Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، حسین مقدم  درباره انجام آزمون سنجش صدای خودروهای سواری اظهار کرد: از دهم آبان ماه سنجش صدا را در مراکز معاینه فنی خودروهای تهران اجرا کردیم؛ اگر همکارانمان در قسمت «چک بصری»  متوجه خودرویی با صدای غیر متعارف شوند، قطعاً آن را با ابزار موجود می‌سنجند.

وی ادامه داد: 33 هزار و 893 دستگاه خودرو را از زمان اجرای این طرح تا روز گذشته مورد سنجش قرار داده‌ایم تا به نوعی الزام سنجش صدا در مراکز معاینه فنی بین شهروندان فرهنگسازی شود، بر این اساس تا روز گذشته 417 دستگاه در آزمون صدا مردود شدند که تا رفع نشدن عیب خودرو، برایشان گواهی معاینه فنی صادر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران با بیان اینکه نتایج تستهای صورت گرفته در سامانه یکپارچه ملی ثبت شده است، اظهار کرد: خودروهای تهران عمدتاً خودروهای ساخت داخل هستند و در حالت نرمال، همه خودروها در حدود مجازی هستند که سازمان محیط زیست به ما ابلاغ کرده است یعنی همه خودروها دارای صدای استاندارد هستند مگر افرادی که اگزوز خودروی خود را دستکاری کرده یا اگزوز دچار نقص و شکستگی شده باشد بنابراین برند خودرو در این زمینه مطرح نیست و می‌تواند تویوتا یا پراید باشد.

وی افزود: برای انجام این سنجش، هیچ هزینه‌ مجزایی از مراجعان دریافت نمی‌شود، هزینه ثابت تعیین شده  در مراکز معاینه فنی طبق مصوبه دولت 47 هزار تومان است و ریالی اضافه‌تر بابت آزمونی دریافت نمی‌شود؛ دستگاه‌های سنجش صدا نیز بسیار دقیق، نسبتا گران قیمت و مجهز به کالیبراسیون هستند.

مقدم خاطرنشان کرد: تقاضایمان از شهروندان این است که در سیستم خودرو یا صوت آن تغییر ایجاد نکنند؛ طبق دستورالعمل تعیین شده برای مراکز معاینه فنی، وضعیت خودرو در زمان تولید را مورد پذیرش قرار می‌دهیم در واقع هر شرایطی که سازمان ملی استاندارد، سازمان محیط زیست و پلیس راهور تأیید کرده‌اند، در مراکز معاینه قابل قبول است بر این اساس خودروهای دستکاری شده برای دریافت گواهی دچار مشکل می‌شوند. 

وی گفت: وزارت کشور یک بازه زمانی تعیین کرد تا مراکز معاینه فنی به دستگاه سنجش صدا مجهز شوند، مراکز تهران نیز از زمان تأسیس این تجهیزات را داشت و برای این امر آنها را به روز و کالیبره کرد. 

پربیننده ترین توصیه عجیب رئیس محیط زیست به مردم! چاره‌ای جز تعطیل کردن تهران نیست واکنش وزیر کشور به درخواست تعطیلی تهران مازوت؛ متهم اصلی آلودگی هوای تهران /مصرف گاز باید بهینه شود طرح شکایت از کارخانه‌های مازوت‌سوز/ تاثیر ۱۴درصدی تردد اتومبیل‌ها بر آلودگی هوای تهران

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران معاینه فنی آلودگی صوتی خودروها مراکز معاینه فنی مراکز معاینه سنجش صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۸۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان لوازم خودرو در چیتگر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین مافی گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، مأموران کلانتری ۱۸۱ چیتگر در حال گشت زنی در خیابان‌های اطراف دریاچه چیتگر بودند که یک دستگاه خودروی سواری سفید با ۲ سرنشین را مشاهده کردند که در حال زاغ زنی خودروهای پارک شده بودند.

وی ادامه داد: پس از استعلام پلاک مشخص شد خودروی مذکور مسروقه است و همین مساله مأموران را بر آن داشت تا به راننده دستور توقف دهند.

سرهنگ مافی ادامه داد: متهمان بدون توجه به دستور پلیس سعی کردند از محل متواری شوند که با تعقیب و گریزی کوتاه و شلیک به لاستیک خودرویشان، متوقف و دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: در بازرسی از خودرو، سه حلقه رینگ و لاستیک، یک عدد جک خودرو که به گفته متهمان در همان ساعات سرقت شده بود، کشف شد.

سرهنگ مافی، تصریح کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی به همراه جزئیات پرونده، در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ برای تحقیقات بیشتر قرار گرفتند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت در پایان به شهروندان توصیه کرد: خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از قبیل GPS، قفل و دزدگیر مجهز کرده و از قرار دادن اشیا قیمتی داخل خودرو خودداری کنند.

کد خبر 6088582

دیگر خبرها

  • جام حذفی عجیب: هوادار، تنها تهرانی یک چهارم!
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس
  • دستگیری سارقان لوازم خودرو در چیتگر
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد
  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند