Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:11:14 GMT

تولید مستند خداحافظ قهرمان در یونان

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۹۲۱۲

تولید مستند خداحافظ قهرمان در یونان

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی سازمان فرهنگ و راتباطات اسلامی ، این مستند ابتدا با صدای سردار سلیمانی و اعلام پایان حکومت داعش شروع می شود. در بخش بعدی قسمتهایی از گزارش خبری شبکه های تلویزیونی یونان به مناسبت شهادت سردار سلیمانی و بخشهایی از گزارش خانم لابرینی ثوما خبرنگار یونانی مستقر در تهران پخش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم لابرینی ثوما خبرنگار و روزنامه نگار روزنامه و پایگاه خبری پرس پروجکت است که در زمان تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی در تهران حضور داشت و حضور میلیونی مردم را از نزدیک مشاهده کرده است. وی با حضور در مقابل دوربین این نمایندگی و در مرکز شهر آتن روایت خود را از این مراسم تاریخی بازگو می کند.

نامبرده با توجه به تجربه خود در خبرنگاری حوزه بین الملل ضمن بیان تحلیل و دیدگاه خود در خصوص ترور سردار سلیمانی گفت: وی کسی بود که به وطن خود عمیقا عشق می ورزید، او یک ژنرال با تجربه بود که راهبردهایش توسط بسیاری از فرماندهان معروف آمریکایی تحسین شده به گونه ای که مقالات زیادی در این باره نوشته اند. او توانست افراد و قبایلی که از هم تنفر داشتند و با هم در حال جنگ بودند را علیه داعش متحد کند.

این اتفاق که در یک کشور ثالث یک رهبر حکومتی را که جایگاه مشخص و ویژه ای دارد را ترور کنند و از مدت ها پیش با قرار دادن نام وی و سپاه پاسداران انقلاب در لیست گروه های تروریستی زمینه سازی نمایند و بی تفاوتی جامعه بین المللی دراین خصوص آنقدر منزجر کننده است که تا کنون با آن کنار نیامد ام. آنها با این اقدام مردم ایران را مانند یک مشت واحد کردند و پایه های حکومت ایران به واسطه پشتوانه مردمی مستحکم تر شد.

لامبرینی ثوما همچنین در بخش های دیگری از این مستند خاطراتی از حضور میلیونی و مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی را بیان داشته و می گوید: اگر می توانستم روزی از سردار سلیمانی مصاحبه ای بگیریم از او می پرسیدم که قدرت او ناشی از چیست؟

من حدس می زنم که قدرت او به واسطه فداکاری و پشتوانه مردمی باشد. قدرت او ایمان و هویت اوست. هویتی که بسیار خوب آن را می شناخت و درک کرده بود.

او در پایان این مصاحبه می گوید: باید این را به خاطر داشته باشیم که قهرمان ها اگرچه به تمام جامعه تعلق دارند، خانواده ای دارند که نباید فراموش شوند. من یک عشق بی کران از جانب یونان به خانواده ایشان تقدیم می کنم.

در این مستند قسمت هایی از تجمع اعتراضی مردم یونان در مقابل سفارت آمریکا که سال گذشته به مناسبت اعتراض به ترور سردار سلیمانی برگزار شده بود به نمایش گذاشته شده و در ادامه این مستند نیزتصاویری از مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و حضور او در مبازه علیه داعش پخش میشود.

این مستند توسط رایزنی فرهنگی و بر روی پلتفرم ادوب پریمیر ساخته شده و در دونسخه برای مخاطب ایرانی و یونانی - به همراه ترجمه فارسی - منتشر شده است که در صفحات مجازی این نمایندگی با استقبال خوب دنبال کنندگان یونانی این صفحات قرار گرفته است و تنها در نسخه با زیرنویس فارسی بر روی بستر آپارت بیش از ۶۰۰۰ بار دیده شده است.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی مستند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی مستند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی مستند اخبار کنکور سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۹۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم

به گزارش ورزش سه، هوادار خاص استقلال که در یک حادثه برق‌گرفتی دست‌هایش قطع شده بود پس از حضور در ورزشگاه مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و پس از آن در تمرین این تیم حضور پیدا کرد و مورد استقبال بازیکنان و اعضای کادرفنی استقلال قرار گرفت.

رسول ملایی اهل اصفهان است و برای دیدن بازی استقلال ساعت‌ها را طی کرده بود تا به ورزشگاه آزادی بیاید و بازی تیم محبوب خود را از نزدیک تماشا کند، وقتی از او پرسیدیم که این همه راه آمدی تا فقط بازی را نگاه کنی گفت: " احساس کردم تیم تحت فشار هست و دوست داشتم که تو این شرایط کمک کنم، خیلی تیم ما را اذیت می‌کنند و استقلال جز هوادارانش کسی را کنار خودش ندارد".

رسول ملایی در ابتدا درباه شرایط خودش گفت: هشت سال پیش دچار برق گرفتگی شدم و پس از آن جفت دست‌هایم را قطع کردند، رفتم هیئت پرچم بزنم برای شهادت حضرت زهرا در ایام فاطمیه که دچار برق‌گرفتگی شدم.

دوران خدمت خود را در تهران می‌گذارندم و آن زمان اکثر مسابقات را به ورزشگاه می‌آمدم اما وقتی دچار سانحه شدم بعد از آن دیگر خیلی فرصت حضور در استادیوم را پیدا نکردم اما امسال احساس کردم که تیم نیاز به حمایت دارد و خودم را به ورزشگاه رساندم، دوست دارم همه هواداران استقلال بدانند که این روزها فقط باید تیم را حمایت کنند تا در بازی های باقی مانده نتیجه بگیرد و قهرمان شود.

او ادامه داد: سال‌های گذشته هر زمان که استقلال در آستانه قهرمانی قرار می‌گرفت برایش حاشیه درست می‌کردند و از صدر جدول دورش می‌کردند، دربی فینال حذفی اخراج ساپینتو هنوز هم برایم باور پذیر نیست، چی شد که ساپینتو اخراج شد؟ این اتفاقات امسال هم در حال تکرار شدن است و می‌خواهند استقلال را از صدر دور کنند.

ملایی درباره حضور در تمرین گفت: خیلی خوب بود و لذت بردم، با جواد نکونام، آرمین سهرابیان و حسین حسینی صحبت کردم، بقیه بازیکنان هم به سمتم آمدند و حالم را پرسیدند، جواد نکونام از شرایطم پرسید که از کجا برای دیدن بازی استقلال آمدم و وقتی فهمید که از اصفهان آمدم تشکر کرد و به من گفت که دعا کن تا تیم قهرمان شود، من به آنها گفتم امیدوارم که قهرمان شوید و آنها هم گفتند تلاش می‌کنند تا من و هواداران استقلال را خوشحال کنند.

رسول ملایی درباره شرایط سختی که می‌گذراند گفت: شرایط مالی خوبی ندارم و مسافرکشی می‌کنم تا بتوانم خرج خانواده و کرایه خانه را بدهم، زندگی سخت می‌گذرد، هرکسی دوست دارد در رفاه و آسایش باشد اما هدف من دیده شدن یا مشهور شدن نبود، هدفم فقط حمایت از استقلال بود.

او در واکنش به اینکه حمایتی شده است یا خیر گفت: از طرف باشگاه اقدامی نشد اما چند نفر تماس گرفتند که نمی‌توانم درباره آن خیلی توضیح دهم، توصیه شده که صحبتی نکنم و اگر اجازه بدهید من هم در این مورد توضیحی ندهم.

او در انتهای صحبت های خود گفت: زمان بازی‌های استقلال همسرم و فرزندم بازی را تماشا می‌کنند و دعا می‌کنند استقلال برنده شود، هر زمان که استقلال بازی را می‌بازد تا 3.4 روز حالم گرفته است و ناراحت است و آنها تمام بازی‌های استقلال را دنبال می‌کنند و دوست دارند که من خوشحال باشم، هربار که استقلال برنده می‌شود من تا چند روز خوشحال هستم و روزهایم به خوبی می‌گذرد.

دیگر خبرها

  • نشست منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • حاج‌صفی وارد بازی قهرمانی شد
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات