Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@20:20:27 GMT

زیان دهی وحشتناک غول خودرویی

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۷۷۹۷

زیان دهی وحشتناک غول خودرویی

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از بورس نیوز ، شرکت خودروسازی سایپا بر اساس گزارش ۶ماهه حسابرسی شده منتشرشده در سامانه کدال، با افزایش زیان‌دهی مواجه شد.

درحالی‌که زیان خالص این شرکت در گزارش حسابرسی نشده معادل ۱۱۱ریال به ازای هر سهم بود، این زیان در گزارش حسابرسی شده به ۱۲۹ریال به ازای هر سهم و معادل ۲۵ هزار و ۲۴۶ میلیارد ریال رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌این‌ترتیب جمع زیان انباشته این شرکت در پایان شهریورماه سال جاری به ۱۱۷هزار و ۶۵۰میلیارد ریال رسیده که معادل ۶۰ درصد از سرمایه ثبت‌شده شرکت است.

به‌این‌ترتیب یک‌بار دیگر عدم کارایی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی‌ها اثبات شد و شرکت سایپا در کمتر از یک سال از افزایش سرمایه سنگین و مبهم خود از محل مازاد تجدید ارزیابی‌ها، مجدداً مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شد.

  زیان‌هایی که نیازمند کِشنده هستند!

در بخش تلفیقی، این شرکت زیان به‌مراتب سنگین‌تری را در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹ ثبت و شناسایی کرد.

زیان تلفیقی گروه معادل ۶۱ هزار و ۸۶۳ میلیارد ریال بوده که معادل ۲.۵ برابر زیان شرکت اصلی است.

زیان تلفیقی گروه تا پایان شهریورماه به رقم وحشتناک ۳۱۵ هزار میلیارد ریال رسیده و جمع حقوق صاحبان سهام تلفیقی به منفی ۲۶۹ هزار میلیارد ریال رسیده است.

زیان عملیاتی شرکت اصلی در دوره ۶ ماهه اول سال جاری معادل ۱۷.۵۷۷ میلیارد ریال بوده و هزینه مالی این دوره نیز معادل ۱۷.۷۲۸ میلیارد ریال بوده است تا این شرکت صرفاً با اتکا به برخی درآمد‌های غیرعملیاتی و عملیاتی تکرارشونده، از سنگین‌تر شدن زیان خود جلوگیری کند.

شرکت سایپا در ۶ ماهه اول امسال درآمد ۷.۲۳۰ میلیارد ریالی از محل فروش سهام را شناسایی کرده است.

همچنین ۴.۳۹۸ میلیارد ریال نیز سود تسعیر ارز و ۲.۷۰۰ میلیارد ریال سود فروش مواد اولیه در صورت‌های مالی این شرکت شناسایی‌شده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بورس زیان خساپا سایپا میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اخیراً خبری مبنی بر کلاهبرداری جدید بنزینی در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت مطرح شد به طوری که این کلاهبرداران از طریق جا به جایی تراشه‌های کارت سوخت اقدام به خالی کردن سوخت موجود در کارت‌ها می‌کنند.

مهر در گزارشی نوشت: موضوع از این قرار است برخی از افراد هنگام سوخت‌گیری از خودرو خود پیاده نمی‌شوند و متصدی جایگاه‌ها کارت سوخت را از آن‌ها گرفته و پس از سوخت‌گیری به راننده تحویل می‌دهد که تا این قسمت از ماجرا همه چیز عادی به نظر می‌رسد، اما برای سوخت‌گیری بعدی که مراجعه می‌کند با کارت سوخته مواجه می‌شود در این شرایط تا زمانی که کارت سوخت المثنی برای این افراد صادر نشود امکان سوخت‌گیری برای کسانی که تراشه قبلی را در اختیار دارند وجود دارد برای همین است شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بارها تاکید کرد که شهروندان در صورت مشاهده تخلف در جایگاه‌ها می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۶۲۷ مراتب را گزارش دهند که در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد.

این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرده که تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوخت‌گیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.

بر اساس این گزارش شهروندان باید از در اختیار گذاشتن کارت سوخت خود جدا خودداری کرده تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900563

دیگر خبرها

  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد