Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:18:49 GMT

پنج هزار سکه تقلبی در خمین کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۸۶۵۱

پنج هزار سکه تقلبی در خمین کشف شد

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه خبری پلیس استان مرکزی، سردار «حسن مفخمی شهرستانی» افزود: با اعلام شکایت‌هایی از فروش اشیای عتیقه و سکه‌های قدیمی در برخی از شهرستان‌های استان، بررسی موضوع به صورت تخصصی از سوی ماموران پلیس استان پیگیری و در دستور کار قرار گرفت. 
 وی بیان کرد: در تحقیقات انجام شده از سوی مال‌باختگان مشخص شد پیامک‌هایی که به ظاهر از سوی فردی کم‌سواد مبنی بر پیدا کردن شماری سکه طلا برای آن‌ها ارسال شده با هدف کسب سود مبالغی در قبال دریافت سکه واریز شده که پس از معامله سکه‌ها تقلبی از اب درامده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با توجه به سرنخ‌هایی که در مراحل رسیدگی به این پرونده‌ها به دست آمد، سرانجام اطلاعاتی از یک باند کلاهبرداری و حضور آنان در شهرستان خمین به دست آمد. 
 سردار مفخمی شهرستانی اظهار داشت: در یک برنامه‌ریزی عملیاتی، سه نفر از اعضای این باند با ۲ دستگاه خودروی سواری در مسیرهای ارتباطی شهرستان خمین شناسایی و در عملیات مشترک پلیس آگاهی استان و ماموران انتظامی شهرستان خمین دستگیر شدند و در بازرسی از خودروی آنان ۱۰ کیلوگرم سکه‌های تقلبی و چندین دستگاه تلفن همراه که برای اقدامات مجرمانه خود استفاده می‌کردند، کشف شد. 
 وی تصریح کرد: در بررسی تخصصی کارشناسان پلیس، مشخص شد که این افراد با ۲۵۰ نفر برای  فروش سکه‌های تقلبی در سراسر کشور تماس گرفته بودند و در پیگیری‌های پلیس، ۱۵ نفر از این افراد که در حدود ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از آنان کلاهبرداری شده بود، شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: تمامی مبالغ کلاهبرداری شده از مال‌باختگان  مسترد شده است و ‌ اعضای این باند با تشکیل پرونده به مقام‌های قضایی شدند.

پنج هزار لیتر سوخت قاچاق در شازند کشف شد
فرمانده انتظامی شهرستان شازند گفت: پنج هزار و ۹۰۸ لیتر سوخت نفت سفید قاچاق از یک دستگاه خودروی کامیون در یکی از مسیرهای ارتباطی این شهرستان کشف شد.
سرهنگ « عبدالرضا جودکی» افزود: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، تیمی از ماموران انتظامی شهرستان به یک دستگاه کامیون تانکر دار مشکوک شده و آن را متوقف کردند که در بازرسی از آن موفق به کشف پنج هزار و ۹۰۸ لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت سفید شدند. 
 فرمانده انتظامی شهرستان شازند ادامه داد: راننده خودرو پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به مقام قضایی معرفی شد.

۱۶ تن و ۳۰۰ کیلوگرم آرد گندم و شکر احتکار شده در اراک کشف شد
 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: ۱۶ تن و ۳۰۰ کیلوگرم آرد و شکر قاچاق دپو شده در یک انبار غیر مجاز در اراک کشف شد.
 سرهنگ «محمدعقیل سلگی» افزود: ماموران این پلیس در انجام تحقیقاتی از دپوی مقادیری آرد قاچاق در یک انباری در یکی از محله‌های شهرستان اراک با خبر شدند. 
 وی بیان کرد: با حضور ماموران پلیس در محل مذکور و بازرسی از این انبار، مقدار ۱۵ تن و ۲۰۰ کیلوگرم آرد قنادی و یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم شکر کشف شد. 
 رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: ارزش کالاهای مکشوفه از سوی کارشناسان این پلیس امنیت، یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال ارزیابی شده است. 
 سرهنگ سلگی عنوان کرد:‌ متصدی این انباری در این عملیات دستگیر و برای برخورد قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

یک انبار احتکار روغن گیاهی در اراک کشف شد
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: یک انبار احتکار روغن گیاهی در شهرستان اراک شناسایی و در بازرسی از آن ۵۰۰ عدد روغن گیاهی دارویی کشف شد.

سرهنگ «جعفر پرویزی» افزود: این انبار با انجام کار تحقیقاتی و در اجرای طرح برخورد با احتکار کنندگان کالا ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی استان شناسایی شد.

وی بیان کرد: برابر اعلام کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی ارزش ریالی کالاهای کشف شده در این عملیات، ۳۰۰ میلیون ریال ارزیابی شده است و در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقام قضایی شد.

۲ دستگاه خودروی شوتی در عملیات پلیس اراک توقیف شد
  فرمانده انتظامی شهرستان اراک گفت: ۲ دستگاه خودروی سواری حامل ۷۰۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در عملیات ماموران انتظامی بخش معصومیه این شهرستان توقیف شد.
 سرهنگ « امیر مختاری» افزود: در تداوم طرح‌های مبارزه همه جانبه با معضل قاچاق کالا، تیمی از مأموران انتظامی بخش معصومیه شهرستان به ۲ دستگاه خودروی سواری حامل کالای قاچاق در یکی از محورهای مواصلاتی این شهرستان مشکوک شدند و آن‌ها را توقیف کردند.
 وی بیان کرد:  در بازرسی از این خودروها، ۴۰ دستگاه همزن برقی، ۳۹ دستگاه چای ساز، ۵۰ عدد هدفون ،  پنج عدد اسپیکر، ۲ عدد باند بزرگ و ۶ عدد ساب قاچاق کشف شد. 
 فرمانده انتظامی شهرستان اراک افزود: ارزش کالاهای مکشوفه از سوی کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی، ۷۰۰ میلیون ریال ارزیابی شده است و در این راستا ۲ نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مقام‌های قضایی معرفی شدند.

عامل کلاهبرداری فروش مدارک معاینه فنی جعلی در اراک دستگیر شد
  رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: عامل کلاهبرداری فروش مدارک معاینه فنی جعلی که با تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی و صدور برگه‌های جعلی معاینه فنی خودرو، از مالکان خودروها کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.  
 سرهنگ « احسان آنقی» افزود: در بررسی و رصدهای شبانه‌روزی پلیس در فضای مجازی، مشخص شد فردی به صورت برنامه‌ریزی‌شده، با مراجعه به سایت‌های درج آگهی، مالکان خودروهایی که به دلیل مشکلات فنی، مستهلک بودن و بالا بودن سال ساخت خودرو قادر به تهیه برگ معاینه فنی خودرو نیستند را شناسایی و با وعده صدور برگ معاینه خودرو با آنان ارتباط می‌‍‌گیرد. 
 وی بیان کرد: پس از دریافت مبالغی، این فرد برگه معاینه خودرویی که به صورت جعلی تهیه کرده بود، به مالکان این خودروها تحویل می‌داد. 
 رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با تحقیقات گسترده و اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی کارشناسان پلیس فتا، سرانجام فرد مورد نظر در شهرستان اراک شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی، دستگیر شد. 
 سرهنگ آنقی اظهار داشت: متهم با مشاهده اسناد و مدارک موجود، به جرم خود اعتراف کرد و سرانجام به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از ۶۰ شهروند اراکی به مبلغ ۹۰ میلیون ریال با تهیه برگه‌های جعلی معاینه فنی از مالکان خودروهایی که از مسیر قانونی قادر به تهیه برگ معاینه فنی خودرو نبودند، اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شد.

وی تاکید کرد: شهروندان هرگز به دلیل در پی داشتن تبعات قانونی، از مدارک تحصیلی جعلی استفاده نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک در این زمینه، مراتب را از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.irبه کارشناسان پلیس فتا در مرکز فوریتهای سایبری اطلاع دهند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی انتظامی اراک استان مرکزی انتظامی اخبار کنکور فرماندهی انتظامی استان مرکزی فرمانده انتظامی شهرستان پس از تشکیل پرونده پلیس امنیت اقتصادی کارشناسان پلیس دستگاه خودروی شهرستان اراک میلیون ریال معاینه فنی مقام قضایی دستگیر شد رئیس پلیس یک انبار پلیس فتا کشف شد سکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۸۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد

سرهنگ سید قاسم موسوی فرمانده انتظامی شادگان گفت: روز گذشته به‌دنبال وقوع قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری در یکی از مناطق شهرستان شادگان، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تسلط اطلاعاتی کمتر از ۱۰ ساعت محل اختفای قاتل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دریک عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شادگان با اشاره به اینکه از مخفیگاه قاتل سلاح به کار رفته در قتل کشف شد، تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به قتل ارتکابی، انگیزه خود را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد.

سرهنگ موسوی ادامه داد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • عامل تیراندازی در خفر دستگیر شد
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • کشف ۵۰۰ میلیون ریال چک‌پول تقلبی در ایوان
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • ۲۷ متهم متواری در اصفهان دستگیر شدند
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی در یزد
  • قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت