Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در سوژه‌ای که اهالی شهرک آرین شیراز تحت عنوان "رسیدگی به مشکلات فراوان شهرک آرین شیراز" در سامانه فارس من ثبت کرده‌اند، به کمبودهای این منطقه و محرومیت‌های موجود اشاره شده است. محرومیت هایی که به ظاهر دیده نمی‌شود اما وجود دارد.

بارها و بارها شنیده و خوانده ایم که مدیران شهری و حتی استانی، محور توسعه کلانشهر شیراز را شمال غرب عنوان کرده اند اما در همین راستا، شهرکی وجود دارد که باوجود قدمت بیش از ۲۰ سال همچنان غرق در مشکلات است، مشکلاتی که شاید در برخی روستاها نیز در برهه کنونی مشاهده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرک آرین شیراز با جمعیتی در حدود ۱۰ هزار نفر در شمال غرب این کلانشهر واقع شده، منطقه ای که به بزرگراه دکتر حسابی متصل بوده و بزرگراه شهید محلاتی نیز از میان آن می گذرد. در تقسیم بندی مناطق نیز در محدوده منطقه ۱۰ شهرداری شیراز واقع شده است.

در نگاه از بیرون و با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهرک، منطقه ای لوکس، مرفه نشین و پر از امکانات و خدمات می باشد، به ویژه اینکه پارک علم و فناوری استان فارس که جز پارک‌های برتر در سطح کشور است نیز در این شهرک واقع شده است اما در باطن چنین نبوده و شرایط موجود برای سکونت مردم منطقه، چندان مطلوب نیست.

برای بررسی میدانی و بازدید از نزدیک به شهرک آرین رفته و با مردم منطقه پیرامون مشکلات و کمبودهای موجود به گفت وگو نشستم.

 به گفته اهالی قدیمی، اولین مجوزهای ساخت و ساز در این منطقه به سالهای ۱۳۷۰ برمی‌گردد که در آن برهه هیچ گونه امکاناتی در آنجا وجود نداشته و در ابتدای امر تنها ساکنین می توانستند از نعمت برق استفاده نمایند.

ورودی باریک شهرک، عامل ترافیک

طبق گفته مردم و رصد شخصی خبرنگار فارس، از ورودی این شهرک، مشکلات نیز شروع می شود. ورودی شهرک آرین بسیار باریک بوده و در ساعات ابتدایی شی که انبوهی از وسایل نقلیه قصد تردد از این قسمت را دارند، ترافیک سنگینی در بدو ورود به شهرک به وجود می آید.

طبق مشاهدات حضوری، شهرداری به راحتی و تنها با تملک سه تکه زمین می تواند این مشکل را حل نموده، ورودی شهرک آرین را سر و سامان داده تا مردم کمتر در ترافیک این قسمت گیر کنند.

 

پل شهیدان زیانی و مشکلات پیرامون آن

منازل مسکونی در شهرک آرین به دو قسمت تقسیم می شود، قسمتی که در همان ابتدای مسیر بوده و منازلی که در نزدیکی کوه ساخته شده است. در راه رسیدن به خانه های سمت کوه، پلی مزین به نام شهیدان زیانی را مشاهده کردیم که از روی آن بزرگراه شهید محلاتی عبور کرده و از زیر آن ماشین هایی که می خواهند شهرک آرین بروند، تردد می نمایند. در اطراف این پل نیز معضلات بسیاری نهفته است.

اولین نکته قابل توجه، نبود مسیری جهت ورود به بزرگراه محلاتی از مسیر ورودی شهرک آرین است. به دلیل نبود این مسیر، چندین ماشین از قسمت خروجی بزرگراه خلاف رفته تا وارد بزرگراه محلاتی شوند، حرکتی که به راحتی می تواند منجر به تصادف شدید و حتی مرگبار باشد، اتفاقی که به اذعان تعدادی از اهالی محل بسیاری اوقات رقم خورده است.

در هر طرف پل شهیدان زیانی که در حدود 5 سال پیش ساخته و رها شده، سه پایه ستون بزرگ را مشاهده می کنیم که تا قسمتی ساخته شده و رها گشته که به گفته یک منبع آگاه و متخصص سازه های عمرانی، این سه شمع از هر طرف برای خط کندروی بزرگراه شهید محلاتی بوده که به منظور افتتاح زودهنگام آن، از خیر خط کندرو گذشته و در این قسمت خط کندرویی تعیبیه نشده است.

از دیگر نکاتی که در این قسمت توجه هر عابری را جلب می کند، عدم فضاسازی در اطراف این پل می باشد به نحوی که گویی بیابان است، هیچگونه خاکبرداری، زیباسازی و اقداماتی از این قبیل در اطراف پل شهیدان زیانی رقم نخورده و خود پل نیز هیچگونه تزئیناتی نشده و گویی تنها خواسته شده برای رفع تکلیف کاری انجام شود.

نهر اعظم و معضلاتی در حوالی آن

کمی بعدتر از پل شهیدان زیانی، رودخانه ای با نام نهر اعظم وجود دارد که در اطراف آن طبق گفته اهالی محل و به دلیل وجود تعدادی درخت، فضایی سبز و گاهی اوقات عبور آب، محلی برای تفریح و وقت گذرانی مردم می باشد اما متاسفانه به دلیل نبود نظارت های لازم، ناخاله های ساختمانی، زباله و حتی فاضلاب در این منطقه رهاسازی می شود که رهاسازی فاضلاب منازل در این رودخانه کم آب را توسط وسایل نقلیه مخصوص این کار با چشمان خود مشاهده کردم.

در حوالی آن نیز تا چشم کار می کند، آشغال ریخته شده و به نظر می رسد از لایروبی این رودخانه و ساماندهی آن سالها می گذرد. دیگر موضوعی که در ذوق می زند، ساخت و ساز در حریم این رودخانه می باشد.

در همین مسیر و در سمت راست جاده در حاشیه رودخانه نهر اعظم ساختمانی بزرگ و چندطبقه در مراحل پایانی کار بوده که برای همه نحوه گرفتن مجوز ساخت و ساز از شهرداری و مسکن و شهرسازی جای سوال دارد.

از کمی قبل تر از این رودخانه نیز پیاده روهایی تنگ تعریف شده تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند اما گویی متولیان امر دقت کافی را نداشته و حواسشان به نور لازم در شب برای این مسیر نبوده است، موضوعی که مردم منطقه نیز آن را تایید کردند.

مشکلات و نواقص شهرک آرین شیراز بسیار زیاد بوده و نمی توان آن را در قالب یک مطلب جای داد و در روزهای آتی از بازدید سایر قسمت های شهرک و مشکل های آن خواهیم گفت.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: شیراز موقعیت جغرافیایی شهرک شهرک آرین امکانات فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۴۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، فرماندار ویژه مهاباد در پاسخ به پیگیری خبرگزاری صداوسیما گفت: مشکل صدور مجوز ساخت و ساز این زمین‌ها تا یک ماه آینده رفع می‌شود.

مالکان این زمین‌ها می‌گویند با وجود داشتن مدارک رسمی اجازه ساخت به آن ها داه نمی‌شود. این درددل شهروندان مهابادی ست که زمین هایشان روبه روی شهرک خانقاه در ورودی مهاباد ـ میاندوآب در بلاتکلیفی مانده است.

زمین‌هایی که قرار بود روزی سرپناه صاحبانشان شوند حالا بعد از گذشت سالها همچنان خالی و بدون ساخت و ساز باقی مانده است.

حتی با وجود داشتن مدارک رسمی هم از ساخت و ساز در این زمین‌ها جلوگیری می‌شود.

خبرگزاری صداوسیما وعده فرماندار مبنی بر رفع مشکل این زمین‌ها را در یک ماه آینده دوباره پیگیری می شود.

بیش از20 سال است که شهروندان مهابادی چشم انتظار صاحب خانه شدن و همت جدی مسئولان برای رفع مشکلاتشان هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • ماجرای قطعی آب از زبان ساکنان شهرک ۲۳ شهر پرندک
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • ساخت وسایل لوکس از پوست هزاران تمساح در کارخانه‌ (فیلم)
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • طراحی پروژه تنیاتاون، شهرکی شناسنامه دار در سلمان شهر توسط پلتفرم طرح تو طرح