Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@05:08:17 GMT

استاندار: صادرات البرز با ۹۴ درصد رشد همراه شد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۸۲۵۱

استاندار: صادرات البرز با ۹۴ درصد رشد همراه شد

عزیزاله شهبازی روز سه شنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی مقابله با قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به اینکه هیچ موضوعی در استان به  خاطر شیوع کرونا معطل نماند، افزود: مسائل حوزه های مختلف در قالب جلسات کم تراکم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و یا ویدئو کنفرانس رسیدگی شد.
وی با قدردانی از همراهی رییس کل دادگستری البرز ، دادستان کرج و مجموعه دستگاه قضا در استان، ادامه داد: همچنین نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و اداره کل بازرسی استان اقدامات بسیار خوبی در جهت مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهبازی با بیان اینکه قاچاق سمی مهلک برای اقتصاد کشور و سد محکمی در مسیر جهش و رونق تولید و اشتغال است گفت: یکی از مولفه های اساسی توسعه پایدار، عدم وجود قاچاق کالا و ارز محسوب می شود.
وی افزود: قاچاق، سیستم تولید داخلی را مضمحل می کند از این رو باید با عزم جدی در راستای مقابله با این پدیده وارد شویم.
استاندار البرز با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی استان در حوزه های مختلف به ویژه کشف کالی قاچاق ا و مقابله با کرونا، اضافه کرد: در ۹ ماه گذشته ۸۹ درصد افزایش کشفیات کالای قاچاق  نسبت به مدت مشابه سال قبل را در استان شاهد بودیم.
وی ادامه داد: انتظار ما برای مقابله با پدیده هایی چون قاچاق این است که دستگاه هایی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در راستای شناسایی، پشتیبانی و حمایت از کشف کالای قاچاق ضمن تقویت نیرو، با جدیت بیشتری وارد عمل شود.
شهبازی با اشاره به عملکرد تعزیرات حکومتی استان خاطر نشان کرد: تعزیرات حکومتی استان نیز در ۹ ماهه امسال، یک هزار و ۳۲۰ پرونده برای متخلفان  تشکیل داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بالایی داشته است.

وی با بیان اینکه در همین راستا  روند رسیدگی ها نیز تقویت شده  است، گفت: امیدواریم  با همراهی دستگاه قضا ۱۱ درصد پرونده های باقی مانده با سرعت بیشتری رسیدگی شود.
وی گفت: در خصوص دفتر اموال تملیکی استان و روند فعالیت آن باید پیگیری جدی از طریق دبیر کمیسیون صورت گیرد.
استاندار البرز افزود:  تمام دستگاه های اجرایی  باید طبق قانون به سامانه مربوطه مقابله با کالای قاچاق کالا و ارز در دادگستری البرز به صورت پایلوت در کشور متصل شوند.
شهبازی افزود: امید است روند امور در جهت مقابله جدی با قاچاق کالا و ارز به پیروی از تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری در البرز هر چه بیشتر عملیاتی شود.
 

برچسب‌ها عزیز الله شهبازی  جهش تولید استان البرز صادرات غیر نفتی پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهش تولید استان البرز جهش تولید استان البرز صادرات غیر نفتی اخبار کنکور قاچاق کالا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلال ماکی شامگاه پنجشنبه گفت: انبار کالای ۵۰۰ متری به همراه یک هزار متر فضای باز مجاورت انبار لوازم یدکی دوچرخه در جنوب تهران دچار حریق شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: در یک محوطه‌ای چندین انبار و کانتینر کالا وجود داشت، که آتش نشانان مانع رسیدن آتش به این نقاط شدند اما صدای چندین انفجار در محل آتش سوزی شنیده می‌شود و سقف انبار نیز تخریب شده تاکنون مورد مصدومی نداشته است.

وی گفت: این آتش سوزی در مجتمع انباری در خیابان شهید رجایی بعد از بیمارستان شهدای هفت تیر رخ داد، که با توجه به گستردگی حادثه مأموران پنج ایستگاه آتش نشانی به همراه تانکر، لودر و سایر خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

کد خبر 6088763

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!