Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان شاهد و ایثارگر حائز رتبه زیر ۱۰۰ در کنکور سراسری بدون استفاده از سهمیه، گفت: جا دارد یاد و خاطره شهدای عزیز به ویژه شهید سردار سلیمانی را گرامی بداریم و خدا را شاکریم که در کشوری آکنده از عطر ایثار و شهادت و علم و دانش نفس می‌کشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معرفی چهره های علمی و جوانان عزیز از خانواده شهدا و ایثارگران، اقدامی بسیار ارزشمند و تاثیرگذار است. جوانان ما سرمایه های عرصه علمی هستند و آنچه حاصل تلاش محققین و دانشمندان است، امانتی است که باید به دست جوانان سپرده شود تا در آینده بسیار شکوفاتر در خدمت جامعه بشری قرار گیرد.

وزیر علوم و تحقیقات عنوان کرد: کشور ما در شرایط پیش رو به این ظرفیت های علمی نیاز دارد و هر نوع تلاش برای تشویق جوانان به این مسیر و رشد استعدادهای کشور، وظیفه تک تک مسئولین است.

غلامی ادامه داد: خوشبختانه در اثر تلاش دانشمندان ما و با وجود محدودیت های فراوان، کشور ما جایگاه علمی بسیار خوبی دارد و قطعاً این جزئی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: ما در حوزه ایثار نیز از مراکز علمی و دانشجویان شخصیت های فراوانی را داشتیم که برای عبور از سایه استبداد تلاش زیادی کردند. در زمان انقلاب نیز شهدای دانشجو و برجسته زیادی را داریم که حال نیز جامعه علمی و دانشگاهی به عنوان جلو داران رشد کشور حضور دارند.

وی عنوان کرد: شهدای هسته‌ای نیز در کنار تمام فعالیت های علمی خود، مسیر جهاد علمی را طی کردند. تقدیر از جوانان نخبه شاهد و ایثارگر دانشگاه ها که بعضاً در کنار پدران جانباز خو موفق به کسب این جایگاه شدند، بسیار با اهمیت است.

وزیر علوم تاکید کرد: نباید درباره استفاده از سهمیه کنکور سراسری برای خانواده های شاهد و ایثارگر، شائبه‌ای مبنی بر غیر حق بودن این سهمیه ها ایجاد شود. این سهمیه ها علیرغم اینکه در حال برخی تغییرات هستند اما نباید آن ها را غیر حق بدانیم.

غلامی تصریح کرد: ما در کنار این موضوع، موفقیت های فراوانی را در طول تحصیل میان دانشجویان شاهد و ایثارگر داشته ایم و این امر حاکی از لیاقت و شایستگی دانشجویان شاهد و ایثارگر نسبت به کسب جایگاه های برتر برای آن ها است.

کد خبر 5114360

منبع: مهر

کلیدواژه: منصور غلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بنیاد شهید و امور ایثارگران دانشجویان دانشجویان شاهد و ایثارگر کنکور آلودگی هوا شهرداری تهران قاسم سلیمانی شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا بنیاد شهید و امور ایثارگران آیت الله مصباح یزدی پلیس راهور شورای شهر سازمان تامین اجتماعی شهر تهران وضعیت معابر میراث فرهنگی شاهد و ایثارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۵۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت‌های علمی نتیجه آموزش‌های معلمان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، گفت: پیشرفت‌های علمی نتیجه آموزش‌های معلمان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، سید محمدرضا طالبی شامگاه چهارشنبه در مراسم تحلیف سربازان مرکز آموزش 04 امام رضا(ع) به مناسبت هفته معلم با اشاره به اینکه برگزاری این مراسم در روز معلم نشانگر آن است که فرماندهان و مربیان ارتش که کار آموزش را بدعهده دارند مانند معلمان از جایگاه والای برخوردارند.

به گفته وی معلم در اسلام از جایگاه رفیعی برخوردار است و فرماندهان و مربیان ارتش هم معلمانی هستند که آموزش‌های لازم را به سربازان ارائه می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) فرموده‌اند که من برای تعلیم و تربیت بشر مبعوث شده‌ام و امام حسین (ع) هم برای یادگیری سوره حمد به فرزندشان، هدیه بسیار ارزشمندی را به معلم فرزند خود دادند.

وی افزود: دست‌یابی به انرژی هسته‌ای نتیجه آموزش‌های است که توسط معلمان و اساتید در مدارس و دانشگاه‌ها به جوانان این سرزمین ارائه شده است. 

به گفته طالبی با فراگیری علم و دانش به پیشرفت‌های علمی بسیاری دست یافته‌ایم که امروز آن را در انجام عملیات تنبیهی وعده صادق به خوبی مشاهده می‌کنیم.

 فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی نیز در این مراسم  گفت: امروز بازوان شما مزین شد به درجه سربازی که این پیام را در بر دارد که عده‌ای از جوانان آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند که در میدان‌های نبرد از آن استفاده کنند.

امیر جلیل شاطری افزود: این مرکز محلی برای آموزش و پرورش سربازان است تا سربازان با فراگیری آموزش‌های لازم  اثربخشی آن را در میدان‌های رزم به خوبی نشان دهند. 

وی خطاب به سرباران این دوره آموزشی گفت: امروز شما برای جهاد علمی آماده می‌شوید تا بتوانید مبارزه کنید با کسانی که می‌خواهند جوان ما را گمراه کنند. 

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: آمادگی امروز ما برای این است که جوانان دلاور ایران زمین نگذارید که دشمن بر علیه ملت ایران اسلامی که معتقد به ولایت فقیه و اسلام ناب است، توطئه کند.

وی تاکید کرد: سرباز ایرانی دلیر، شجاع و نترس است و ضربه‌های کاری نیروهای مسلح ایران  ضرباتی قوی و کاری است.

در این مراسم علاوه بر تجلیل از دو خانواده شهید و جانباز و تعدادی از سربازانی که رتبه‌های برتری را کسب کرده بودند، توسط فرمانده ارشد آجا در استان و معاون استاندار نماینده سربازان درجه خود را دریافت کرد.

انتهای پیام/ 251/

دیگر خبرها

  • طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • پیشرفت‌های علمی نتیجه آموزش‌های معلمان است
  • امیدواریم روزبه‌روز شاهد بیداری بیشتر ملت‌ها باشیم
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی
  • تجمع بانوان شاهد و ایثارگر در حمایت از اجرای طرح نور توسط پلیس
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا