Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@03:57:11 GMT

قیمت کدام محصولات لبنی افزایش یافت؟

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۸۷۲۰

بنی طبا گفت: محصولاتی که مشمول قیمت گذاری در بازار نیستند با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، دستخوش نوساناتی قرار گرفته‌اند. ناطقان: محمدرضا بنی طبا سخنگوی انجمن صنایع لبنی درباره آخرین‌ جزئیات افزایش قیمت لبنیات اظهار کرد: در محصولاتی که مشمول قیمت گذاری دولتی هستند، به رغم ضرر و زیان کارخانه‌ها، قیمت‌ها تغییری نداشته است، اما در محصولاتی که مشمول قیمت گذاری دولتی نیستند، نرخ‌ها افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزایش هزینه‌های تولید را علت اصلی گرانی قیمت لبنیات در بازار اعلام کرد و گفت: مهم‌ترین هزینه‌هایی که به صنایع و مصرف کنندگان تحمیل می‌شود، افزایش قیمت شیرخام است که متاسفانه برخلاف محصولات لبنی که توسط افکار عمومی و سازمان‌ها نظارت می‌شود، هیچ نظارتی بر رعایت عرضه شیرخام با قیمت مصوب وجود ندارد و به عبارت دیگر بخش‌های زنجیره صنعت لبنیات رها شده است.


بنی طبا ادامه داد: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار و افزایش قیمت‌ها شرمنده مردم هستیم، اما واقعیت آن است که محصولات لبنی به دلیل افزایش هزینه‌های تولید به ویژه شیرخام افزایش یافته که اگر این قیمت‌ها اعمال نشود، تعادل بین هزینه‌های تولید و قیمت گذاری وجود نداشته باشد.
نظارت بر شیرخام و حمایت از دهک محروم جامعه تنها راهکار گرانی

سخنگوی انجمن صنایع لبنی در پایان با تاکید بر حمایت از دهک‌های محروم جامعه تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، عدم افزایش قیمت محصولات لبنی منجر به تعطیلی خطوط، بیکاری کارگران و کمبود کالا می‌شود. به همین خاطر حمایت از دهک‌های ضعیف و نظارت بر قیمت شیرخام امری ضروری است تا از فشار بر مردم و تولیدکنندگان کاسته شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: قیمت ، محصولات لبنی ، افزایش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قیمت محصولات لبنی افزایش افزایش هزینه های تولید محصولات لبنی افزایش قیمت قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۸۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش قدس آنلاین، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و میزان تولید برگ سبز چای شمال کشور، اظهار داشت: اکنون تولید چای در سطح ۲۲ هزار هکتار از اراضی شمال کشور به ویژه در استان گیلان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر بخشی از اراضی چای شمال کشور احیا شده است اظهار داشت: تقریباً ۶ هزار هکتار اراضی چای غیرفعال دیگر در شمال کشور داریم که با مدیریت و اقدامات حمایتی می‌توان آنها را نیز احیا کرد.

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: اکنون سطح زیرکشت چای شمال کشور به ۲۲ هزار هکتار رسیده که در سال‌های گذشته این میزان حدود ۱۵ هزار هکتار بوده است.

جهان ساز گفت: اکنون قیمت مصوب هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۸ هزار تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۵ هزار تومان تعیین شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال گذشته قیمت خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای متناسب با هزینه‌های تمام شده تولید و نرخ تورم متناسب‌سازی شده است و با توجه به شرایط اقتصادی و صرفه بازار کارخانه‌ها برای حمایت از چایکاران ممکن است این محصول را بیش از مبلغ مذکور خریداری کنند.

آغاز خرید برگ سبز چای از نیمه اردیبهشت ماه

جهان ساز گفت: برداشت برگ سبز چای همه ساله اوایل اردیبهشت ماه انجام می‌شود امسال به دلیل شدت بارندگی‌ها و سرد شدن هوا این مهم به تعویق افتاده است.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد برداشت برگ سبز چای از اواسط اردیبهشت ماه انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • قیمت محصولات سایپا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت شاهین و کوییک در بازار
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای