Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ درحالی امروز نهمین روز متوالی آلوده در اراک تجربه می‌شود که مسئولان به جای بستن شیر مازوت نیروگاه شازند درب ادارات استان را بستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آلودگی درحالی امروز برای نهمین روز متوالی مهمان مردم کلانشهر اراک است که براساس گفته "محرابیان" رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی شاخص کیفیت هوای اراک به عدد 137 رسیده که این نشان دهنده وضعیت ناسالم هوا برای گروه‌های حساس است، بنابراین تمام بیماران قلبی و ریوی و سخت درمان، زنان باردار، سالمندان و کودکان باید از تردد در فضای باز خودداری کرده و دیگر اشخاص جامعه نیز از فعالیت‌های سنگین بیرون از خانه خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که براساس اعلام مرکز فوریت‌های پزشکی استان مرکزی مراجعه بیماران مرتبط با آلودگی هوا به بیش از 160 مورد در دو بخش تنفسی و قلبی رسیده که خود زنگ هشدار جدی برای مسئولان و تصمیم‌گیران است.

بسته شدن شیر مازوت نیروگاه شازند حتی برای چند روز کمترین انتظاری بود که مردم استان و به ویژه اراک و شازند از مسئولان استان و کشور داشته و دارند ولی نه گوشی برای شنیدن و عزمی برای این کار وجود دارد.

تصمیم‌گیری‌ها برای مقابله با آلودگی هوا در قم باید بر اساس مطالعات علمی باشد هنگام آلودگی هوا کدام مواد غذایی را مصرف کنیم؟ دلیل آلودگی هوای تهران از زبان رئیس فراکسیون مدیریت شهری/مجلس ورود می‌کند

با این حال، ساعات پایانی شنبه شب رسانه‌ها در خبری به نقل از استاندار مرکزی که به سبب بازی تیم فوتبال آلومینیوم اراک در برابر استقلال به تهران رفته و در تهران و هتل المپیک حضور داشت، مبنی بر تعطیلی ادارات استان مرکزی مخابره کردند.

به گفته آقازاده این تعطیلی شامل دستگاه‌های خدمات‌رسان و کارخانجات نیست و مجموعه‌هایی همچون بانک‌ها،دستگاه‌های امدادی و خدماتی فعال هستند.

هرچند خواسته مردم و فعالان زیست محیطی استان قطع مازوت‌سوزی است اما استاندار مرکزی حرفی از روند تعطیلی سوزاندان مازوت در این نیروگاه نزد و افزود: روز دوشنبه کوره‌های آجرپزی و کارگاه‌هایی که به نوعی با میزان آلایندگی ارتباط دارند، غیرفعال هستند و فعالیت‌های عمرانی در شهر اراک هم با هماهنگی شهرداری تعطیل است.

مردم استان مرکزی انتظار دارند وضعیت سلامت و رفع آلودگی هوای اراک به همان میزان بازی نماینده فوتبال استان در لیگ برتر مهم باشد و مسئولان ارشد استان راهی برای قطع این وضعیت آلوده در استان داشته باشند، موضوعی که تا به امروز خبری از آن نیست.

انتهای پیام/711/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان مرکزی آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۰۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز در جلسه درس اخلاق مدیران استان مرکزی، گفت: دفاع از حقوق عمومی در چارچوب مقررات موجب تحقق نظم، امنیت، جلب اعتماد عمومی و تقویت دلگرمی مردم به نظام اسلامی است که باید مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

او ادامه داد: نظارت بر امور، برنامه‌محوری، حرکت در راستای مناسب وظایف، اخلاص و ایمان از اموری است که باید همواره در دستور کار مدیران قرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در قسمت دیگری از سخنان خود سعادت، رستگاری و پیروزی را در سایه پاکی نفس، تقوا و اجتناب از معصیت عنوان کرد و گفت: تزکیه نفس، به معنای پاکی و طهارت نفس از تمام رذائل اخلاقی و آراستگی بشر به فضائل اخلاقی بوده و خداوند متعال در آیات بسیاری به اهمیت و ضرورت آن برای رسیدن به کمال اشاره کرده است.

دیگر خبرها

  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • «دست‌های فیلمسازان ما را در پروژه‌های تاریخی بسته‌اند»
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیس جمهور
  • نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟
  • نیروگاهی که ایرانیان در سریلانکا ساختند!
  • (ویدیو) نوری قزلجه: تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است
  • نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟ + تصاویر