Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@05:13:01 GMT

رویش امیدهای جدید در دیوان محاسبات و قوه قضائیه

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۱۵۳۷

رویش امیدهای جدید در دیوان محاسبات و قوه قضائیه

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم از عدم نظارت‌ها رنج می‌برند، اظهار کرد: در حال حاضر امیدهای جدیدی در دیوان محاسابات و قوه قضائیه برای صیانت از بیت المال و مبارزه با فساد ایجاد شده است.

حجت الاسلام سید علیرضا عبادی، امروز دوشنبه ۱۵ دی در دیدار مدیرکل و معاونین دیوان محاسبات خراسان جنوبی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره (س)، سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، همچنین چهلمین روز شهادت دانشمند ارزشمند شهید محسن فخری زاده و رحلت حکیم بزرگوار حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره)، گفت: کار شما بسیار سخت و حساس است چون شما امین مردم هستید و باید کلاف های سردرگم را پیدا کنید واگر در کار خود سهل انگاری و کوتاهی کنید در گناه شخص دیگری که از موقعیتی سوءاستفاده می کند، شریک هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه کار دیوان محاسبات بنیان قضایی دارد، افزود: کار شما وقتی پیشگیرانه است که واقعا بازدارنده باشد و زمانی می تواند بازدارنده باشد و نتیجه دهد که علاوه بر برگرداندن حقوق بیت المال، تنبیه برای فرد یا افراد سوءاستفاده گر اعمال شود تا برای متخلف و دیگران درس عبرت شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کار شما در گذشته بیشتر شبیه آرمان بود چون به اصطلاح نمیشد توقع داشت که مو را از ماست بکشند، تصریح کرد: امیدهای جدیدی که ایجاد شده است آن آرمان را قابل عمل کرده است و اگر باز هم مشکلاتی هست امید است در آینده برطرف بشود زیرا در حال حاضر مجلس و قوه قضائیه با جدیتی که دارند و مایه امید شده اند می توانند پشتوانه های خوبی باشند واگر نقص قانونی یا تسامحی در نیروهای اجرایی باشد آن را با مصوبات و تذکراتشان حل کنند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به ابتکار اخیر دیوان محاسبات مبنی بر ایجاد هیئت اندیشه ورزی از بیت المال و حقوق مردم، گفت: این، حرکت بسیار خوبی است چون یک کار مردمی است و مردم می توانند نظارت کنند، مطالبه گری و اظهار نظرکنند، اما انتظار می رود همانطور که در ابتدا انگیزه برای این کار ایجاد شده برای اجرا و به هدف رساندن این موضوع انگیزه کافی وجود داشته باشد.

عبادی افزود: یکی از مسائلی که از نظر تاثیر گذاری در سالهای اخیر، کشور ما از آن رنج می برد مسئله نظارت است.

نماینده مقام معظم رهبری در پایان با ابراز امیدواری جهت فراهم شدن زمینه انجام دادن وظایف به نحو احسن از سوی نیروهای نظارتی که قانون آنها را ناظر قرارداده، یادآور شد: باید مردم و مسئولین ما به آن آرمان صحیحی که کل زندگی امانت است و فقط بحث پول و مال نیست برسند و جامعه ما بتواند بر اساس تعلیمات دینی از بی تقوایی و بی عدالتی دور شود و به جامعه آرمانی تبدیل شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دیوان محاسبات دیوان محاسبات خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۱۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور دیدار و به گفت‌وگو پرداختند.

آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه چهارشنب۵ اردیبهشت در دیدار رئیس دیوان عالی کشور ضمن اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی در منطقه سیستان و نیز خسارت‌های وارده از سیلاب در جنوب استان پیرامون مسائلی از جمله حقابه سیستان و نیز فراهم ساختن زیرساخت‌ها در شهرهای جنوبی استان به گفت‌وگو پرداخت.

امام جمعه زاهدان در ادامه با اشاره به تعارض در مالکیت اراضی کشاورزی بین مردم و منابع طبیعی عنوان کرد: یکی از گلایه‌های مهم و متعدد مردم در سفرهای شهرستانی بنده این است که بسیاری از اراضی زراعی توسط منابع طبیعی جزء اراضی ملی اعلام شده است و این در صورتی است که مردم در این نقاط براساس عُرف متداول زندگی کرده و ملک هر کس نیز مشخص و آثار کِشت، داشت و برداشت نیز محرز است و حکایت از آن دارد که زمین زراعی با وجود درختان کهنسال نسل اندر نسل، آباد شده و لازم است تدبیر لازم در این خصوص اتخاذ شود.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور نیز در خصوص قوانین مالکیت اراضی قول پیگیری داد و عنوان کرد: باید در دادگستری استان شورایی تشکیل و در این خصوص تدابیر خاص خود را اتخاذ کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد
  • رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه