Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا از یک هفته پیش در حالی کارزار واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را کلید زده که طی این مدت به دلایل مختلفی از جمله کمبود دوزهای تحویل داده شده به هر کشور و کندی روند واکسیناسیون شهروندان، انتقادهای زیادی متوجه دولت های اروپایی شده است.

خبرگزاری د.پ.آ. آلمان در گزارشی با اشاره به این موضوع نوشت: فقط آلمانی ها نیستند که انتقاد می کنند روند واکسیناسیون کرونا بسیار کند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد در فرانسه، مراحل به کندی پیش می رود، در ایتالیا، واکسیناسیون به ویژه در یک منطقه متوقف شده و هنوز یک کشور اتحادیه اروپا شروع به واکسیناسیون نکرده است.

این در حالی است که در چندین کشور اتحادیه اروپا، واکسیناسیون علیه ویروس کرونا به آرامی ادامه دارد. یک هفته پس از شروع نمادین واکسیناسیون کرونا، ایتالیا تا روز یکشنبه حدود 80هزار دوز را به مردم تزریق کرده است. به گفته مقامات این کشور مدیترانه ای که تاکنون حدود ۷۵هزار قربانی کووید-۱۹را ثبت کرده، تاکنون تقریبا ۴۷۰هزار دوز واکسن از شرکت های فایزر-بایون‌تک دریافت کرده است. با این حال چندین روزنامه ایتالیایی از دشواری‌های این روند در این کشور خبر دادند.

همانطور که «لا ریپوبلیکا» روز شنبه نوشت ایتالیا در اواخر سال با کمبود واکسن و کارکنان بیمارستان مواجه بود. قابل توجه است که اختلافات زیادی در میزان واکسیناسیون بین مناطق وجود دارد: لومباردی ثروتمند در شمال کشور که همه گیر کرونا تا حدودی سخت به آن ضربه زده است، کاملاً کمتر از میانگین کلی واکسن دریافت کرده است. حدود ۸۰هزار قوطی به آنجا رسیده و گزارش‌ها از کندی روند واکسیناسیون در این منطقه حکایت دارد.

همچنین انتظار می رود واتیکان واکسیناسیون تقریباً یک هزار نفر از ساکنان خود را در نیمه دوم ژانویه علیه کرونا آغاز کند.

در فرانسه تاکنون اطلاعات دقیقی از تعداد واکسیناسیون افراد وجود ندارد. رسانه ها گاهی اوقات از چند صد نفر حرف می زنند و از جمله به وب سایتی که آمار خود را طبق اطلاعات مقامات بهداشتی عنوان می‌کند، ارجاع می‌دهند. بنا بر اعلام تارنمای CovidTracker تا عصر شنبه حدود ۴۳۰ نفر در فرانسه واکسینه شده‌اند. سخنگوی دولت در پاریس پس از موج انتقادها به روند کند کمپین واکسیناسیون در این کشور قول سرعت عمل بیشتری داد.

۵۹ درصد فرانسوی ها نمی‌خواهند واکسینه شوند

نظرسنجی‌ها نشان می دهد که ۵۹ درصد فرانسوی ها نمی‌خواهند واکسینه شوند. این رکورد اروپایی برای سرزمین روشنگری و دکارتییسم حیرت انگیز است. البته این مسئله دلایل تاریخی دارد: از اوایل سال ۱۸۸۵ که «لوئی پاستور» محقق واکسنی علیه هاری کشف کرد ، فرانسوی ها در برابر آن مقاومت کردند.

صد سال بعد در ماجرای رسوایی گسترش ایدز در پاریس که هزاران نفر با تأیید رسمی مراجع پزشکی، محصولات خونی آلوده دریافت کردند، این سوءظن ادامه یافت و از زمانی که یک پزشک انگلیسی در سال ۱۹۹۸ گزارش اثبات نشده ای مبنی بر اینکه واکسن کلاسیک MMR منجر به اوتیسم شده را منتشر کرد ، بسیاری از مردم فرانسه از محافظت از کودکان خود در برابر سرخک ، اوریون و سرخچه امتناع ورزیده اند.

اکنون نیز بی اعتمادی عمومی به مقامات بهداشتی فراتر از دایره طرفداران تئوری های توطئه است. «اکسل کان» پزشک صاحب نام معتقد است دولت فرانسه از این می ترسد که کارزار سریع واکسیناسیون یک جبهه دفاعی ایجاد کند. او در مقاله ای درباره فاجعه کارزار واکسیناسیون در این خصوص هشدار می دهد.

بی‌میلی هلند به واکسینه شدن

در هلند حتی سخنی از واکسینه شدن به میان نمی‌آید. در یک انبار در شرق کشور حدود ۱۷۵هزار دوز واکسن چندین روز است که نگهداری می شود. در اصل این کشور نمی خواست واکسیناسیون را تا ۸ ژانویه آغاز کند اما پس از فشار شدید پزشکان و مردم، دولت هلند می‌خواهد این روند را زودتر آغاز کند. وزارت بهداشت اعلام کرده که ابتدا ۳۰هزار نفر از کارکنان بیمارستان باید علیه ویروس واکسینه شوند. هلند تنها کشوری در اتحادیه اروپا است که هنوز واکسیناسیون را آغاز نکرده است.

فقط ۲۴۰۰۰۰ نفر در آلمان واکسینه شدند

موسسه روبرت کخ آلمان به تازگی اعلام کرده که حدود ۲۴۰۰۰۰ نفر در این کشور واکسینه شده‌اند. با این حال کندی روند واکسیناسیون در این کشور نیز انتقادهای زیادی را به دنبال داشته است. طبق تصمیم مقامات آلمانی، واکسن ابتدا به قشرهای در معرض خطر از جمله سالمندان و کادر درمان تزریق خواهد شد. برخی می گویند در شرایطی که اکثر خانه های سالمندان تعطیل شده، تیم های واکسیناسیون برای یافتن این افراد باید منزل به منزل بروند و این مسئله از سرعت کار کاسته است.

حدود یک هفته پس از شروع واکسیناسیون کرونا در آلمان، انتقادها از استراتژی دولت فدرال در حال افزایش است تا جایی که یکی از اعضای آکادمی ملی علوم لئوپولدینا ائتلاف بزرگ را به شکست جدی در تهیه واکسن متهم کرده است.

«کارل لاوترباخ» سیاستمدار بهداشت و درمان حزب سوسیال دموکرات نیز کاستی های زیادی را در عملکرد دولت می بیند. «درک ویسه» معاون گروه پارلمانی این حزب به شدت به وزیر بهداشت حمله کرده و گفته است که دولت باید به سرعت کار خود را انجام دهد و مشکلات آشکار را کنترل کند.

مقامات بهداشتی آلمان اخیراً ۱۲هزار 690 آلودگی کرونا و ۳۳۶ مورد مرگ جدید را طی ۲۴ ساعت گزارش کرده اند. در حال حاضر تفسیر داده ها دشوار است ، زیرا افراد کمتری در تعطیلات کریسمس و حوالی اواخر سال مورد آزمایش قرار گرفته اند و مقامات نیز انتقال داده ها را در این زمینه به تأخیر انداختند. در حال حاضر تعداد آلودگی های گزارش شده در هفت روز به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۴۱.۲ نفر است.

این در حالی است که در خارج از اتحادیه اروپا سرعت بیشتری در روند واکسیناسیون مشاهده می شود از جمله در اراضی اشغالی فلسطین بیش از یک میلیون نفر تاکنون واکسن زده اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اتحادیه اروپا واکسیناسیون آلمان فرانسه روند واکسیناسیون اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۸۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم

محمد علی زلفی گل، وزیر علوم در مراسم آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی کشور گفت: شهدای علمی نشان دادند که دشمن از پیشرفت علم و فناوری در هراس است. در دوران شیوع بیماری کرونا دانشمندان پزشکی، مهندسی و انسانی کمک کرده تا سلامت جسمی و روحی مردم ایران حفظ شود. 

وی ادامه داد: دنیای مدعی حقوق بشر و آزادی واردات واکسن کرونا را تحریم کرده بودند. 

زلفی گل ادامه داد: افتخار وعده صادق و اقتدار ایران خروجی دانشگاه های کشور است.علم و فناوری جدید فرهنگ تازه ای را خرق خواهد کرد. 

وزیر علوم بیان کرد: استادان سرمایه های نمادین کشور هستند و استادان در هر نقطه ای سبب ارزش بیشتر پیدا کردن آن مناطق خواهد شد. مرجعیت علمی. شاکرد پروری از جمله الویت های وزارت علوم است. 

زلفی گل تاکید کرد: کشورگشایی مشروع از طریق علم و فناوری همچنین تولید دانش است. جامعه فرهیخته دانشگاهی را باید قدر بدانیم و سرمایه گذاری در حوزه علم و فناوری بهترین سرمایه گذاری کشور است.

وزیر علوم افزود: بر اساس ابلاغیه ها ۱۵ درصد بودجه دانشگاه ها به پژوهش و ۵ درصدنیز به امور فرهنگی اختصاص پیدا کند. 

وی گفت: علامه مطهری با خون خودش رسالت انبیا را تقویت کرد و به ما آموخت که شهدا و استادان بعد از حیات نیز اقدامات سان اثر بخش است.

در ادامه مراسم،  حجت الاسلام مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها گفت: در مراسم   جریان مداوم علمی در کشور بسیار درخشان بوده است. 

وی ادامه داد:  اگر بنا بر بروز اتفاقات مورد نظردر کشور هستیم باید به سمت علم و دانش همچنین تکریم استادان علمی حرکت کنیم. 

وی بیان کرد: اگر جریان علمی کشور در کنار دفاعی قرار نمی گرفت،  وعده صادق به خوبی انجام نمی گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید