Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو گروه کاشف وابسته به مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز گفت: بر اساس روند نزولی تولید، کاهش تعداد کارگران و همچنین استهلاک دستگاه‌ها، احتمال تعطیلی کارخانه روغن نرگس شیراز بیش از هر زمانی وجود دارد.

نازنین یزدانی، عضو گروه رسانه‌ای کاشف وابسته به مجمع دانشجویی «آرمان» دانشگاه شیراز  در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به روند فعالیت و مقدار تولید روغن در کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز گفت:  سید مهدی میر سلیمی، مدیر عامل کارخانه، در آذر ۹۸ همانطور که در گزارش گروه کاشف پخش شد قول داده بود که تولید کارخانه تا پایان سال ۹۸ به ۲۵۰ تن در روز برسد؛ در صورتی که این موضوع محقق نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  بیشتر بخوانید: مسئولان روغن نباتی نرگس شیراز به فکر تعطیلی کارخانه هستند مزد بدون زحمت؛ برزخ دو ماهه کارگران روغن نباتی شیراز / پیگیری مطالبات کارگران از سوی دانشجویان عدالت‌خواه مستند «شر خصوصی‌سازی در شیراز!» از سوی مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز تولید شد + فیلم روغن نباتی شیراز؛ کارخانه‌ای که با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشت / وعده مسئولان برای پرداخت معوقات در هفته آتی کارگران روغن نباتی شیراز در اعتراض به عدم دریافت حقوق خود تجمع کردند
یزدانی بیان کرد: البته با توجه به ظرفیت کنونی کارخانه و تعداد کارگران، اصلا نمی‌توان به این میزان تولید رسید.
عضوگروه رسانه‌ای کاشف وابسته به مجمع دانشجویی «آرمان» دانشگاه شیراز ادامه داد: با توجه به اخباری که از درون کارخانه به دست ما رسیده، چند فقره از اموال و تجهیزات کارخانه از سال ۷۲ تا ۹۸ از کارخانه خارج و فروخته شده و همین باعث کاهش میزان تولید و همینطور تعدیل نیروی تعداد زیادی از کارگران در طول این سال‌ها شده است. از طرفی از سال گذشته تا به الان حدود ۱۰ نفر بازنشسته شده اند درصورتی که فقط یک نیروی جدید به کارخانه اضافه شده است.      
وی افزود: یکی دیگر از علل عدم افزایش تولید کارخانه، ناقص بودن اتوماسیون خط پرکُنی کارخانه بوده و ۵۰ درصد کار‌ها در این خط به صورت دستی انجام می‌شود و با توجه به تعداد محدود کارگران عملا امکان افزایش تولید کارخانه وجود ندارد.   این فعال دانشجویی با اشاره به درخواست‌هایی سهام داران این کارخانه بیان کرد: با توجه به اینکه چگونگی واگذاری شرکت به بخش خصوصی به صورت شفاف مشخص نیست و هیچ گونه مدارک و شواهدی از واگذاری این کارخانه با طی شدن مراحل قانونی وجود ندارد، به نظر می‌رسد که این واگذاری از روز اول غیرقانونی بوده و شفافیت این واگذاری میتواند به روشن شدن خیلی از مسائل کمک کند.
یزدانی خاطرنشان کرد: ایجاد یک کارخانه جدید و با دستگا‌های نوساز با توجه به تعهد کتبی میرسلیمی در استانداری در سال ۹۸ که تا پایان سال گذشته و بایستی عمل می‌شد، ولی متاسفانه هیچ گونه اقدامی صورت نپذیرفت. البته زمزمه انتقال کارخانه به منطقه ویژه صنعتی سالهاست که مطرح شده، ولی هیچ تصمیم جدیدی برای انتقال صورت نگرفته است.
عضو گروه رسانه‌ای کاشف وابسته به مجمع دانشجویی «آرمان» دانشگاه شیراز ادامه داد: با توجه به اینکه در طی سال‌های گذشته تجهیزات قابل توجهی از کارخانه خارج شده و وعده اختصاص یافتن درآمد حاصل از فروش تجهیزات به نوسازی کارخانه توسط مسئولین کارخانه به کارگران داده شده، در طول این سال‌ها این درآمد نه مشخص شده و نه نوسازی صورت گرفته است.    
وی گفت: با توجه به اینکه ۳۳ درصد از سهام داران کارخانه از کارگران بازنشسته کارخانه هستند، در طی سال‌ها پس از خصوصی سازی هیچگونه شفافیتی در حوزه سود و یا ضرر این سهام برای آن‌ها صورت نگرفته و سهام داران خواهان ایجاد شفافیت توسط مسئولین فعلی کارخانه هستند.
یزدانی اظهار داشت: گروه کاشف همچنان مشکلات سهامداران کارخانه را پیگیری می‌کند و در حال پیدا کردن راه حل‌هایی برای برون رفت کارخانه از بحران‌های ایجاد شده است. ما از مسئولین ذی ربط خواهشمندیم که توجه ویژه خود را به این کارخانه اعمال کنند و با شفافیت نحوه خصوصی سازی و همینطور نظارت بر وعده‌های مسئولین کارخانه گره‌ای از مشکلات کارگران و سهام داران باز کنند.
این فعال دانشجویی یادآور شد: بر اساس روند نزولی تولید و تعداد کارگران و همچنین استهلاک دستگاه ها، احتمال تعطیل شدن کارخانه بیش ازهر زمان دیگری وجود دارد و با توجه به نیاز روز افزون کشور و به خصوص استان فارس به صنعت روغن سازی، این تعطیلی و حتی رکود در تولید این کارخانه منجر به مشکلات جبران ناپذیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز خصوصی سازی دانشگاه شیراز دانشگاه شیراز روغن نباتی نرگس شیراز سهام داران سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۲۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به تعطیلات آخر هفته و همچنین تعطیلی بازار طلا، ارز و سکه همچنان مشاهده می‌شود که نرخ‌گذاری دلار در برخی از کانال‌های تلگرامی ادامه دارد به طوری که قیمت دلار در این کانال‌ها از صبح امروز (۱۵ اردیبهشت‌ماه) با نوسان قیمت همراه بوده است.

بنابراین گزارش، باید اشاره کرد که قیمت دلار با شروع سال جاری روند صعودی به خود گرفته بود و متناسب با حوادث بین‌المللی از ۷۰ هزار تومان هم عبور کرد، اما از هفته گذشته تاکنون روند کاهشی به خود گرفته؛ طوری که با توجه به ثبات و آرامشی که در بازار دلار غیررسمی حاکم است، خریدار و فروشی در این بازار نیست.

طبق گفته‌ها، ثبات و آرامش در بازار ارز آزاد حاکم اما نرخ‌گذاری کانال‌های تلگرامی همچنان گریبان‌گیر این بازار است و بدون توجه به تعطیلی بازارها، هم‌اکنون در این کانال‌ها دلار به ۶۱ هزار و ۲۲۰ تومان رسید.

کد خبر 6096245 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • مترو حرم مطهرشاهچراغ (ع) مورد توجه مسئولان شهری باشد
  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مشکلات کارخانه
  • کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مسائل کارخانه