Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، مدیرکل بهره برداری آزادراه‌های کشور گفت: با وجود گذشت ۲۰ ماه از آغاز طرح عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها، فقط ۶۰ درصد رانندگان، عوارض خود را در زمان مقرر پرداخت می‌کنند.

عباس بیات سرمدی با بیان اینکه پیش از این فرصت پرداخت عوراض آزادراهی ۴۸ ساعت پس از عبور بود افزود: بخشی از مردم این مبلغ را پس از زمان یاد شده پرداخت می‌کردند که از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی پیامک اخطار و جریمه برای آن‌ها ارسال می‌شد بنابراین تصمیم گرفتیم زمان پرداخت را به یک هفته پس از تردد افزایش دهیم تا مشکلات مردم کمتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در برخی موارد در بازه زمانی ۴۸ ساعته تسویه بانکی انجام نمی‌شد که این امر موجب می‌شد مجری طرح پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراهی به اجراییات پلیس پیام درخواست جریمه را بفرستد.

مدیرکل بهره برداری آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: افرادی که پس از پرداخت عوارض آزادراهی از طریق بانک، برچسب (تگ) خودرویی یا کیف پول الکترونیکی، پیامک جریمه را دریافت کرده اند می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی آنی رو (www.aaniro.com) و یا تماس با شماره‌های درج شده در این سایت درخواست خود را ثبت کنند تا پس از بررسی و تطبیق مدارک و پلاک خودرو، در مکاتبه با اجراییات راهنمایی و رانندگی جریمه این خودروها لغو شود.

وی گفت: این طرح از اواخر سال ۱۳۹۷ اجرایی شد و پیش از اعمال جریمه، در یک سال و ۸ ماه گذشته تنها ۳۵ درصد رانندگان عوارض خود را پرداخت می‌کردند، اما با تفاهمی که با نیروی انتظامی برای ورود این نیرو به موضوع و اعمال قانون انجام شد، هم اکنون ۶۰ درصد مردم، عوارض آزادراهی خود را پرداخت می‌کنند با این وجود، هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم.

بیات سرمدی در خصوص طرح‌های وزارت راه و شهرسازی برای توسعه طرح عوارض الکترونیکی آزادراهی افزود: در صدد هستیم که تا پایان سال همه اخذ عوارض آزادراه‌های کشور را الکترونیکی کنیم اما دولت، فقط یک طرف این موضوع است و شرکت‌های سرمایه گذار تنها در صورتی با این امر موافقت می‌کنند که مردم خودشان از طرح استقبال کرده و مشارکت مردم افزایش یابد.

کد خبر 5114036

منبع: مهر

کلیدواژه: عوارضی الکترونیکی آزادراه پرداخت عوارض آزادراهی تولید نفت مصرف گاز قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی اقتصاد چین ویروس کرونا قیمت نفت مصرف برق تولید برق شاخص کل بورس لایحه بودجه ۱۴۰۰ بورس تهران نهاده های دامی قیمت خودرو عوارض الکترونیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۱۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند

به گزارش همشهری آنلاین، تعداد مجوزهای کاغذی که تا روز هفتم اردیبهشت به شناسه یکتا تبدیل شده است به ۴۵۲ هزار و ۴۸ مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف ۴۲۴ هزار و ۵۷۶ مجوز است.

در بین دستگاه‌ها بیشترین تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا از سوی سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام پزشکی انجام شده است. هر یک از این دستگاه ها به ترتیب ۲۴.۳ درصد، ۱۷.۶ درصد، ۸.۴ درصد و ۳.۳ درصد از کل مجوزهای کاغذی صادره خود را به شناسه یکتا تبدیل کرده اند.

گفتنی است؛ در میان استان ها بیشترین تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا در استان های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی صورت گرفته است. در هر یک از استان های مذکور به ترتیب ۱۲.۷ درصد، ۱۲.۷درصد، ۱۰.۶ درصد و ۸.۸ درصد از مجوزهای کاغذی صادره به شناسه یکتا تبدیل شده است.

براساس این گزارش کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی به ترتیب در استان های گلستان، کرمان، بوشهر، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، از ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند. آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نامشان در qr.mojavez.ir نیست می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره‌سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به‌سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

کد خبر 847080 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها وزارت امور اقتصاد و دارایی اصناف

دیگر خبرها

  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • تبدیل ۳۲ درصد مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در لرستان
  • بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • فیلم/ قصه پُر غُصۀ بیماران برای پرداخت الکترونیکی
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند