Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:13:05 GMT

رشد ۹۴ درصدی صادرات البرز

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۶۷۶۲

رشد ۹۴ درصدی صادرات البرز

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله شهبازی صبح سه‌شنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی مقابله با قاچاق کالا و ارز استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه هیچ موضوعی در استان به دلیل شیوع کرونا معطل نماند، افزود: مسائل حوزه‌های مختلف در قالب جلسات کم تراکم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و یا ویدئو کنفرانس رسیدگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از همراهی رئیس کل دادگستری البرز و دادستان کرج و مجموعه دستگاه قضا در استان، ادامه داد: همچنین نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و اداره کل بازرسی استان اقدامات بسیار خوبی در جهت مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان داشته‌اند.

شهبازی گفت: قاچاق سمی مهلک برای اقتصاد کشور و سد محکمی در مسیر جهش و رونق تولید و اشتغال است و یکی از مؤلفه‌های اساسی توسعه پایدار، عدم وجود قاچاق کالا و ارز محسوب می‌شود.

وی افزود: قاچاق، سیستم تولید داخلی را مضمحل می‌کند از این رو باید با عزم جدی در راستای مقابله با این پدیده وارد شویم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه نیروی انتظامی استان در حوزه‌های مختلف بویژه اخیراً در کشف قاچاق کالا و مقابله با کرونا، اضافه کرد: در ۹ ماه اخیر بر اساس کشفیات صورت گرفته ۸۹ درصد افزایش کشفیات کالای قاچاق را در استان شاهد بودیم.

وی گفت: سازمان صمت استان نیز در راستای شناسایی، پشتیبانی و حمایت از کشف کالای قاچاق ضمن تقویت نیرو، با جدیت بیشتری وارد عمل شود.

شهبازی افزود: تعزیرات حکومتی استان نیز در ۹ ماهه امسال هزار و ۳۲۰ پرونده تشکیل داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بالایی داشته و در این راستا روند رسیدگی‌ها نیز تقویت شده و امید است با همراهی دستگاه قضا ۱۱ درصد پرونده‌های باقی مانده با سرعت بیشتری رسیدگی شود.

وی گفت: در خصوص دفتر اموال تملیکی استان و روند فعالیت آن باید پیگیری جدی از طریق دبیر کمیسیون صورت گیرد.

استاندار البرز افزود: مصوب می‌شود که تمامی دستگاه‌ها طبق قانون به سامانه مربوطه مقابله با کالای قاچاق کالا و ارز در دادگستری البرز به صورت پایلوت در کشور متصل شوند.

وی گفت: صادرات البرز در ۹ ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۴ درصد به مبلغ ۷۳۱ میلیون دلار رشد داشته است.

شهبازی افزود: امید است روند امور در جهت مقابله جدی با قاچاق کالا و ارز به پیروی از تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری در البرز هر چه بیشتر عملیاتی شود.

وی گفت: این کمیسیون دارای شأن و جایگاه بسیار بالایی است و مصوبات آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

کد خبر 5114564

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری استاندار البرز شهرستان کرج قاسم سلیمانی اولین سالگرد شهادت حاج قاسم آیت الله مصباح یزدی ویروس کرونا شیراز آلودگی هوا کرمانشاه آمار کرونا گرگان جبهه مقاومت بوشهر عکس استانها شهرستان کرج خطبه های نماز جمعه قاچاق کالا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۶۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه‌ای شامگاه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از برخی انبارهای کالا در سمنان ضمن بیان اینکه طرح مبارزه با قاچاق کالا با رصد انبارها و محل دپو کالا در استان آغاز شد، ابراز داشت: در زمان ۷۲ ساعت مکان‌های مورد نظر تحت پایش قرار گرفت.

وی ضمن بیان اینکه در انجام این مأموریت سازمان صمت، اداره کل تعزیرات و بازرگانی همکاری داشتند، افزود: در مدت زمان ۷۲ ساعت انواع کالای قاچاق به ارزش ۷۳ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه کشفیات مهمی در این بازرسی‌ها انجام گرفت، ابراز داشت: لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم یدکی خودرو، انواع سوخت، ابزار آلات صنعتی، لوازم خانگی و آشپزخانه و غیره کشف و ضبط شدند.

موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه ۹ نفر در رابطه با قاچاق کالا طی مدت مذکور در استان سمنان دستگیر شدند، تصریح کرد: پرونده این افراد تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

وی ضمن بیان اینکه چهار وسیله نقلیه نیز طی مدت مذکور توقیف شد، افزود: انبارها و محل دپو کالا در استان سمنان پایش و با هرگونه مصادیق قاچاق برخورد می‌شود.

کد خبر 6090431

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان