانی‌نژاد اظهار داشت:  علی خلیل طهماسبی که به سبب تصادف دچار مرگ مغزی و در بیمارستان لردگان بستری بود، با رضایت خانواده نیکوکار عمل جداسازی اعضا وی صبح امروز انجام شد.

وی ادامه داد: کبد و کلیه‌های این نوجوان لردگانی جداسازی و برای اهدا به بیماران در صف انتظار به شیراز ارسال شد.

بیشتر بخوانید

اولین اهدای عضو چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۳ همزمان با شب قدر رقم خورد

وی تصریح کرد: این چهارمین عمل اهدای عضو در سالجاری است.

رمضان‌نژاد از خانواده‌های ایثارگر اهدا کننده عضو بیماران مرگ مغزی قدردانی کرد و گفت: به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل "فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو" اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید