Web Analytics Made Easy - Statcounter

جزئیات اعطای بورس تحصیلی متقابل ایران و چین برای دانشویان پزشکی و غیر پزشکی اعلام شد و بر این اساس، مهلت ثبت نام در فراخوان اعطای این بورس روز شنبه ۲۰ دی پایان می یابد.

به گزارش ایسنا، بر اساس مذاکرات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همتایان چینی خود، با اعطای تعدادی بورس متقابل در رشته های تحصیلی مختلف در مقاطع تحصیلات تکمیلی برای سال تحصیلی ۲۰۲۲ - ۲۰۲۱ موافقت شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 متقاضیان برای ثبت نام در بورس متقابل رشته های تحصیلی فوق حداکثر تا پایان وقت اداری ۲۰ دی ماه ۹۹ فرصت دارند نسبت به ثبت نام الکترونیکی در سایت سازمان امور دانشجویان به نشانی Scholarship.Saorg.ir اقدام لازم به عمل آورند.

بر اساس بخشنامه مربوط به این بورس، درخواست برای بورس دول، هیچ گونه حقی برای متقاضی محسوب نخواهد شد وحداکثر سن برای متقاضیان دوره کارشناسی ارشد ۳۰ سال و دکتری ۳۳ سال در زمان فراخوان اعلام شده است.

همچنین درصورت انتخاب برای بورس، به متقاضی هیچ گونه مزایا و امتیازی علاوه بر آنچه توسط پذیرنده بورس دول اعلام شده، تعلق نمی‌گیرد.

بر این اساس مدرک تحصیلی دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حداقل معدل تراز شده به ترتیب برای دوره‌های کارشناسی و ارشد ۱۵ و ۱۷ برای رشته‌های غیر پزشکی در نظر گرفته شده است.

 مدرک تحصیلی دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حداقل معدل تراز شده به ترتیب برای دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد ۱۶ و ۱۸ برای رشته‌های پزشکی باید باشد. ضمن اینکه استفاده از بورس دولت‌های خارجی در طول دوران تحصیل هر فرد تنها یکبار امکان پذیر است.‌

بیشتر بخوانید: شیوه پذیرش دانشجوی دکتری تغییر کرد اعطای بورس تحصیلی متقابل ایران و مجارستان لینک کوتاه: asriran.com/003CiI

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بورس تحصیلی کارشناسی ارشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۴۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: ۱۰۶۹ خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌ها داریم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس شیراوژن؛ معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت از رشد 46 درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم کمتر از 800 واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود داشت که هم‌اکنون این تعداد به 1069 واحد رسیده و 46 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی گفت: این واحدها در حالی ساخته شده که تاکنون ریالی بودجه برای ساخت خوابگاه متاهلی دریافت نکرده‌ایم و این 269 آپارتمان نیز با بودجه‌های اختصاصی دانشگاه‌ها ساخته شده است.

وی با اشاره به این که باید تا پایان این دولت دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی به عدد صفر برسد، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی تا پایان سال حداقل 40 واحد و دانشکده‌های فاقد خوابگاه متاهلی نیز تا پایان سال حداقل باید 20 واحد خوابگاه متاهلی با متراز 45 تا 70 متر مربع همراه با رعایت پیوست فرهنگی مربوطه، ساخته باشند.

افتتاح خوابگاه متأهلی برای 120 دانشجوی علوم پزشکی تهران

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی که خوابگاه متاهلی دارند هم باید تا پایان سال 20 درصد به تعداد واحدهای خوابگاهی متاهلی خود اضافه کنند.

شیراوژن همچنین از انعقاد تفاهمنامه با وزارت مسکن و شهرسازی برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی خبر داد.

در ادامه حمید رئیسی؛ معاون صندوق رفاه دانشجویان اظهار کرد: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعتبار پرداخت ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را در 6ماهه نخست سال 1403(بدون محدودیت در تعداد دانشجویان) ابلاغ کرد.

وی افزود: اعتبار لازم برای پرداخت ودیعه مسکن، از محل اعتبارات ابلاغی ستاد ملی جمعیت تامین شده است و براساس ابلاغ صندوق رفاه، در سال 1403، بدون محدودیت در تعداد دانشجو، هر تعداد دانشجوی متاهل دانشکده یا دانشگاه علوم پزشکی متقاضی ودیعه مسکن، وام ودیعه مسکن دریافت خواهند کرد.

معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: شرایط دریافت ودیعه مسکن قبلا بر اساس آیین نامه‌های ابلاغی توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، اعلام شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • بنر ضوابط پوشش دانشجویان ایران دوباره به دانشگاه برگشت | تصویر