Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، هر ساله در فصل زمستان در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان از جمله زابل، زاهدان و خاش شاهد تشکیل صف‌های طویل گاز هستیم.

انتظار می رفت امسال با شرایط کرونا خدمات دهی بهتر باشد و صف های گاز کوتاه‌تر اما بر عکس شاهد توزیع نا مناسب و تشکیل صف ها بدون رعایت فاصله اجتماعی و ماسک هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع مشکلی از مردم حل نکرد

در راستای کاهش مشکلات شهروندان سیستان و بلوچستان طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع از اواخر سال گذشته در این استان کلید خورد.

با وجودی که مسوولان این طرح را مشکل گشای توزیع گازمایع می دانند اما برخی شهروندان مدعی اند که نه تنها مشکل توزیع را بر طرف نکرده بلکه بر مشکلات افزوده است.

رضا مقیمی یکی از شهروندان ساکن خیابان جام جم زاهدان می گوید: دو هفته قبل شماره اشتراک خود ثبت کرده ام اما هنوز گاز نیاورده اند و به ناچار یک عدد سلیندر از بازار آزاد با قیمت گزاف خریداری کرده ام.

محمد ابراهیمی ساکن خیابان دانشگاه زاهدان نیز می گوید: دو هفته قبل به شرکت پرسی ایران گاز تماس گرفتیم و قرار شد گاز بیاورند هنوز که هنوز نیاورده اند.

علیرضا رمرودی شهروند دیگریست که از ماندن در صف های طویل خسته شده می گوید: باید زودتر گازرسانی به تمام نقاط زاهدان انجام شود، انصاف نیست هر ساله در صف گاز و نفت و نان باشیم.

گلایه مندی مردم که در فضای مجازی نیز منتشر شده پای مدعی العموم را به موضوع باز کرد.

 

مهلت یک هفته‌ای به شرکت‌های توزیع گاز

دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان از ورود جدی مدعی العموم به توزیع نامناسب گاز و تعیین مهلت یک هفته ای برای حل مشکل خبر داد.

ابوالفضل احمدزاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از اعلام وصول گلایه های متعدد شهروندان مبنی بر توزیع نامناسب گاز در زاهدان، رسیدگی مساله به صورت جدی در دستور کار این دادستانی قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا بازدید میدانی مفصلی از مراکز توزیع گاز انجام و مشخص شد که متاسفانه شیوه و روند توزیع به هیچ وجه مناسب نبوده و در خور شان مردم ولایت مدار زاهدان نیست و لذا از این حیث عامه مردم دچار سردرگمی و نارضایتی هستند.

این مسؤول تاکید کرد: در این بازدید و بررسی همه‌جوانب متوجه ایجاد حوزه دلالی دقیق بودیم که برخی افراد سودجو از جیب مردم و از اضطرار شکل گرفته در فصل سرما و برودت هوابه فکر تامین‌ منافع شخصی‌خود هستند و طرح الکترونیکی توزیع گاز که فلسفه وجودی و هدف آن تسهیل در تحقق و تجسّم حقوق عامه شهروندان بوده نیز به هیچ وجه نتوانسته نیاز‌ مردم را برطرف‌کند.

وی خاطر نشان کرد: بر همین‌ مبنا وبراساس تحقیقات میدانی و اخذ اظهارات مطلعین به این نتیجه رسیدیم که معاونت اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان و شرکت های توزیع گاز، همچنان در ردیف عاملان مؤثر در تسهیل و ایجاد چرخه ناصواب دلالی در توزیع‌ گاز هستند که به این‌ شرکتها یک‌ هفته مهلت داده‌می شود تا سریعا مشکل را برطرف کرده و دیگر شاهد تضییع حقوق مردم نباشیم.

احمدزاده ادامه داد: شرکت های توزیع موظف هستند تا گاز را به قیمت مصوب دولتی در درب منازل شهروندان و دربازه زمانی معقول و منطبق با انصاف تحویل دهند و دریافت هرگونه مبلغ خارج از ضوابط‌ تعریف شده بر خلاف موازین شرعی و قانونی بوده و حرام شرعی بوده و یکی از راه های تحصیل مال از راه نامشروع می باشد که موجب کیفر قانونی است.

دادیار حقوق عامه دادستانی مرکز استان ادامه داد:  تا زمان بازگشت به شرایط ایده آل و رضایت مندی‌ شهروندان این بازدیدها ادامه‌ خواهد داشت که در صورت عدم حل شدن مشکل مردم؛ برابر قانون با متخلفان برخورد قضایی مناسب و قانونی به نحو فوری خواهد شد.

در شهرستان زابل نیز عباسعلی ارجمندی که در چند روز اخیر سکان فرمانداری زابل را به دست گرفته، رسیدگی به مشکل گاز در این منطقه را در دستور کار قرار داده است.

 

انتهای پیام/3139

 

منبع: فارس

کلیدواژه: گاز زاهدان مشکل کمبود گاز صف های گاز سیستان و بلوچستان توزیع گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۶۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی

روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: پرواز کاسپین۶۹۸۶ از نوع MD۸۲ تهران زاهدان مشهدساعت ۱۹:۰۵ پنجشنبه بعلت رگبار شدید باران، تگرگ و رعد وبرق از ۴۰ مایلی جنوب غربی زاهدان به فرودگاه کرمان رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند