Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان از ورود جدی مدعی العموم به توزیع نامناسب گاز و تعیین مهلت یک هفته ای برای حل مشکل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، ابوالفضل احمدزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به وصول گلایه های متعدد شهروندان مبنی بر توزیع نامناسب گاز در زاهدان، رسیدگی مساله به صورت جدی در دستور کار این دادستانی قرار گرفت و  بازدید میدانی مفصلی از مراکز توزیع گاز انجام که مشخص شد متاسفانه شیوه و روند توزیع به هیچ وجه مناسب نبوده لذا از اين حيث عامه مردم دچار سردرگمی و نارضایتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در این بازدید متوجه ایجاد حوزه دلالی دقیق بودیم که برخی افراد سودجو از جیب مردم و از اضطرار شكل گرفته در فصل سرما و برودت هوابه فکر تامین‌ منافع شخصی‌خود هستند گفت:  طرح الکترونیکی توزیع گاز که فلسفه وجودي و هدف آن تسهيل در تحقق و تجسّم حقوق عامه شهروندان بوده نیز به هیچ وجه نتوانسته نیاز‌ مردم را برطرف‌کند و بر همین‌ مبنا و براساس تحقيقات ميداني و اخذ اظهارات مطلعين به این نتیجه رسیدیم که معاونت اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان و شرکت های توزیع گاز، توأمان در ردیف عاملان مؤثر در تسهیل و ايجاد چرخه ناصواب دلالي در توزیع‌ گاز هستند که به این‌ شرکتها یک‌ هفته مهلت داده‌می شود تا سریعا مشکل را برطرف کرده و دیگر شاهد تضییع حقوق مردم نباشیم.

دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان ادامه داد: شرکت های توزیع موظف هستند تا گاز را به قیمت مصوب دولتی در درب منازل شهروندان و دربازه زماني معقول و منطبق با انصاف تحویل دهند و دریافت هرگونه مبلغ خارج از ضوابط‌ تعریف شده بر خلاف موازین شرعی و قانونی بوده و حرام شرعي بوده و يكي از راه های تحصيل مال از راه نامشروع می باشد كه موجب كيفرقانوني است.

وی ادامه داد: این دادستانی به منظور حفظ حقوق شهروندان بازدیدهای متعدد دیگری نیز‌خواهد داشت و تا زمان بازگشت به شرایط ایده آل و رضایت مندی‌شهروندان اين روندادامه‌خواهد داشت که در صورت عدم تحقق این موضوع؛ برابر قانون با متخلفان برخوردقضايي مناسب وقانوني  به نحو فوری خواهد شد.

 

پایان پیام/714

منبع: شبستان

کلیدواژه: نفت و گاز گاز گازرسانی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان

در این تجمع اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان گرد هم آمدند و شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل سردادند.

در این مراسم معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: رژیم صهیونیستی و حامیان آن کینه‌ای تمام نشدنی در دل مردم و مسلمانان ایجاد کرده‌اند و مطمئن باشند مسلمانان نمی‌گذارند خون‌های پاک هدر رود.
سردار عوضعلی فقیری افزود: جهاد و شهادت عامل اصلی سعادت، عزت و سرافرازی مسلمانان است و ملتی که از مرگ نترسد ذلیل نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی در طول عمر نکبت بار خود به دفعات چهره خبیث و حیوانی خود را به جهانیان نشان داده و ثابت کرده که در راه سلطه جویی از هیچ جنایتی فروگذار نخواهد کرد.
هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: رزمندگان جبهه مقاومت و حماس برای عملیات طوفان الاقصی از روحیه مردم نظام جمهوری اسلامی ایران الگو گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود