Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان گفت: تشکیل شوراهای محلات با محوریت مساجد تحت عنوان «طلایه دار امر به معروف و نهی از منکر» در دستور کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد حجت الاسلام والمسلمین حقیان ظهر امروز در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان لرستان با اشاره به اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت:در بیان اهمیت موضوعات و مسائل  مختلف  حوزه امر به معروف و نهی از منکر خداوند در قرآن و ائمه  در روایات متعدد از روش‌ها و شیوه‌های ویژه‌ای استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بسیاری از روایات ترک امربه معروف و نهی از منکر به منزله جنگ  با خداوند و رسول خدا است و ترک این دو فریضه در نهایت زشتی است و آثار ناپسندی دارد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان  عنوان کرد: چنانچه در جامعه مسائل و موضوعات مربوط به دو واجب امربه معروف و نهی از منکر تشریح شود به طور یقین مردم بیشتر و بهتر از گذشته در جامعه اهتمام خواهند داشت.

گزارش| امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای که برای احیای آن خون داده می‌شود/لزوم توجه بیش از پیش به این واجب الهی صفحه اصلی سیاسی ورزشی بین الملل اقتصادی اجتماعی فرهنگی استانها رسانه ها بازار عکس فیلم گرافیک و کاریکاتور هدف کنگره شعر امر به معروف ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره هم‌صدایی برخی از عناصر جاهل با منافقان هشدار داد

وی بیان کرد: با انتصاب آیت الله صدیقی به عنوان رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور با استناد به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری  رویکرد ستاد جهت گیری تازه‌ای پیدا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حقیان گفت: ایجاد اعتقاد و باور واجب بودن امربه معروف و نهی از منکر اولین  رویکرد ستاد امربه معروف و نهی از منکر است بر همین اساس همه ما موظف هستیم به عنوان یک مسلمان تبلیغ و ترویج دو فریضه امربه معروف و نهی از منکر را در دستور کار قرار دهیم.

وی تصریح کرد: گفتمان سازی، ترویج و تبلیغ امربه معروف و نهی از منکر از طریق تریبون‌های نماز جمعه، رسانه‌های صوتی، تصویری و نوشتاری و همچنین در مدارس و دانشگاه‌ها  امری ضروری است که در همین راستا یکی از مهمترین اقدامات ستاد امربه معروف و نهی از منکر  ترویج، تبلیغ و گفتمان سازی با استفاده از تمام ظرفیت‌هاست و رسانه بهترین ظرفیت است.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان لرستان از تشکیل گروه‌های تخصصی جهادی امر به معروف و نهی  در استان خبر داد و  خاطر نشان کرد:  گروه‌های تخصصی جهادی در 16 عرصه محیط زیست، تعلیم و تربیت، فضای مجازی، بهداشت و درمان  و  در سراسر استان  با حضور افراد متخصص در هر زمینه تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل شورای امربه معروف و نهی از منکر ادارات دولتی اظهار داشت: ورود به حوزه امربه معروف و نهی از منکر مسئولان از دیگر اقدامات مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان است که در همین راستا  یک گروه با توجه به شناختی که از قانون اساسی دارند هر کجا مسئولی بر خلاف قانون عمل کند منکرات این مسئول را شناسایی و برطرف می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حقیان افزود: تشکیل شوراهای محلات با محوریت مساجد تحت عنوان طلایه دار امر به معروف و نهی از منکر در راستای امربه معروف و نهی از منکر محیط پیرامون خود از دیگر اقدامات در دستور کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان است.

دبیر  ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان لرستان عنوان کرد: متاسفانه یکی از آفات امر به معروف و نهی از منکر طی سال‌های گذشته این بوده که  تنها به موضوع حجاب پرداخته‌ایم و چون روش درستی هم در پیش نگرفته‌ایم موفق نشدیم این در حالی است که حجاب تنها یک مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

وی بیان کرد:  با توجه به تاکید مقام معظم رهبری معروفات و منکرات عرصه انتخابات در حوزه رفتاری نامزدها، مردم و مجریان را استخراج کرده‌ایم که در همین راستا 30 منکر و 22 معروف شناسایی شده و در دستور کار گروه‌های تخصصی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/645/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد امر به معروف و نهی از منکر ستاد امربه معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر معروف و نهی از منکر دستور کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است

اولین جلسه هیئت نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان لرستان امروز با حضور مدیر ستاد اقامه نماز لرستان، نمایندگان دفتر نماینده ولی فقیه در استان، سازمان برنامه ریزی، استانداری، آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی ،علوم پزشکی و شرکت گاز برگزار شد.

حجت الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه لرستان امروز در جلسه هیئت نظارت ارزیابی ستاد اقامه نماز استان اظهار داشت: این کارگروه با عنایت به مفاد بند ب ماده ۸ نظام نامه جامع ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور و با هدف نظارت بر میزان تحقق برنامه‌های مصوب دستگاه‌های اجرایی، نظارت بر وضعیت برگزاری نماز جماعت دستگاه و همچنین نگهداشت فضاهای اقامه نماز تشکیل شده است.

وی گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از بی توجهی به امر نماز است و اگر جوانان بیشتر به سمت نماز گرایش یابند بسیاری از این آسیب ها مرتفع می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان خاطرنشان کرد: همچنین نماز برای همگان فرصتی ارزشمند است و همه باید از این فرصت و ظرفیت مهم جهت برطرف کردن دغدغه ها و منویات رهبر معظم انقلاب که همان کاهش آسیب‌های اجتماعی است، استفاده کنند.

حجت الاسلام چراغی با بیان اینکه باید از خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) بخواهیم تا آثار و برکات نماز را در وجود و نهاد افراد نمایان کنند، خاطرنشان کرد: نماز به فرد نمازگزار اطمینان قلبی و آرامش بی نظیری می دهد که این نیاز گمشده امروز بشریت است.

وی در پایان گفت: اقامه نماز اول وقت به جماعت و در دستگاه های اجرایی باید از اولویت برنامه‌های هر فرد مسلمان باشد تا با برنامه‌ریزی و حضور به موقع، نماز را اول وقت در ادارات استان و با جماعت اقامه کنند.

دیگر خبرها

  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد