Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اکرم العجوری عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به تمجید از حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

وی بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران از مهمترین رویدادها و تحولاتی بود که سهم بسزایی در تبدیل جهان عرب از حالت دفاعی به منطقه مقاومت قدرتمندانه و راسخ ایفا نمود، مقاومتی که با پیروزیها و دستاوردهایش آرزوی دشمن برای سیطره بر منطقه را به باد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انقلاب سهم مهمی در ایجاد تغییراتی داشت که اوج آن به میدان آمدن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ورودش به میادین جنگ ظالمانه تحمیلی علیه مردم مسلمان ایران بود، او با حضور، تجربه، مهارت و شجاعتش این تحول عظیم را در عملکرد مقاومت ایجاد کرد.

العجوری افزود: آری، او حاج قاسم بود، مرد مقاومت، وحدت، آرمان، پیروزی، باوقار و متواضع، دارای بصیرت و هیبت، به نظر دیگران احترام می گذاشت و به سخنان آنان گوش فرا می داد اعم از هر رنگ، وابستگی و عقیده، همه برادرش بودند، در برابر هیچ مشکلی از خود ناتوانی نشان نمی داد و مشکلات را بزرگ نمی کرد. پیشنهاد می داد و راه حل آن را نیز ارائه می داد، وقتی کسی با نظرش مخالف بود، ناراحت نمی شد، همواره به دنبال محورهای مشترک بود، به آینده می نگریست و هرگز به خاطر آنچه در گذشته رخ داده، پشیمان یا مردد نبود و کسی را سرزنش نمی کرد، فرمانده ای تاثیرگذار بود، وفادار به خون شهدا و عارفی فرهیخته بود. با ایمان، آگاه، انقلابی و مکتبی بود، امتداد مکتب امام خمینی (ره) و امام خامنه ای بود، شجاع و با ایمان بود، مکتب علم، خیر، ایمان، شجاعت، وفاداری، اصول و اراده بود.

وی بیان کرد: آری او بنده خدا بود، برای خدا زیست و در راه خدا به شهادت رسید. حاج قاسم سلیمانی کیست؟ می توانیم اینگونه پاسخ دهیم. عاشق فلسطین، قدس و مقاومت بود، برادر رزمندگان بود، مقاومت را از فعالیتی فردی به فعالیت تشکیلاتی سازمان یافته، از فعالیتهای تاکتیکی به فعالیتهای استراتژیک، از دستاوردها و پیروزیهای کوچک به دستاوردهای و پیروزیهای بزرگ و از ساختار سیاسی و نظامی ضعیف به ساختار سیاسی و نظامی قدرتمند تبدیل کرد حاج قاسم سلیمانی کیست؟ می توانیم اینگونه پاسخ دهیم. عاشق فلسطین، قدس و مقاومت بود، برادر رزمندگان بود، مقاومت را از فعالیتی فردی به فعالیت تشکیلاتی سازمان یافته، از فعالیتهای تاکتیکی به فعالیتهای استراتژیک، از دستاوردها و پیروزیهای کوچک به دستاوردهای و پیروزیهای بزرگ و از ساختار سیاسی و نظامی ضعیف به ساختار سیاسی و نظامی قدرتمند تبدیل کرد. از برادرانش در مقاومت فلسطین در جنگهای ۲۰۰۸ – ۲۰۰۹، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ حمایت کرد و باعث شد آنان از این جنگها درس آموخته و نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند.

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: این فرمانده شهید، برای اصلاح اشتباهات، جبران کمبودها، تامین نیازها و افزایش کارایی و مهارت جنگی رزمندگان مقاومت کوشید و تمام لوازم کار اعم از کوچک یا بزرگ را برای آنان فراهم می کرد. در زمینه تامین نیازمندیهای میادین نبرد از گلوله تا سلاح، توپ، تسلیحات ضد زره، ضدهوایی و انواع موشک کوتاهی نمی کرد. به رزمندگان و نیازهای آموزشی آنان اهتمام می ورزید، رزمایشهای گوناگون برای نبردهای مختلف را طراحی می کرد، به ساخت انواع تسلیحات محلی و انتقال تجربه و نوآوری توجه داشت. از ساخت تونل در غزه با قدرت حمایت کرد، در زمینه ارائه تسهیلات، امکانات و نصایح از همه پیشی می جست. به رغم محاصره و تحریم ایران، نیازهای مادی رزمندگان به ویژه در غزه محاصره شده را تامین می کرد.

العجوری بیان کرد: همه اهمیت این حمایت و برنامه ریزی در زمینه ایجاد تغییر و تاثیر بر رویدادها و جنگها را می دانستند. شهید سلیمانی گفت که روزی تل آویو را هدف قرار خواهیم داد، در آن زمان سخنش برای ما مانند معجزه بود، از خود پرسیدیم آیا واقعاً می توانیم این کار را انجام دهیم؟ آیا می توانیم مانند سید حسن نصرالله که تهدید کرد بعد از حیفا را نیز هدف قرار خواهیم داد و تل آویو را در سال ۲۰۰۶ هدف قرار داد، ما نیز تهدید کنیم شهید سلیمانی گفت که روزی تل آویو را هدف قرار خواهیم داد، در آن زمان سخنش برای ما مانند معجزه بود، از خود پرسیدیم آیا واقعاً می توانیم این کار را انجام دهیم؟ آیا می توانیم مانند سید حسن نصرالله که تهدید کرد بعد از حیفا را نیز هدف قرار خواهیم داد و تل آویو را در سال ۲۰۰۶ هدف قرار داد، ما نیز تهدید کنیم. آنچه آن شهید وعده داد، محقق شد و تل آویو هدف دهها موشک شلیک شده از غزه واقع شد و اینگونه بود که تهدید کردیم که بعد از تل آویو را نیز خواهیم زد.

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: وقتی فردی باایمان و صادق، وعده کمک و یاری را به برادران رزمنده اش می دهد، حتماً خداوند متعال این شخص را یاری می رساند. ساختارهای نظامی را برای تمام گروهها در غزه ایجاد نمود، صدها و هزاران مجاهد، آموزش جنگی دیدند و با علوم جدید و مهارتهای رزمی آشنا شدند.

وی افزود: فداکاری عظیم شهید سلیمانی و برادرانش در زمینه برچیدن موانع و اخذ موافقت کشورهای دور از فلسطین برای رساندن سلاح، بسیار مهم، ضروری و پرهزینه بود. نهایتاً سلاح به رزمندگان رسید و آنان با آن جنگیدند، موشک ها شلیک شد و بازدارندگی تحقق یافت، سردمداران رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان آن به ویژه نتانیاهو نخست وزیر فاسد آن در برابر مردم و هوادارانش ذلیل شدند، او را که ترسیده بود از تریبون تبلیغات انتخاباتی پایین آوردند که به همین دلیل کینه و نفرتش برای انتقام گیری از رهبران محور مقاومت افزایش یافت. موشکهای دقیق تر و دوربردتر و کلاهک جنگی و وزن آن بیشتر شد اما هنوز تلاش و نوآوری پنهان و آشکار در تمام زمینه ها ادامه دارد.

العجوری بیان کرد: در پایان می گوییم که این محور عظیم از ایران اسلامی تا سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین بزرگتر می شود و اهدافش محقق خواهد شد، خداوند وعده پیروزی بر بنی اسرائیل را داده و این وعده ای قاطع است، ورود به بیت المقدس حتمی است و خون شهدای قهرمان ما مانند قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، عماد مغنیه، فتحی شقاقی، احمد یاسین، ابوعمار، ابوعلی مصطفی، جهاد جبریل، ابوعطایا وبهاء ابوالعطا هدر نخواهد رفت و برادران و دوستانشان ضربه ای سهمگین و سرنوشت ساز به این دشمن وارد خواهند کرد و آن را ریشه کن خواهند نمود.

کد خبر 5114168

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسم سلیمانی فلسطین قاسم سلیمانی ایالات متحده امریکا عراق ایران رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ فلسطین ویروس کرونا لبنان افغانستان روسیه عربستان سعودی جو بایدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ساختار سیاسی و نظامی هدف قرار خواهیم قاسم سلیمانی تل آویو تل آویو حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۱۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه

ناو فرانسوی شارل دوگل و ناوچه پدافند هوایی همراه آن «شوالیه پل»، به ترتیب موشک‌های ضدهوایی Aster ۱۵ و Aster ۳۰ را شلیک کردند.

به گزارش ایسنا، ناو هواپیمابر شارل دوگل و ناوچه پدافند هوایی همراه آن شهر تولون را در ۲۲ آوریل ترک کردند، اما آنها خیلی زود وارد عملیات شدند. در دریای مدیترانه، شارل دوگل و ناوچه پدافند هوایی «شوالیه پل»، موشک‌های Aster ۱۵ و Aster ۳۰ را به‌عنوان بخشی از تمرین شلیک کردند.

به نقل از لیبراسیون، وزارت دفاع فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این تمرین بر روی اهداف کنترل از راه دور، شبیه‌ساز پهپادهای شناسایی و موشک‌های ضد کشتی انجام شد.»

این شلیک‌ها خدمه را برای مقابله با موقعیت‌های با شدت بالا آموزش می‌دهند.

ناو هواپیمابر شارل دوگل برای اولین‌بار به مدت دو هفته تحت فرماندهی ناتو قرار گرفت. رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه اعلام کرده بود این مأموریت که کشتی‌هایی از چندین کشور (ایالات متحده، یونان، اسپانیا، پرتغال) را گرد هم می‌آورد، از ۲۶ آوریل تا ۱۰ مه تحت فرماندهی کارکنان دریایی «استرایک فور ناتو» (StrikforNato)، متشکل از ۱۵ کشور از جمله فرانسه، و به رهبری یک نظامی آمریکایی انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ۳۰موشک به پایگاه میرون صهیونیستی
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • حماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بود
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام