Web Analytics Made Easy - Statcounter

شادی فضلی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این آموزشها توجه ویژه‌ای به زنان بدسرپرست، سرپرست خانوار، بهبودیافته آسیب‌های اجتماعی و معلول شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۲ طرح آموزش و ترویج  تولید و مصرف محصول گواهی شده و استاندارد با تأکید بر توان‌افزایی جوامع محلی ویژه زنان روستایی در سال جاری در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی پایین بودن میزان مواد سمی، فلزات سنگین و آلاینده ها از مهمترین ویژگی این محصولات است که شامل گلابی، زرشک، زعفران و سیب زمینی در استان کشت می‌شود و تاکنون در این زمینه دستاوردهای خوبی حاصل شده است.  

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان افزود: توسعه مشاغل خانگی و فعالیت اقتصادی مشارکت‌ محور، توسعه اشتغال زنان روستایی و پرداخت تسهیلات از برنامه‌های دولت در حمایت و توسعه اشتغال بانوان است.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی توجه به نقش زنان در توسعه کشور از جمله توسعه اقتصادی و حمایت از ایجاد اشتغال برای بانوان است گفت: طرح آموزشی و اشتغال زایی برای زنان روستایی و دختران معلول توسط سازمان بهزیستی استان درحال اجراست که علاوه بر آموزش، فروش محصولات نیز در آن مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: ۴۶۰ نفر از بانوان واجد شرایط در طرح‌های مشاغل خانگی از جمله طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در اصفهان شناسایی شده و در فرایند آموزش و اشتغال قرار گرفته‌اند.
فضلی خاطرنشان کرد: ۲۸۰ نفر تا کنون در طرح توانمندسازی و مهارت‌آموزی زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق حاشیه‌نشین، شناسایی و در فرآیند آموزش قرار دارند.

وی تاکید کرد: ایجاد اشتغال پس از مهارت‌آموزی و ارائه آموزش‌های تکمیلی در زمینه بازاریابی و فروش نیز در دستور کار این طرح قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان تصریح کرد: باتوجه به سیاست‌گذاری دولت در توسعه مشاغل روستایی  از سال گذشته تا کنون تسهیلات ویژه‌ای پرداخت شده که ۱۱۲ نفر از بانوان این تسهیلات ویژه روستایی و ایجاد اشتغال را دریافت کردند.

وی بیان کرد: فعالیت اقتصادی مشارکت‌ محور یکی از عوامل مؤثر در توسعه اشتغال است و دولت با تشویق زنان به تشکیل تعاونی و صندوق‌های خرد روستایی موجب جلب مشارکت اقتصادی و تسهیل کسب‌ و کار آنها شده است.

فضلی با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۹۴ تعاونی و ۴۸ صندوق خرد روستایی در استان فعالیت دارند ، ادامه داد: تعاونی‌ها و صندوق‌های خرد روستایی بر پایه سرمایه‌ اندک، مشارکت جمعی و توانمندی اعضا شکل می‌گیرد و موجب ایجاد اعتماد به نفس در زنان و ارتقای قدرت تصمیم گیری در آنها می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و ترویج و حمایت از تولید و سیاست‌های دولت در حوزه بانوان،  تلاش شده ضمن افزایش تولید و ترویج کارآفرینی تعادل مناسبی در تعداد کارآفرینان و کارکنان ایجاد شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان اظهار داشت: بر اساس آمار زنان در اصفهان،  به ترتیب در سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی مشغول به کار هستند و بسیار موفق و سرآمد در حوزه کارآفرینی و تولید در این استان مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: پنج نفر از بانوان موفق استان اصفهان تا کنون در جشنواره ملی کارآفرینی که توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار می‌شود،  رتبه برتر را کسب کردند.

فضلی با بیان اینکه فروش و عرضه محصولات بانوان یکی از چالش‌های موجود به‌ویژه در دوران کروناست، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ای بین دفتر امور زنان و خانواده با اداره کل پست استان برای فروش محصولات در سایت ebazar، تسهیل ارسال مرسولات بانوان تولیدکننده و برگزاری دوره‌های آموزشی برای  توانمندسازی زنان در عرصه تجارت الکترونیک امضا شده است.

استان اصفهان با پنج میلیون و ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از یکهزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت افزون بر ۶۱۰ هزار نفر است که ۹۳۵ روستای اصفهان بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارد که روستاهای این استان دارای ظرفیت‌های گردشگری، صنعتی، کشاورزی و فرهنگی هستند.

برچسب‌ها جهش تولید کشاورزی اشتغال زایی توسعه روستایی اصفهان استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهش تولید کشاورزی اشتغال زایی جهش تولید کشاورزی اشتغال زایی توسعه روستایی اصفهان استانداری اصفهان اخبار کنکور استانداری اصفهان دفتر امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۴۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه ظهر چهارشنبه در همایش هویت عصری زنان در آینه قرآن و حدیث که با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد اظهار کرد: نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است و امروز دشمنان ضمن آگاهی از این نقش برنامه ریزی قوی در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: امروز در ایران اسلامی حضور زنان فرزانه، تحصیل کرده، خوش فکر و ممتاز اجازه بروز و ظهور به دشمنان را نمی‌دهد.

استاندار گلستان گفت: اسلام در نظام فکری جهان، الگویی برتر را رقم زده است.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس بانوان حماسه‌های بزرگی را خلق کردند، افزود: در دوران دفاع مقدس بانوان ما ضمن اینکه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی داشتند ارزش‌های خود را حفظ می‌کردند.

زنگانه اظهار کرد: در جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند نقش بانوان در عرصه دفاع مطهر هستیم.

کد خبر 6094288

دیگر خبرها

  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی
  • نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان
  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان
  • پایان لیگ برتر کانوپولو بانوان با قهرمانی تیم اصفهان خروشان
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند