Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-07@09:47:28 GMT

فعالیت مدارس قرآنی در الجزایر از سر گرفته شد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۲۶۳۸

فعالیت مدارس قرآنی در الجزایر از سر گرفته شد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، وزارت امور دینی الجزایر با اعلام ازسرگیری فعالیت مدارس قرآنی این کشور تأکید کرد که این تصمیم شامل مدارس مرتبط با مساجدی که مشمول تصمیم بازگشایی تدریجی نیستند، نخواهد شد.
 
وزارت امور دینی الجزایر شروط خاصی را برای بازگشایی مدارس قرآنی که تعداد آنها به ۲۷ هزار مدرسه می‌رسد و همچنین برای مدارس قرآنی وابسته به مساجد فوق‌الذکر تعیین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
بر اساس اعلام این وزارتخانه، ازسرگیری آموزش قرآن به کودکان و افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، در هر گروه سنی و همچنین افراد مسن،‌ ممنوع است و آموزش‌های وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با استفاده از نیمی از ظرفیت مدارس قرآنی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
 
همچنین تدابیر خاصی برای بازگشایی مدارس قرآنی در نظر گرفته شده است و از ۵۰ درصد ظرفیت مدارس برای ارائه آموزش‌های قرآنی استفاده خواهد شد. از سوی دیگر به منظور حفظ فاصله اجتماعی و رعایت فاصله ۲ متری میان دانش‌آموزان، ورود قرآن‌آموزان به مدرسه در فاصله‌های زمانی مختلف انجام می‌شود و آوردن خوراکی و غذا به داخل مدارس ممنوع است.
 
مدیران امور دینی سراسر الجزایر و مدارس قرآنی، موظفند که با رعایت دقیق دستورالعمل‌های ارائه شده، نسبت به بازگشایی مدارس قرآنی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.
 
مدیران مدارس باید از وضعیت ضدعفونی مدارس و مکاتب قرآنی اطمینان حاصل کنند و هر دانش‌آموز باید قرآن مخصوص خود را به همراه داشته باشد چرا که کتابخانه‌های این مدارس باید بسته بمانند.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: مدارس قرآنی امور دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۲۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست الجزایر از شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه

الجزایر از شورای امنیت خواست سه شنبه این هفته نشستی درباره کشف گورهای جمعی در نوار غزه برگزار کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام آگاه در شورای امنیت به خبرگزاری روسی « اسپوتنیک » گفت: الجزایر از شورای امنیت خواسته است سه شنبه هفته جاری نشستی  پشت درهای بسته در خصوص کشف گورهای دسته جمعی در نوار غزه برگزار کند.

رسانه‌های فلسطینی در روزهای پایانی ماه گذشته میلادی ( آوریل ) اعلام کردند: اورژانس فلسطین اجساد 180 نفر را در یک گور جمعی در محوطه مجتمع پزشکی «ناصر» واقع در شهر خان یونس در نوار غزه را پیدا کرده است.

این خبر چند روز پس از خروج نظامیان صهیونیستی از این مجمتع بیمارستانی رسانه‌ای شد.

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

رسانه‌های فلسطینی بعدا اعلام کردند: تعداد اجساد کشف شده در گور مزبور به 390 جسد رسیده‌ است.

به دنبال انتشار این خبر « آنتونیو گوترش » دبیرکل سازمان ملل به بارزسان بین‌المللی اجازه داد فورا به غزه بروند و درباره گورهای جمعی تحقیق کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های پرورشی در مدارس تقویت خواهد شد
  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • درخواست الجزایر از شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • کنایه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید: ادعایتان درباره مدارس دینی اهل سنت تکذیب شد /تروریست ها در انوارالحرمین پنهان شده بودند