Web Analytics Made Easy - Statcounter

وبینار بین‌المللی «ادیان ابراهیمی و الحاد جدید» با هدف پاسخ‌گویی به شبهات و پرسش‌های دینی دوشنبه شب به‌صورت برخط برگزار ‌شد.

در این وبینار صاحبنظرانی در زمینه الحاد نوی جهان از جهان اسلام و مسیحیت همچون مهدی گلشنی، مایکل بهه، ابوالفضل ساجدی، رابین کالینز و یوسف دانشور سخنرانی کردند.

این وبینار که به زبان انگلیسی از ساعت ۱۸ تا ۲۰:۳۰ برگزار شد، از طریق لینک آپارات و اینستاگرام قابل مشاهده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش تر درباره رویکرد و اهداف این وبینار اعلام شده بود: با پیشرفت شگرف علوم طبیعی در دو قرن اخیر جریان­ های الحادی تمرکز خود را از بحث­های فلسفی و عقلی به سمت موضوعات علمی سوق داده ­اند و مبانی خود را بر علومی از قبیل فیزیک کوانتوم، زیست­ شناسی فرگشتی، علوم شناختی و عصب ­شناسی استوار نموده ­اند. از آن­ جا که علم ماهیتی جذاب و فریبنده دارد این جریان­ها به ویژه در سه دهه اخیر جان تازه ­ای گرفته ­اند و طرفداران بسیاری را به ویژه در قشر نخبه و تحصیل کرده پیدا کرده ­اند. البته به موازات تقویت شدن این جریان­ها در جبهه الحاد، اردوگاه خداباوران نیز در کنار رویکرد فلسفی در مقابله با جریان­ های الحادی، رویکرد علمی را نیز در دستور کار خویش قرار داده و به حق در این عرصه نیز موفق بوده است.

«مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه ­های علمیه» بعنوان متولی برگزاری این وبینار اعلام کرده بود که رسالت اصلی خودرا  دفاع از حدود و ثغور عقیدتی خداباوران می­داند و در صدد اجرای برنامه­ ی منسجم و قوی در  مبارزه با جریان الحاد نو می باشد. و بر این اساس با الهام گرفتن از آیه کریمه ­ی «قل تعالوا الی کلمة سواء... الآیه» یکی از قدم ­های مناسب در زمینه مواجهه علمی و متقن با جریان الحاد نو را هم ­اندیشی و هم ­افزایی در میان ادیان ابراهیمی می‌داند.

در همین راستا اولین وبینار بین المللی «ادیان ابراهیمی و مواجهه با الحاد جدید، علوم طبیعی و آینده­ ی الحاد نو» را با شرکت دانشمندان سرشناس در زمینه الحاد نو جهان از جهان اسلام و مسیحیت به صورت مجازی برگزار می شود. /

برچسب‌ها وبینار حوزه علميه قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وبینار حوزه علميه قم وبینار حوزه علميه قم اخبار کنکور ادیان ابراهیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۲۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ سفر گروسی به ایران مشخص شد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه‌شنبه تایید کرد که مدیرکل این نهاد رافائل گروسی برای دیدار با مقامات ایرانی ششم تا هفتم مه (۱۷-۱۸ اردیبهشت) به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش فارس، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران بهروز کمالوندی دیروز از سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس به ایران در ا‌وایل هفته آینده خبر داد.

براساس اعلام کمالوندی، مدیرکل آژانس در این سفر ضمن شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ایران با مقامات ایرانی نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ایران قرار است ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار شود.

دیگر خبرها

  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • تاریخ سفر گروسی به ایران مشخص شد
  • طرح فرودگاه عظیم ۳۵ میلیارد دلاری با ۴۰۰ گیت در دبی
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود
  • علّت تغییر رویکرد احتمالی اسرائیل در برابر حماس/ امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان