Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، بریتانیا از چندین هفته پیش با گونه جدید ویروس کرونا مواجه شده و شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری افزایش چشمگیری را تجربه می‌کند. علاوه بر کرونای انگلیسی، یک گونه جدید دیگر در آفریقای جنوبی شیوع پیدا کرده که طبق گفته وزیر بهداشت بریتانیا، «مت هنکاک» از کرونای انگلیسی دردسازتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این احتمال وجود دارد که واکسن کرونا هم روی آن تاثیری نداشته باشد.
هنکاک به تازگی از نگرانی شدید این کشور از گونه آفریقای جنوبی کرونا خبر داده و همچنین اعلام کرده برای جلوگیری از شیوع آن در بریتانیا، دولت مجبور است تمام پروازهای این کشورها را محدود کند. طبق گفته وزیر بهداشت بریتانیا، گونه جدید کووید-۱۹ در آفریقای جنوبی می‌تواند مشکلات بیشتری نسبت به کرونای انگلیسی ایجاد کند.
بریتانیا و آفریقای جنوبی در ماه‌های اخیر موفق به شناسایی گونه‌های جدیدی از کرونا در کشورهای خود شده‌اند که ظاهرا واکسن روی گونه آفریقایی آن کارایی چندانی نخواهد داشت.  
یکی از دبیران شبکه بریتانیایی «ITV» با استناد به گفته یک مشاور علمی دولت بریتانیا که البته نام وی مشخص نشده، ادعا کرده دانشمندان از مقابله واکسن‌ها با گونه آفریقایی کرونا اطمینان ندارند. وی گفته:
«طبق اعلام یکی از مشاوران علمی دولت بریتانیا، دلیلی که باعث نگرانی شدید هنکاک شده، احتمال عدم کارایی واکسن کرونا روی گونه جدید است. آن‌ها مطمئن نیستند که واکسن در برابر کرونای آفریقایی مانند کرونای انگلیسی موثر باشد.»
گونه جدید کرونا که در آفریقا شناسایی شده، چندین جهش در شاخک پروتئینی تجربه کرده که مسئول ورود ویروس به سلول‌های انسان است. علاوه بر این، میزان ذرات ویروس در بدن افزایش پیدا می‌کند که ظاهرا مربوط به سرعت بالاتر شیوع آن می‌شود.
یکی از اساتید پزشکی دانشگاه آکسفورد، «جان بل» که در تیم واکسن کرونای دولت بریتانیا هم حضور دارد، اخیرا اعلام کرده که واکسن کرونا احتمالا روی گونه انگلیسی این ویروس کارایی دارد اما درباره تاثیرگذاری آن روی گونه آفریقایی یک علامت سوال بزرگ وجود دارد. باید منتظر آزمایش‌های بیشتری روی این گونه جدید باشیم تا از اثربخشی یا عدم کارایی واکسن اطلاع پیدا کنیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا آفریقا ویروس کرونای انگلیسی گونه آفریقایی آفریقای جنوبی گونه آفریقای واکسن کرونا گونه جدید روی گونه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه

پس از اینکه آمریکا اعلام کرد هیچ یک از نیرو‌های زمینی خود را به غزه اعزام نخواهد کرد، رسانه انگلیسی تلگراف نوشت احتمالا نیرو‌های این کشور جهت آنچه «کمک‌رسانی در ارسال محموله‌های بشردوستانه به غزه» خوانده شده، در این باریکه مستقر خواهند شد.

به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد نظامی آمریکا روز جمعه مدعی شد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ساخت اسکله موقت در نوار ساحلی غزه را جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق کشتی به این باریکه آغاز کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم به نقل از این مقام ارشد نظامی گزارش کرد که ظاهرا ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا از اوایل ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد.

ایالات متحده پیشتر گفته بود که یک «طرف سوم»، مسئول رانندگی کامیون‌ها در امتداد یک مسیر به سمت ساحل خواهد بود؛ مسئولیتی که طبق آنچه تلویزیون بی‌بی‌سی گزارش کرده است، می‌تواند توسط نیرو‌های انگلیسی ایفا شود.

البته بی‌بی‌سی گزارش داد که هنوز هیچ تصمیمی توسط دولت انگیس رسما اعلام نشده و «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس هم آن را هنوز مطرح نکرده است.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس گفت: «بسیار حیاتی است که مسیر‌های بیشتری را برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه حیاتی به مردم غزه ایجاد کنیم و بریتانیا هم نقش پیشرویی را در ارائه کمک‌ها ایفا می‌کند.»

مقام آمریکایی مذکور گفته است: «حجم کمک‌های بشردوستانه برای غزه از مسیر دریایی حدود ۹۰ کامیون در روز خواهد بود که این عدد می‌تواند به حدود ۱۵۰ کامیون در روز افزایش یابد.»

دیگر خبرها

  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • دانشمندان درباره «جهان‌های موازی» چه می‌گویند؟
  • احتمال جدایی رشفورد از منچستریونایتد
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی