Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاجم برزیلی تیم فوتبال فولادخوزستان در 213 امین بازی خود در لیگ برتر فوتبال ایران، تعداد گل‌های خود را به عدد 83 رساند و رکورددار شد.

به گزارش "ورزش‌سه"، حالا نزدیک به یک دهه از حضور لوسیانو پریرا مندز ملقب به "شیمبا" در فوتبال ایران سپری شده است. او که در اکتبر سال 1983 در سالوادور برزیل متولد شده، از سال 2008 به صورت حرفه‌ای فوتبال خود را آغاز کرد و سپ از اینکه چند سالی در تیم‌های نه چندان مطرح کشور برزیل بازی کرد، در سال 2012 به تیم فوتبال فولاد خوزستان پیوست و پیش از اینکه به سپاهان منتقل شود، در 55 بازی موفق به ثبت 21 گل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 این بازیکن که حالا در 37 سالگی رکورد بهترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر ایران را از آن خود کرده، در جمع طلایی‌پوشان اصفهانی نیز دوران خوبی را پشت سر گذاشت و طی دو فصل 15 گل با پیراهن این تیم ثبت کرد.


گسترش فولاد تبریز و صنعت نفت آبادان تیم های بعدی لوسیانو پریرا بودند که طی دو فصل برای این تیم دو تیم نیز 21 گل به ثمر رساند.

 


لوسیانو با گلزنی از روی نقطه پنالتی در دیدار هفته دوم لیگ بیستم برابر استقلال، تعداد گل‎‌های خود را در 206 امین بازی در لیگ برتر ایران به 82 رساند و در کنار ادینیو مهاجم زهردار سال های گذشته مس‌ کرمان و تراکتور قرار گرفت و حالا با به ثمر رساندن گل شماره 83 از هموطن خود عبور کرد و به تنهایی رکوردار بهترین گلزن رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران است.


این بازیکن طی سال های 1392 و 1393 بهترین گلزن خارجی لیگ برتر ایران لقب گرفت و در لیگ هجدهم موفق شد با ثبت 16 گل در کنار استنلی کی‌روش عنوان بهترین گلزن مسابقات را از آن خود کند. این بازیکن کهنه کار برزیلی دو بار هم قهرمانی در لیگ برتر ایران را در کارنامه دارد و این دو عنوان با پیراهن دو تیم فولادخوزستان و سپاهان اصفهان ثبت شده است.

 


رکوردی که حالا به نام شیمبا ثبت کرده، به نظر نمی‌رسد به زودی توسط بازیکنی جابجا شود؛ چرا که در میان رقبای این بازیکن که همچنان در لیگ برتر ایران فعال هستند، تنها منشا، دیاباته و استنلی کی روش شانس رسیدن به او را دارند، که البته تعداد گل‌های این سه بازیکن فاصله زیادی با لوسیانو پریرا دارد و آنها همچنان نیاز دارند که برای رسیدن به مهاجم برزیلی فولاد خحوزستان به حضورشان در لیگ برتر ایران ادامه دهند.


در جدول بهترین گلزنان تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران، حالا شیمبا که عنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه فولاد خوزستان را هم به صورت همزمان در کارنامه دارد، در رتبه اول قرار گرفته و به ترتیب ادینیو، عماد رضا، ابراهیم توره و آدریانو آلوز رتبه های دوم تا پنجم را در اختیار دارند.


احتمالا از زمان انتشار این خبر که روز دوشنبه 15 دی ماه 1399 است، باید سال‌ها زمان سپری شود تا بازیکنی رکورد مهاجم برزیلی فولاد را بشکند و این بازیکن را در تایخ لیگ برتر فوتبال ایران پشت سر بگذارد.

 

 

فولاد خوزستان لوسیانو پریرا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فولاد خوزستان لوسیانو پریرا لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران لوسیانو پریرا بهترین گلزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۰۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم امید خوزستانی‌ها به درخشش کاپیتان

به گزارش "ورزش سه"، ساسان انصاری کاپیتان تیم فولاد خوزستان پس از مدت‌ها ناکامی در گلزنی اولین گل خود در نیم فصل دوم را مقابل آلومینیوم اراک به ثمر رساند و یک امتیاز مهم برای این تیم در هفته‌های حساس پایانی به دست آورد.

انصاری که در نیم فصل نخست روی اکثر امتیازات کسب شده فولاد تاثیر مستقیم داشت و برای این تیم گل‌های سه امتیازی به ثمر رسانده بود در این مسابقه هم ناجی فولاد بود و تک گل آنها را در خانه آلومینیوم اراک به ثمر رساند.

آخرین بازی که ساسان انصاری برای فولاد گلزنی کرده به هفته پانزدهم لیگ برتر مقابل نساجی مازندران باز می‌گردد که در بازی خانگی دروازه رشید مظاهری را باز کرد و همین تک گل سه امتیاز ارزشمند را برای فولادی‌ها به همراه داشت، این سه امتیاز در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری به چشم می‌آید و اهمیت آن در ادامه لیگ هم تعیین کننده رتبه فولاد در جدول خواهد بود.

کاپیتان فولاد در روزهای سخت این باشگاه نقش کلیدی داشت و سرمربی‌های مختلفی که در این تیم حضور داشتند از حضور تاثیرگذار او صحبت کردند، ساسان در هفته‌های پایانی لیگ برتر نقش کلیدی در ترکیب این تیم خواهد داشت.

انصاری در این فصل از 25 هفته لیگ برتر 22 حضور ثابت و 2 بار به‌عنوان جانشین برای فولاد بازی کرده و 4 گل و 3 پاس گل عملکرد او در لیگ برتر بوده است.

دیگر خبرها

  • فولاد برای بقا در لیگ برتر به دنبال کسب امتیاز در 5 بازی پایانی
  • چشم امید خوزستانی‌ها به درخشش کاپیتان
  • سرپرست فولاد: ویسی از نبردن فولاد عصبانی بود/ نظارت بیشتر مانع از تضییع حق تیمی می‌شود
  • اگر عرضه نظارت لیگ برتر را ندارند، شورای امنیت ملی و حفاظت اطلاعات وسط بیایند | بچه‌های علی پروین و ناصر حجازی فوتبالیست شدند، اما له‌شان کردند
  • ساعت پخش زنده بازی آلومینیوم اراک و فولاد + پخش آنلاین
  • رئیس فدراسیون والیبال: موفقیت با ایران برای پائز مهم است/ منافع ملی بالاتر از منافع شخصی است
  • آغاز عصر جدید مورایس در فوتبال ایران
  • تراکتور در جام‌حذفی مقابل ما فقط زیر توپ زد / بازی مقابل نساجی انتهای‌جدولی سخت است
  • فولاد میزبان آلومینیوم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟