Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریم نژاد اظهار کرد: می‌دانید سند چشم انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران تکلیف می‌کند که در منطقه جایگاه اول را در فناوری اطلاعات داشته باشیم ولی متاسفانه اکنون ایران این جایگاه را ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا کریم نژاد عضو هیئت مدیره خانه صنعت معدن و تجارت و فعال حوزه آی تی در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا؛ گفت: فناوری اطلاعات در همه شئونات زندگی انسان نقش دارد به گونه‌ای که همه انسان‌ها در شرایط زندگی عادی به نحوی با فناوری اطلاعات سروکار دارند و درگیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: سرعت رشد تکنولوژی در حوزه فناوری اطلاعات به قدری زیاد است که اگر لحظه ای غافل شویم شاید سالیان سال عقب بیافتیم و فاصله زیاد شود و نتوانیم به جایگاهی که در شأن کشور است دست یابیم.

این فعال حوزه آی تی گفت: همانطور که می‌دانید سند چشم انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران تکلیف می‌کند که در منطقه جایگاه اول را در فناوری اطلاعات داشته باشیم ولی متاسفانه اکنون ایران این جایگاه را ندارد و باید در این راستا فرهنگ و نیز نقش دولتمردان در این عرصه بررسی شود.

کریم نژاد گفت: فناوری اطلاعات می‌تواند شفاف سازی را به دنبال داشته باشد به همین دلیل هم برخی اجازه نمیدهند فناوری اطلاعات رشد کند و به جایگاه خودش برسد. 

وی تاکید کرد: مردم یزد از دیرباز به دنبال تکنولوژی بودند به طوری که از زمان های قدیم آب را از دل زمین بیرون می‌کشیدند و طولانی ترین قنات ها را حفر می کردند. امروز نیز به لحاظ ضریب نفوذ آی تی در استان یزد نسبت به جمعیت تقریباً در مقام اول یا دوم کشوری هستیم. یعنی مردم یزد به استفاده از تکنولوژی اهمیت می دهند. همچنین در حوزه زیرساخت های ارتباطی و مهارت استفاده از تکنولوژی استان یزد جایگاه دوم را بعد از تهران دارد. اما متاسفانه استان یزد در زمینه استفاده از این جایگاه و استفاده از امکانات رتبه ششم را دارد.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: اگر فناوری اطلاعات را به عنوان یک صنعت در نظر بگیریم  فناوری اطلاعات در واقع اساس توسعه کشور است. لذا علاوه بر اینکه باید نگاهی به صنایع بالادستی داشته باشیم لازم است یک نگاه عملیاتی به پتانسیل و وضعیت خودمان در استان یزد نیز داشته باشیم.

وی ادامه داد: استان به لحاظ کارگری مهاجر پذیر است یعنی ۳۵ درصد شاغلین در صنایع از خارج از استان می آیند و مشغول به کار هستند. اما آی تی یک صنعت انسان محور است یعنی هر چه در این حوزه فعال تر باشید نیاز به منابع انسانی متخصص بیشتر می‌شود. باید به این نکته نیز توجه داشت که چالش بیکاری امروز استان بیشتر در حوزه فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

وی با اشاره به موانع کار شرکت های حوزه فناوری اطلاعات تاکید کرد: هنگامی که یک شرکت خصوصی در این حوزه تاسیس شده، کار می‌کند و قدرتمند می شود عده ای منافع خود را در خطر می‌بینند لذا یک شرکت خصولتی تاسیس می‌کنند و رقیب شرکت خصوصی می‌شوند. متاسفانه در این فضا شرکت خصوصی نمی تواند رشد کند، در واقع نمی‌گذارند پیشرفت کند و بزرگ شود. بالاخره در یک جایی ادامه حرکت این شرکت را قطع می‌کنند و از دور خارج می شود.

 کریم نژاد اظهار داشت: امیدوارم مسئولین به این حوزه یک نگاه ویژه داشته باشند. به خصوص برای کارآفرینان و کسانی که تازه وارد این حوزه می شوند تسهیلات ویژه ای داشته باشند و اجازه دهند که به آن ها تکیه کنند و راه را برایشان هموار سازند تا بتوانند در این مسیر گام بردارند و برای استان و کشور مفید باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فناوری اطلاعات داشته باشیم استان یزد کریم نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۶۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

در جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران بررسی شد.

به گزارش ایسنا، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات وعده صادق در پاسخ به تحرکات رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است