Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالیان گفت: در طی روزهای آلوده تعداد مراجعین به مراکز درمانی و اورژانس در اراک۱۰ درصد افزایش پیداکرده که اکثراً به دلیل تنگی نفس و بیماری‌های تنفسی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به آلودگی هوای اراک و میزان تأثیر آن بر بیماری کرونا گفت: تأثیر آلودگی هوا بر بیماری کرونا هنوز به‌طور علمی ثابت نشده و این مسائلی که مطرح می‌شود تنها در حد فرضیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالیان اظهار کرد: فرضیه نهایی که تا به امروز وجود دارد این است که آلودگی هوا شدت بیماری و میزان مرگ‌ومیر را افزایش داده ولی میزان آن هنوز به‌طور قطعی مشخص نشده است.

وی افزود: در شرایط امروز علیرغم اینکه ما روزهای متوالی با آلودگی هوا برای همه گروه‌های سنی را در سطح اراک شاهد هستیم اما خدا را شکر در استان شیب کرونا کاملاً نزولی است و حتی شب گذشته هیچ‌گونه فوتی از کرونا در استان گزارش نشده است.

جمالیان با اشاره به عوارض ناشی از آلایندگی هوا اضافه کرد: درمجموع آلودگی هوا از یک سوزش چشم ساده تا حساسیت‌های پوستی و ایجاد بیماری ریوی‌های جدی و خونی تأثیر دارد و این بستگی به نوع آلاینده‌ها است که اگر آلاینده‌ها زیر ۲ و نیم میکرون باشند بیشتر بر روی بیماری‌های ریوی و بیماری‌های تنفسی و آسم تشدید می‌شود که خطر جدی برای این گروه از افراد دارد و توصیه می‌کنیم روزهای آلوده این افراد بیرون نیایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: همچنین مسمومیت‌های ازجمله مسمومیت فلزات سنگین مثل سرب و آلومینیوم و دی‌اکسید گوگرد می‌تواند بر روی بیماری‌های خونی حتی کم‌خونی‌های ساده تا انواع بیماری‌های خونی را تشدید کند.

وی با اشاره به تعطیلی ادارات و میزان تأثیر آن بر آلودگی هوا گفت: تعطیلی یکی از عواملی است که می‌تواند روند آلودگی هوا را کاهش دهد البته در کنار آن باید صنایع آلاینده نیز ساعت کاری خود را کاهش دهند و امیدواریم با کاهش مصرف سوخت ادارات و کاهش مصرف مازوت این آلودگی کاهش پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به افزایش میزان مراجعین به اورژانس گفت: در طی روزهای آلوده تعداد مراجعین به مراکز درمانی و اورژانس ۱۰ درصد افزایش پیداکرده که اکثراً به دلیل تنگی نفس و بیماری‌های تنفسی است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: روزهای آلوده آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت آلودگی هوا در برخی شهرهای خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت منتهی به ساعت ۱۰:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر هندیجان ۱۵۳ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت قرمز و آلوده برای عموم و شهر اهواز از جمله استانداری ۱۳۴، حفاری ۹۸، نیوساید ۱۱۳، پادادشهر ۱۱۳ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

 

دیگر خبرها

  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • صدور فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان +جزئیات میزان افزایش
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • ثبت آلودگی هوا در برخی شهرهای خوزستان
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد