Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوبخت از اجرا و بهره‌برداری ۴۳ پروژه شاخص با اعتباری بالغ بر هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تا پایان دوره فعالیت دولت دوازدهم در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ دکتر محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در آیین آغاز عملیات احداث سه هزار واحد مسکونی روستایی برای اقشار محروم در استان هرمزگان که در شهرستان بشاگرد برگزار شد، عنوان کرد: ۴۳ پروژه شاخص با اعتباری بالغ بر هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان طی شش ماه آینده و تا پایان دوره فعالیت دولت دوازدهم در استان هرمزگان اجرایی و به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سهم شهرستان بشاگرد از این پروژه ها، شش پروژه ویژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان است که پروژه هایی از جمله احداث سد، مجتمع آبرسانی، مدرسه شبانه روزی، درمانگاه و ایجاد محل اقامت برای حضور کادر درمانی از جمله آنها محسوب می‌شود.

معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: همچنین در حوزه راهسازی اقدامات بزرگی در شهرستان بشاگرد در حال انجام است و طی ماه های آینده 112 کیلومتر راه آسفالت در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد که موجب برقراری راه مواصلاتی مناسب از بشاگرد به استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و همچنین دیگر مناطق هرمزگان خواهد شد.

نوبخت تصریح کرد: در پروژه احداث سه هزار واحد مسکونی روستایی برای اقشار محروم در استان هرمزگان نیز اولویت ویژه‌ای برای شرق هرمزگان و به خصوص شهرستان بشاگرد در نظر گرفته شده و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نیز سهمیه خاصی در این واحدهای مسکونی دارند.

وی گفت: همچنین در طرح تامین جهیزیه نوعروسان برای استان هرمزگان، سهمیه مناسبی برای شهرستان بشاگرد در نظر خواهیم گرفت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست هایی که در این سفر مطرح شد، ۱۵ میلیارد تومان از محل صندوق ضمانت برای ضمانت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان بشاگرد تخصیص می‌یابد.

بشاگرد تا پایان دوره فعالیت دولت دوازدهم به سطح قابل قبولی از امکانات و توسعه می‌رسد

دکتر فریدون همتی در آیین آغاز عملیات احداث سه هزار واحد مسکونی روستایی برای اقشار محروم در استان هرمزگان عنوان کرد: در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها تحولات بزرگی در شهرستان بشاگرد در حال رقم خوردن است که اصلی ترین آن در حوزه راهسازی است.

وی ادامه داد: با توجه به تخصیص اعتبارات خوب از ردیف بودجه توسعه مکران، برنامه هایی که پیش بینی شده بود، در حال اجرا هستند و در این راستا حدود ۱۳۰ کیلومتر راه در این شهرستان آسفالت و ۱۸۰ کیلومتر نیز بازگشایی خواهد شد که از این طریق راه مواصلاتی مناسب از بشاگرد به استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان و همچنین به شهرستان‌های میناب و جاسک ایجاد می‌شود.

استاندار هرمزگان افزود: در حوزه ساخت راه، کارهای بی نظیری در این شهرستان در حال اجراست و از جمله فعال ترین پروژه‌های راه روستایی در کشور، پروژه‌های شهرستان بشاگرد هستند.

همتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه آبرسانی در شهرستان بشاگرد، تصریح کرد: در این زمینه نیز دو پروژه بزرگ با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در شهرستان بشاگرد اجرایی شده و همچنان در حال انجام است که بر این اساس از سد جگین تا مرکز شهرستان بشاگرد و تعدادی از روستاهای اطراف آن آبرسانی شد و در فازهای بعدی این طرح نیز گام های بزرگی برداشته می شود.

وی گفت: همچنین از سد سهران یک خط اصلی در حال احداث است که روستاهای زیادی از این پروژه آبرسانی بهره‌مند خواهند شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در حوزه آبخیزداری نیز طرح‌های موفقی در شهرستان بشاگرد اجرایی شده که موجب تأمین آب شرب، کشاورزی و حفاظت از محیط زیست در این شهرستان می‌شود.

همتی بیان داشت: در زمینه مدرسه سازی نیز شش مدرسه شبانه روزی در شهرستان بشاگرد احداث شده و همچنین در زمینه احداث خانه‌های بهداشت و امکانات ورزشی اقدامات خوبی در این شهرستان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در حوزه توسعه زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به مصوبات سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سایت های جدید در این شهرستان در حال احداث و ارتقاء سایت های قبلی در حال انجام است که در این حوزه نیز به وضعیت خوبی خواهیم رسید.

استاندار هرمزگان یادآور شد: با مهارت آموزی در زمینه قالی بافی نیز طرح های موفقی با اشتغالزایی مناسب در شهرستان بشاگرد انجام شده است.

همتی اظهار کرد: شهرستان بشاگرد جزء ۳۱ شهرستان ویژه در کشور است که برنامه های توسعه همه جانبه و محرومیت زدایی در آنها در حال اجراست و تا پایان دوره فعالیت دولت دوازدهم این شهرستان به لحاظ سطح برخورداری از امکانات و زیرساخت ها و توسعه یافتگی به وضعیت قابل قبولی می‌رسد.

وی افزود: در اراضی سد جگین نیز ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال گسترده با راه اندازی گلخانه های تولید محصولات کشاورزی و همچنین صادرات این محصولات وجود دارد که برای سرمایه گذاری و فعال سازی آن پیگیری هایی در حال انجام است.

انتهای پیام/


 

منبع: دانا

کلیدواژه: اعتباری بالغ شهرستان بشاگرد شهرستان بشاگرد استان هرمزگان حال انجام بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۰۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید

همزمان با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان که درپی سفر استانی رئیس دستگاه قضا صورت گرفته است، در مراسمی به شکل ویدیو کنفرانس ۱۲ طرح به بهره‌برداری رسید.

کارگاه بسته‌بندی صنایع مواد غذایی بنیاد تعاون زندانیان، زمین‌های چمن مصنوعی زندان‌های میناب و کانون اصلاح‌وتربیت هرمزگان، نمازخانه زندان بندرعباس، خبازخانه‌های اردوگاه رودان و زندان بندرعباس، واحد ملاقات بندرلنگه، اداره مراقبت الکترونیک بندرعباس، آبیاری تحت فشار زمین‌های کشاورزی منطقه راونگ میناب، باشگاه ورزشی ویژه کارکنان و همچنین درمانگاه دندانپزشکی بندرعباس برای استفاده خانواده مددجویان ازجمله این طرح ها بود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۱۲ طرح با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • رئیس سازمان زندانهای کشور عازم بشاگرد شد
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد