Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاجر پاکدین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شمار زنان خود معرف معتاد را ۲۵۲ زن عنوان کرد و افزود: ۸۷ زن معتاد با دستور قضایی در این مراکز پذیرفته شدند.

وی از کاهش شمار پذیرفته شدگان در مراکز اقامتی، درمانی و بازتوانی خبر داد و گفت: کرونا موجب شد  تا شمار این افراد در مراکز مختلف کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که ۹ ماه امسال در مراکز گذری کاهش آسیب های اجتماعی نیز ۹۷۸ نفر پذیرفته شده اند اظهار داشت: از این افراد ۸۶۷ نفر مرد و ۱۱نفر نیز زن هستند.

وی افزود: تیم سیار مراکز گذری هم به ۱۴۶ مردو ۱۸ زن خدمات داده اند.

پاکدین هدف اصلی برنامه های کاهش آسیب را کمک به فرد برای آگاهی از خطرات رفتار و ارائه ابزارهای مناسبی به منظور کاهش عوارض این خطرات برای خود فرد معتاد و اطرافیان است و  هدف نهایی برنامه، کنترل کامل رفتارهای پرخطر است.  

وی در مورد مراکز گذری کاهش آسیب نیز گفت: این مراکز برای کنترل آسیب‌های اجتماعی اعتیاد به وجود آمده و معتادان پرخطر و در معرض ابتلا به بیماری‌های عفونی با مراجعه به این مراکز، از امکانات و برنامه‌های آموزشی رایگان این مراکز استفاده می کنند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان شمالی در مورد مراکز سرپایی ترک اعتیاد نیز گفت: ۷۰ مرکز سرپایی ترک اعتیاد در استان فعالیت می کنند که ۲ هزار ۸۴ معتاد در ان ها پذیرش شده اند و از این تعداد ۴۴۳ نفر زن هستند.

وی تعداد معتادان پذیرش شده را در مرکز ماده ۱۶ این استان ۲۶۹ نفر ذکر کرد و گفت: در مرکز توانمند سازی معتادان نیز از ابتدای سال تا کنون ۲۴نفر و در مرکز جامع توانمند سازی نیز ۷۹ معتاد پذیرش شده اند.

درصد شیوع اعتیاد در مناطق شهری خراسان شمالی۹.۶۳ و در مناطق روستایی ۱۴ درصد است.

۳۷ درصد مددجویان زندان های این استان زیر پوشش درمان متادون و نگهدارنده های دیگر هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی بجنورد مواد مخدر اداره کل بهزیستی استان خراسان شمالی خراسان شمالی پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی بجنورد مواد مخدر آسیب های اجتماعی بجنورد مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری از اعتیاد اخبار کنکور خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۴۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد

به گزارش قدس خراسان، سردار احمد نگهبان عنوان کرد: در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته های مردمی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهر مشهد اجرا شد.

وی اضافه کرد: در این طرح یک روزه پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد با همکاری کلانتری های سطح شهرستان ۳۲ خرده فروش را شناسایی و دستگیر کردند.جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: در اجرای این طرح بیش از پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی آماده فروش کشف، ۱۱ باب واحد کسب مهر و موم و هشت دستگاه موتورسیکلت و ۶ دستگاه خودرو سواری که برای توزیع مواد مخدر استفاده می شد، توقیف و روانه پارکینگ شد.

نگهبان افزود: طرح های پاکسازی معتادان متجاهر و کارتون خواب ادامه دارد و شهروندان نیز در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد