Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ غلامحسین اسماعیلی در سی و هفتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد سردار سلیمانی و شهید فخری زاده، اظهار کرد: ارتحال آیت الله مصباح یزدی را به ارادتمندان تسلیت عرض می‌کنم. آغاز سال جدید میلادی و ایام میلاد حضرت عیسی را به عموم پیروان این پیامبر عظیم‌الشأن تبریک عرض می‌کنم.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: هفته گذشته سند تحول قضایی که می‌شود از آن به عنوان مرامنامه حکمرانی قضایی در دوره تحول نام برد منتشر شد و مورد اقبال عمومی از ناحیه فرهیختگان جامعه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سند، سند تحقق عدالت، سند خدمت مردم و سند اعتماد به شهروندان و استمداد از آن‌ها در برپایی عدالت و دادگستری است.

وی ادامه داد: سند تحول قضایی سند آسیب‌شناسی وضع موجود و گره‌گشایی از مشکلات روزمره مردم و تضمین حقوق قانونی آنهاست. این سند با اقبال عمومی مردم مواجه شد و البته اجرای آن اجماع ملی و همکاری همه نهاد‌های حاکمیتی را می‌طلبد.

اسماعیلی گفت: نقش مردم دراجرای این سند، نقشی بی نظیر است و بیانگر آن است که از منظر متولیان امور در قوه قضاییه، مردم صاحبان اصلی و ذینفعان واقعی این سند متعالی هستند.

تحقیقات پرونده حادثه هواپیمای اوکراینی تکمیل شده و به زودی برای رسیدگی به دادگاه ارسال خواهد شد

اسماعیلی در پاسخ به خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به اینکه در آستانه سالگرد حادثه هواپیمای اوکراینی هستیم، بفرمایید که آیا تاکنون دادگاهی در این خصوص تشکیل شده است یا خیر و با توجه به اینکه افکار عمومی خواستار شفاف سازی در این خصوص هستند، چرا جزئیات این پرونده تاکنون منتشر نشده است، اظهار کرد: برای این پرونده در دو بخش اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، یک بخش پرداخت غرامت و خسارت به خانواده جانبخاتگان این حادثه که از ناحیه مجاری ذیربط خارج از قوه قضاییه تأمین اعتبار شده و اقدامات اولیه برای پرداخت این خسارات انجام شده است واگر تاکنون پرداخت نشده باشد، به زودی پرداخت خواهد شد.

وی افزود: آنچه که متوجه ماست رسیدگی قضایی به حادثه منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی است که بلافاصله پرونده تشکیل شده و تحقیقات بسیار مفصل با تشکیل کارگروه‌های متعدد انجام شده است. چون نیازمند این بودیم که جعبه سیاه هواپیما بازخوانی شود، با هماهنگی‌های انجام شده و با حضور تیم ایرانی و تیم سایر کشورها، این جعبه سیاه با حضور نمایندگان جمهوری اسلامی در خارج از ایران بازخوانی شد.

وی ادامه داد: اطلاعات جعبه سیاه در اختیار بازپرس پرونده قرار گرفت، آخرین خبری که من دارم این است که تحقیقات این پرونده تکمیل شده و به زودی شاید تا قبل از پایان ماه جاری پرونده برای رسیدگی از دادسرای نظامی تهران به دادگاه ارسال خواهد شد. در کنار آن دستگاه قضایی جلسات متعددی را با خانواده‌های جانبخاتگان داشته و توضیحات کافی به آن‌ها داده شده است. قوه قضائیه حتی گزارشات کارشناسی و شبیه سازی سانحه و مستندات این حادثه را در اختیار خانواده‌های جانباختگان قرار داده است.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی درخصوص روند رسیدگی قضایی به پرونده ترور شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده، گفت: پرونده مربوط به جنایت تروریستی منجر به شهادت شهید سلیمانی و همراهان ایشان از نخستین روز‌های بعد از آن جنایت در دادسرای ویژه امور بین‌الملل آغاز شد و تحقیقات جامع و مفصلی در ارتباط با فرآیند منتهی به آن صورت گرفت. در همین راستا به ۶ کشور نیابت‌های قضایی ارسال شد که از برخی از این کشور‌ها اسناد بسیار خوبی به دست ما رسیده است.

وی ادامه داد: حدود ۴۸ نفر از کسانی که در این جنایت دخیل بودند از رئیس جمهور جنایتکار آمریکا تا فرماندهان و مقامات مختلف در پنتاگون و وزارت دفاع آمریکا و نیرو‌های مستقر آن در منطقه، یکایک این افراد با قید میزان نقش آن‌ها شناسایی شدند و برای همه آن‌ها اعلان قرمز اعلام و لیست آن‌ها به اینترپل اعلام شد.

اسماعیلی در ادامه اظهار داشت: این پرونده تحقیقات خوبی را طی کرده و در مسیر آن دستگاه‌های مختلف به ویژه نیروی قدس سپاه، وزارت اطلاعات و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی همکاری خوبی داشتند. این پرونده در دادسرا در حال تمکیل است و در دو جنبه یعنی هم برای بعد کیفری این جنایت و صدور کیفر خواست و همچنین دادخواست‌هایی که از ناحیه خانواده‌های این حادثه تقدیم دادگاه شده، پیگیری می‌شود.

وی افزود: علاوه بر آن تعاملات خوبی بین قوه‌قضائیه ما و کشور دوست و برادر عراق انجام شده و مکررا تماس‌هایی توسط رییس قوه‌قضائیه و آقای فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق صورت گرفته است. همه این‌ها بیانگر این است که جمهوری اسلامی ایران برای تعقیب و مجازات آمران و عاملان این جنایت فعالانه در حال اقدام است. همچنین در ارتباط با ترور شهید فخری‌زاده در دو حوزه پرونده تشکیل شده و رسیدگی به آن در حال انجام است.

سخنگوی دستگاه قضا درخصوص شکایت برخی خانواده‌های آسیب دیده از اقدامات تروریستی آمریکا در کشورمان از این کشور و روند رسیدگی به این شکایت‌ها، اظهار داشت: متاسفانه جنایت پیشه‌گی از صفت‌ها و ویژگی‌های دولت آمریکا است. به موجب قانون مصوب مجلس شورای اسلامی شهروندانی که از اقدامات جنایتکارانه آمریکا متضرر شده‌اند، می‌تواند در این زمینه طرح دعوا کنند.

وی ادامه داد: تا‌کنون در این مورد پرونده‌های زیادی تشکیل شده و حتی برخی در گذشته به صدور رای هم منجر شده است، اما طی ماه‌های اخیر طی دو پرونده تشکیل شده است. در یک پرونده تعدادی از شهدای حادثه تروریستی چابهار علیه دولت آمریکا شکایت کردند و این پرونده در دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفت که براساس حکم دادگاه دولت آمریکا به پرداخت ۱ میلیارد دلار خسارت و غرامت محکوم شده است. همچنین در پرونده دیگری ۱۴ نفر از شهروندان آسیب‌دیده از جنایات آمریکا شکایتی را علیه این دولت مطرح کردند که براساس حکم دادگاه جمعاً در یک دادنامه ۲۶هزار میلیارد تومان مبلغی است که دادگاه در این خصوص جریمه و غرامت صادر کرده است. البته این مساله مدعیان زیادی دارد که یکی بعد از دیگری طرح دعوا می‌کنند که به محض قطعی شدن احکام اعلام خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی نیز بیان کرد: پرونده بابک زنجانی را مکرراً توضیح داده‌ایم. بابک زنجانی به مجازات کیفری و استرداد اموال محکوم شد، اموال وی در داخل کشور شناسایی و توقیف شد و در اختیار بخش‌های ذیربط، سیستم بانکی و وزارت نفت قرار گرفت. حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموالی بود که در داخل کشور شناسایی شد و تلاش‌های جدی در خصوص سایر اموال او که ادعا می‌شود در خارج از کشور است، در حال انجام است تا زمینه بازگشت این اموال به داخل کشور فراهم شود.

اسماعیلی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سفر‌های استانی رئیس قوه قضائیه گفت: هم در سفر‌های استانی و هم در دیدار‌های مردمی پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و با شخص وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا قبل از شروع دور جدید سفر‌ها نشست‌هایی برگزار کردیم و برای این سفر‌ها پروتکل‌های ویژه‌ای را به ما ابلاغ کردند و ما همه آن موارد را رعایت می‌کنیم. در پرونده زم؛ شش نفر به محکومیت حبس دو تا ده سال محکوم شدند اسماعیلی درپاسخ به سوالی پیرامون رسیدگی به پرونده هم‌دست‌های «روح‌الله زم» در داخل کشور و روند رسیدگی به پرونده آن‌ها، بیان داشت: این پرونده ابعاد گسترده‌ای دارد و بخشی از آن قبلا منجر به صدور رای شد. اخیرا از ناحیه دادگاه در مورد ۶ نفر دیگر از متهمان این پرونده حکم صادر شده و این ۶ نفر به حبس‌های متفاوت از دو تا ده سال محکوم شدند، اما به جهت این که حکم در فرآیند تجدیدنظر قرار دارد، تا زمانی که حکم نهایی شود از بیان جزییات حکم و عناوین معذورم.   ادامه دارد... منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، قوه قضائیه ، غلامحسین اسماعیلی سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قوه قضائیه غلامحسین اسماعیلی انتخابات 1400 هواپیمای اوکراینی قوه قضاییه قوه قضائیه انجام شده داخل کشور تشکیل شده قرار گرفت محکوم شد خواهد شد سفر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله

سیدجواد میردوستی اظهار داشت: متهمان ۴ مرد هستند که یکی از آن‌ها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

به گزارش تسنیم، میردوستی گفت: سه متهم دیگر این پرونده فعلا در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آن‌ها تصمیم قانونی اتخاذ خواهدشد.

 

دادستان کلاله گفت: بعضی از افراد بازداشتی جزو افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

دادستان کلاله تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی رسانی خواهد شد. یسنا کودک کلاله‌ای بود که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جستجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

دیگر خبرها

  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • محکومیت ۱۰ میلیاردی، تاوان سوء استفاده از کارت سوخت شهروندان
  • محکومیت پزشک جراح برای دریافت اضافه بها
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • ۴ نفر در ارتباط با پرونده گم‌شدن دختر کلاله‌ای دستگیر شدند
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا، کودک کلاله‌ای
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان