Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@04:44:07 GMT

بلوار نـه بگویید پارکینگ!

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۷۱۰۷

بلوار نـه بگویید پارکینگ!

همشهری آنلاین_سارا جعفرزاده :  در بلوار قائم حدود ۳۵۰ باب مغازه در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت می‌کنند که بیشترآنها جواز کسب خرید و فروش خودرو و حتی مجوز تجاری هم ندارند. این درحالی است که برخی از افراد سودجو در این خیابان شبانه اقدام به ایجاد واحد خرید و فروش خودرو می‌کنند. شرایط در این محور به گونه‌ای است که اهالی به‌ویژه بانوان با مشکل‌ تردد از پیاده‌روهای بلوار قائم روبه‌رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دو سمت بلوار قائم پیاده‌روها مملو از خودروهایی است که برای خرید و فروش پارک شده‌اند و با توجه به اینکه در ساعات اوج ترافیک افراد زیادی برای خرید و فروش خودرو به این خیابان می‌آیند، آنها با پارک کردن دوبله و سوبله خودرو خود باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری شده‌اند. این افراد حتی شرایط کرونایی را هم چندان جدی نمی‌گیرند و هر روز برای خرید و فروش در این واحدها ساعت‌ها تجمع می‌کنند.  

کافی است یکبار در همین ایام کرونا ساعت حدود ۴ عصر یعنی زمانی‌که هوا هنوز تاریک نشده سری به بلوار قائم در محله والفجرـ اسلام‌آباد بزنید. بلواری که موازی با بزرگراه بسیج قرار گرفته است و موقعیت جغرافیایی و منظره نسبتاً زیبایی دارد. از جنوب بلوار قائم که به سمت شمال این بلوار حرکت کنید در سمت چپ و راست بلوار چشمتان به واحدهای کوچک خرید و فروش خودرو می‌افتد که مقابل آنها تعداد زیادی خودرو در پیاده‌رو و در حاشیه خیابان پارک شده است.

کمی جلوتر ترافیک سنگینی را می‌بینید که به دلیل دوبله و سوبله پارک کردن خودروهای افرادی است که برای خرید و فروش خودرو به این خیابان آمده‌اند. «احمد مرادی» یکی از ساکنان محله می‌گوید: «اینجا انگار از کرونا خبری نیست و حتی حق اعتراض هم ندارید چون امکان دارد هر لحظه یک نزاع و درگیری سر کوچک‌ترین اعتراض پیش بیاید.» پس صرف‌نظر از همه این موارد به مسیرتان ادامه می‌دهید هرچه از ابتدای بلوار قائم دور می‌شوید نه تنها از تعداد واحدهای خرید وفروش خودرو کم نمی‌شود بلکه به تعدادشان اضافه می‌شود وگاه در یک فضای ۵۰ متری دو نمایشگاه خودرو با مالکیت مجزا فعالیت می‌کنند. حالا حساب کنید چه آشفتگی بصری در اینجا حاکم است.  

فعالیت ۳۵۰ مغازه بدون جواز کسب

یکی از مشکلاتی که باعث شده روز به روز به تعداد واحدهای خرید و فروش خودرو در این محور اضافه شود، سهولت در راه‌اندازی واحد خرید و فروش خودرو است. اخذ جواز کسب شرایط خاص و مراحل اداری دارد که باید توسط مالک طی شود اما با توجه به اینکه بیشتر این واحدها بدون جواز کسب فعالیت می‌کنند عده‌ای افراد سودجو با سرمایه‌ای که دارند سعی می‌کنند قانون را دور بزنند و یک‌شبه بدون مجوز برای خود کسب وکاری راه بیندازند.

«قاسم حسین‌زاده» رابط شورایاری منطقه ۱۵ با یادآوری این موضوع، می‌گوید: «طبق آخرین آماری که داریم، حدود ۳۵۰ باب مغازه بدون جواز کسب و مجوز تجاری در حال حاضر در زمینه خرید و فروش خودرو در بلوار قائم فعالیت می‌کنند. در نگاه اول فعالیت این افراد از دید شهروندانی که مطلع نیستند جنبه قانونی دارد اما واحد کسبی که جواز کسب ندارد عملاً فعالیتش غیرمجاز است و باید با صاحب کار برخورد شود.» 

مسیر دوچرخه ایجاد نشد 

یکی از طرح‌هایی که قرار بود در بلوار قائم اجرا شود، ایجاد مسیر دوچرخه بود که متأسفانه اجرایی نشد. اجرای این طرح به خودی خود مانع از ادامه فعالیت واحدهای خرید و فروش خودرو می‌شد. حسین‌زاده در این‌باره می‌گوید: «اگر مسیر دوچرخه در پیاده‌روهای بلوار قائم ایجاد می‌شدخواه یا ناخواه مانع فعالیت این واحدهای غیرمجاز می‌شد اما این افراد نسبت به اجرای این طرح اعتراض کردند و در نهایت مسیر دوچرخه در خیابان هنرستان یعنی جایی که کارایی لازم را ندارد ایجاد شد.»

او به پلمب مقطعی این واحدها توسط اداره ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری منطقه ۱۵ اشاره و یادآوری می‌کند. «در مقطعی از زمان این واحدهای بدون مجوز، توسط اداره ساماندهی صنایع و مشاغل پلمب شدند اما در مدت زمان کوتاهی مالکان این واحدها فک پلمب کردند و مجدد به کار خودر ادامه دادند. حتی شخصاً با معاون دادستان صحبت‌هایی را در زمینه صدور حکم قضایی و جلوگیری از فعالیت این واحدها داشتم که نتیجه‌ای نداشت. لازم است که تمام مسئولان و سازمان‌های مربوطه و اجرایی در این زمینه وارد عمل شوند و این محور ساماندهی شود.»

 ایجاد میدان برای کاهش بار ترافیک مسعود لواف‌زاده/معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۵

ترافیک عصرگاهی بلوار قائم مشکلی باسابقه طولانی است که بارها شورایاران محله والفجر و اسلام‌آباد با پلیس راهور و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۵ جلساتی برای رفع این مشکل داشته‌اند.

«مسعود لواف‌زاده» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۵ درباره رفع مشکل ترافیک در این محور می‌گوید: «با توجه به اینکه به علت فعالیت واحدهای خرید و فروش خودرو در بلوار قائم شاهد ترافیک‌های طولانی به‌ویژه هنگام عصر هستیم، قرار است اقداماتی برای کاهش بار ترافیک و اصلاح هندسی این محور انجام شود.» او با اشاره به جزئیات این اقدام می‌افزاید: «قرار است در انتهای بلوار قائم به سمت خیابان ابومسلم یک میدان ایجاد شود تا هم بار ترافیک کاهش پیدا کند و هم این نقطه حادثه‌خیز ایمن‌سازی شود. این درحالی است که بخش عمده‌ای از ترافیک این محور مربوط به عوامل انسانی و پارک کردن خودروها به صور دوبله است اما ما خودمان را موظف می‌دانیم تا جای ممکن ایمنی و رفاه شهروندان به‌ویژه رانندگان را تحت هر شرایطی تأمین کنیم.»

اجرای طرح سپهر برای برخورد با متخلفان  محمد پوستی/رئیس پلیس راهور منطقه ۱۵

یکی از گله‌مندی‌های اهالی محله والفجرـ اسلام‌آباد، درباره موضوع دوبله پارک کردن خودروهایی است که در حاشیه بلوار قائم توقف می‌کنند و اهالی تصور می‌کنند پلیس راهور در این محور نظارتی ندارد.

سرهنگ «محمد پوستی» رئیس پلیس راهور منطقه ۱۵ درباره نظارت پلیس راهور در این محدوده می‌گوید: «پلیس راهور به اندازه کافی نیرو برای حضور دائم و هر روزه در بلوار قائم برای برخورد با رانندگان متخلف ندارد اما این درحالی است که نیروهای ما به‌صورت یک روز در میان در این محور حضور فیزیکی دارند و برای رانندگانی که خودرو خود را دوبله پارک می‌کنند جریمه الصاقی در نظر می‌گیرند اما در این شرایط رانندگان قبض جریمه را به راحتی کنار می‌گذارند و به کار خود ادامه می‌دهند.»

سرهنگ پوستی در خصوص اجرای طرح سپهر و نظارت نامحسوس پلیس راهور در این محدوده می‌افزاید: «با اجرای طرح سپهر، مأموران پلیس راهور به‌صورت نامحسوس و توسط دوربین‌ها خودرو راننده متخلف را جریمه می‌کنند و شخص از طریق پیامک متوجه جریمه و تخلف خود می‌شود. طرح سپهر در این موارد بسیار تأثیرگذارتر از جریمه‌های الصاقی عمل می‌کند و راننده متخلف می‌داند که تخلفات او از چشم پلیس دور نمی‌ماند.» 

کد خبر 577552 برچسب‌ها همشهری محله خودرو - پلاک، کارواش، معاینه فنی، بیمه و ایمنی شورا یاری ترافیک - مقررات شهر خرید

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله شورا یاری ترافیک مقررات شهر خرید خرید و فروش خودرو برای خرید و فروش فعالیت می کنند واحدهای خرید بلوار قائم مسیر دوچرخه پلیس راهور پارک کردن طرح سپهر منطقه ۱۵ جواز کسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۷۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ حالتی که حمل خودروهای توقیفی با جرثقیل را الزامی می‌ کند

تین نیوز

رئیس پلیس راهور فراجا به تشریح حالت هایی پرداخت که در آن ها حمل خودروهای توقیفی با استفاده از جرثقیل الزامی است و در آن شرایط، رانندگان متخلف نمی توانند خودشان خودروهای خود را به پارکینگ انتقال دهند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور  درباره این که با توجه به اظهارات اخیر فرمانده فراجا مبنی بر این که در صورت توقیف یک خودرو، پلیس اصراری به انتقال آن به پارکینگ با جرثقیل ندارد، بنابراین در چنین شرایطی، جرثقیل های زیر نظر تعاونی های تحت قرارداد با پلیس راهور، در چه وضعیتی باید خودروهای توقیفی را انتقال دهند و در چه شرایطی خود رانندگان می توانند این کار را انجام دهند، توضیح داد: عموم شهروندان باید توجه داشته باشند که وقتی یک خودرو به هر دلیلی توقیف می شود، اگر خود راننده خودروی توقیفی بتواند، وسیله نقلیه خود را به پارکینگ انتقال دهد، نیازی به حمل با جرثقیل وجود ندارد و کسی هم نمی تواند راننده را مجبور کند که خودرویش را با جرثقیل ببرد.

وی افزود: جرثقیل تنها در چهار حالت می تواند خودروی توقیفی را به پارکینگ انتقال دهد و در سایر حالت ها رانندگان خودروهای توقیفی در صورت تمایل می توانند خودشان با همراهی یک مامور پلیس راهور، خودرو را به پارکینگ ببرند؛ حالت اول وقتی است که راننده در محل حضور نداشته باشد، حالت دوم شرایطی است که راننده در محل حضور دارد، اما از رفتن به پارکینگ استنکاف می کند، حالت سوم وقتی است که راننده در محل حضور دارد، اما شرایط مساعدی برای انجام رانندگی ندارد و حالت چهارم نیز زمانی است که خودرو به هر دلیلی قادر به حرکت نیست و حتما باید با جرثقیل حمل شود. به جز این چهار حالت، نیازی به انتقال خودروی توقیفی به پارکینگ با استفاده از جرثقیل وجود ندارد.

حسینی ادامه داد: هیچ جرثقیلی نمی تواند خودسرانه یک خودرو را به پارکینگ انتقال دهد و زمانی که یک خودرو به هر دلیلی توقیف می شود، حتما یک مامور پلیس راهور در صحنه حضور دارد. ماموران پلیس نیز نسبت به قوانین آگاه هستند و اجازه نمی دهند که هیچ راننده جرثقیلی، با اصرار رانندگان را مجبور کنند که خودروهای توقیفی حتما با جرثقیل به پارکینگ بُرده شوند، اما احیانا اگر در یک مورد خاص، در شرایطی که قانون به راننده متخلف اجازه داده بود که خودش خودرو را به پارکینگ ببرد، اما راننده جرثقیل اصرار به انجام این کار داشت و مامور پلیس حاضر در صحنه نیز قانون را رعایت نکرد، شهروندان حتما می توانند موضوع را از طریق سامانه ۱۹۷ به مرکز نظارت همگانی فراجا اطلاع دهند.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین تاکید کرد: تعرفه حمل خودرو با جرثقیل براساس مکان و زمان فعالیت جرثقیل، نوع خودروی حمل شده و مسافت طی شده تا پارکینگ مشخص است و هیچ راننده جرثقیلی حق ندارد، بیش از تعرفه های مصوب، مبلغی را از رانندگان خودروهای توقیفی دریافت کند. البته اگر هر کدام از شهروندان نسبت به دریافت وجه اضافه توسط رانندگان جرثقیل ها اعتراض داشتند، بازهم می توانند موضوع را از مسیر سامانه ۱۹۷ به مرکز نظارت همگانی پلیس که زیر نظر بازرسی فراجا فعالیت می کند، اطلاع دهند و مطمئن باشند که پلیس به تمام گزارشات و شکایات مردمی که از طریق این سامانه مخابره می شود، رسیدگی خواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: اگرچه همواره شهروندان گزارش ها و گلایه هایی را نسبت به تخلفات رخ داده در حمل خودروهای توقیفی به پارکینگ با استفاده از جرثقیل به سامانه ۱۹۷ اعلام می کنند، اما این مساله جزو شکایت های اصلی مردم درباره حوزه های عملکردی و نظارتی پلیس راهور نیست و بیشتر شکایت های شهروندان به مرکز نظارت همگانی فراجا، درباره تخلفات آموزشگاه های رانندگی، اعتراض به فرآیند پیگیری تصادفات و مسائل مربوط به جرایم رانندگی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برآورد ۲۱۸ میلیارد تومانی برای تونل بلوار شهید کبیری
  • ۴ حالتی که حمل خودروهای توقیفی با جرثقیل را الزامی می‌ کند
  • نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک سنندج
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • مهار حریق خودرو در بلوار یاسر شهرکرد
  • کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک در سنندج
  • کمبود پارکینگ از مشکلات اصلی ترافیک سنندج است
  • تاکید بر ساخت پارکینگ‌های حاشیه در منطقه ۱۶ تهران
  • هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد