Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) با وجود کوچک بودن مرکز تجمع میانه‌ای‌های مقیم تهران است و در کمک‌سانی به نیازمندان از جمله تبعه افغانستانی فعالیت دارد. توزیع غذای گرم میان نیازمندان در سطح منطقه دولتخواه برنامه ثابت این مسجد در دوره کرونا بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، منطقه دولتخواه در منطقه 19 شهر تهران واقع شده و سه مسجد دارد که کوچک ترین و البته قدیمی ترین آنها، مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) واقع در خیابان شریفی، کوچه 37 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فعالیت مسجد با یک چادر شروع کرد

فعالیت این مسجد در سال 1359 با برپایی یک چادر در زمینی که وقف مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) شده بود، آغاز شد و کار ساخت آن ۹ سال طول کشید. حجت الاسلام والمسلمین «رحمان صفریان» در این باره به شبستان گفت: هیئت مذهبی میانه ای های (میانه در استان آذربایجان شرقی واقع شده است) ساکن تهران برای اینکه مرکزی برای تجمع خود ایجاد کنند و با حضور در این مرکز بتوانند ضمن برگزاری برنامه در مناسبت های مختلف، گره ای از مشکلات این گروه از ساکنان تهران باز کنند، کار ساخت مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) را در سال 59 آغاز کردند و قرار بود این مسجد حداکثر طی چهار سال ساخته شود که به دلیل بروز جنگ تحمیلی و ارسال کمک های مردمی برای جبهه ها، طولانی تر شد و در سال 1368 به پایان رسید.

 

کمک ۱۰ میلیون تومانی شهرداری به مسجد حضرت صاحب الزمان (عج)

 

زیربنای مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) 300 مترمربع و شبستان آن، 150 متر است و صبرعلی لطفی، علی پناهی و فرجی از اعضای هیئت امنای این مسجد هستند. به گفته صفریان وقتی قرار شد بخش هایی از خانه خدا نوسازی شود نامه های درخواست کمک به برخی از دستگاه ها به ویژه شهرداری منطقه 19 ارسال شد که سرانجام ۱۰ میلیون تومان به این مسجد کمک کردند این درحالی است که به برخی از مساجد منطقه دولت خواه در زمینه ساخت و نوسازی کمک های بیشتری صورت گرفته بود.

 

خادم مسجد باوجود حقوق کم، صادقانه به این خانه خدا خدمت میکند

 

«مهدی پناهی» 38 ساله، خادم این مسجد است که به دلیل حقوق کمی که از مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) دریافت می کند و این مسجد، خانه خادم نیز ندارد، شغل دومی نیز دارد. آقا مهدی، جوشکار است و بسیاری کارهای فنی و عمرانی مسجد را خودش انجام می دهد. به گفته حجت الاسلام والمسلمین صفریان، با توجه به حقوق کمی که به آقای پناهی پرداخت می شود، مشخص است که ایشان فقط برای کسب رضای خدا خادمی مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) را پذیرفته است.

 

تلاش مضاعف اهالی مسجد برای تاسیس پایگاه بسیج و کتابخانه

از نکات قابل ذکر دیگر درباره مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) نداشتن هیچ گونه نهاد از جمله پایگاه مقاومت بسیج است. صفریان در این باره به شبستان گفت: به دلیل کمبود فضا متاسفانه نتوانسته ایم مجوز فعالیت بسیج را دریافت کنیم البته قرار شده است به همت هیئت امنا و برخی از بسیجیان سایر مساجد منطقه دولتخواه، ساختمان 150 متری در مجاورت این خانه خدا خریداری شود تا در آن دفتر پایگاه بسیج و کتابخانه ساخته شود. پول خوبی برای خرید این ساختمان جمع آوری شد که با افزایش قیمت مسکن، فعلا امکان خریداری این ساختمان نیست. همه این ها درحالی است که صاحب آن ساختمان راضی شده تخفیف خوبی بدهد. هیئت امنا و بسیجیان در تکاپوی جمع آوری مبلغ بیشتری برای خرید این خانه هستند و مبلغ 40 میلیون تومان برای این کار جمع آوری کردند.

 

کلاسهای قرآنی ویژه بانوان

مسجدی با این بضاعت مالی کم در برگزاری برنامه های دینی و قرآنی بسیار فعال است. آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن همه روزه یک ساعت پیش از نماز مغرب و جزءخوانی قرآن کریم ویژه بانوان نیز همه روزه یک ساعت پیش از اذان ظهر در این مسجد برگزار می شود که البته با شیوع کرونا این فعالیت ها ابتدا به صورت محدود برگزار و طی چند ماه اخیر کاملا تعطیل شد. بعضی از روزها دست کم 60 خواهر در این کلاس های قرآنی شرکت می کردند. حجت الاسلام والمسلمین صفریان گفت: نماز جماعت و برنامه های مذهبی تا آبان ماه امسال در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) برگزار می شد که با آغاز موج جدید شیوع ویروس کرونا اقامه نماز نیز در این مسجد تعطیل شد.

 

کرونا که در کشور شایع شد اهالی مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) اقدام به تهیه و توزیع ماسک و تاکنون بیش از پنج هزار ماسک میان نیازمندان توزیع کردند و در این زمینه هیئت مذهبی میانه های مقیم تهران مشارکت خوبی داشته است.

 

چهار نوبت کمک مومنانه به نیازمندان

به گفته امام جماعت مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) شناسایی خانواده های نیازمند و کمک رسانی به آنها اقدام دیگر اهالی این مسجد در دوره کرونا بود که تاکنون در چهار مرحله و هر بار، 30 بسته ارزاق توزیع شد.

 

صفریان افزود: 20 خانواده افغانستانی حضور منظمی در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) دارند که به پنج مورد از آنها کمک مومنانه صورت می گیرد. برخی از مراسم ترحیم و عزاداری در ایام سوگواری اهل بیت (ع) توسط این گروه در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) برگزار می شود.

 

توزیع غذای گرم میان نیازمندان در مناسبت‌های مذهبی

وی خاطرنشان کرد کرد: توزیع غذای گرم میان نیازمندان در سطح منطقه دولتخواه برنامه ثابت این مسجد در دوره کرونا بوده است و در همه مناسبت های مذهبی، پس از برگزاری برنامه ها با حضور مردم یا به صورت مجازی، حداقل 200 پرس غذا طبخ و میان خانواده های نیازمند توزیع می شود.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک مومنانه مسجد صاحب الزمان عج فعالیت های مسجدی توزیع غذای گرم میان نیازمندان مسجد حضرت صاحب الزمان منطقه دولتخواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس

این برنامه ها‌ی تلویزیونی شامل برنامه‌های ۲۰ دقیقه‌ای تبلیغی و پاسخ به ۱۶ سوال از برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی و حمایتی است.

روز یک شنبه هم برنامه مناظره این دو نامزد انتخابات در قالب پاسخ به ۸ رویکرد مختلف در قالب ۳ برنامه یک ساعتی تهیه می‌شود.

این برنامه‌های تولید شده قرار است از روز پانزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت از شبکه استانی هر روز چند نوبت پخش شود.

انتخابات میان دوره‌ای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

در حوزه انتخابیه استان همدان و در شهرستان ملایر «حسین احمدی» و «احمد آریائی‌نژاد» با هم به رقابت خواهند پرداخت.

در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان ملایر، حجت الاسلام احد آزادیخواه به عنوان منتخب اول حوزه انتخابیه معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • فال انبیا فردا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس