Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید«علی آقازاده» روز سه‌شنبه در نشست ویدئو کنفرانس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدراز شهر ساوه، افزود: برای موفقیت در زمینه پیشگیری از اعتیاد، اقدامات بازدارنده از با مواد مخدر باید هوشمندانه عمل کرد و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی بخش مهمی از کار است.

وی ادامه داد: مقابله با پدیده شوم اعتیاد و نابودی مواد مخدر خواست تمامی مردم است و مسئولان موظف هستند تا در راستای تحقق خواسته‌های مردم گام برداشته و به‌صورت فعال نسبت به پیشگیری از ابتلای افراد به مواد مخدر اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار مرکزی بیان کرد: در کنار برخورد جدی و قانونی با توزیع کنندگان مواد مخدر لازم است که به مهمترین اصل در مبارزه با اعتیاد که همان پیشگیری است با اجرای برنامه‌های فرهنگی توجه بیشتری شود.

آقازاده اضافه کرد: استان مرکزی در سال جاری در حوزه کشف و  دستگیری سوداگران مرگ موفقیت چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته که این مهم بیانگر اقدامات برنامه‌محور و کاربردی است و نشان می‌دهد استان به لحاظ مبارزه با مواد مخدر در ریل بهبودی قرار گرفته‌است.

وی ادامه داد: مرکز نگهداری معتادان متجاهر موسوم به ماده ۱۶ در اراک فعال شده و این مرکز باید در شهرستان‌های ساوه و زرندیه نیز فعال شود.

استاندار مرکزی گفت: نحوه توزیع اعتبارات دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان باید بازنگری شود و توزیع ابن اعتبارات باید به صورت کارشناسی و با محوریت فرمانداران در استان انجام شود.

آقازاده افزود: پنج کمیته تخصصی در شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تشکیل شده اما تنها برروی کمیته مقابله مانور داده می‌شود در صورتی که باید تمامی کمیته‌ها فعال و دستگاه‌های فرهنگی از جمله ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی در تدوین برنامه‌های فرهنگی مشارکت گسترده داشته باشند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یکی از اقدامات موثر در مقابله با مواد مخدر و پدیده شوم اعتیاد ، بهره گیری از توان و ظرفیت مردم به‌عنوان راهکاری اجتماعی است و تجربه ثابت کرده که هر گاه مردم در اجرای امور یاریگر مسئولان باشند، نتیجه به مراتب بهتری حاصل می شود.

حجت‌الاسلام محمد سبزی افزود: قوانین حوزه مواد مخدر با نواقص و مشکلاتی همراه است و باید در خانه ملت مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

وی ادامه داد: عملکرد کمپ‌های ترک اعتیاد نیز باید از سوی دستگاه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار بگیرد چرا که بر اساس گزارش‌های موجود برخی کمپ‌ها با هدف فعالیت اقتصادی راه‌اندازی شده و اقدام موثری در خصوص ترک اعتیاد افراد انجام نمی‌دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: زنجیره مواد مخدر باید در استان از سوی دبیرخانه باهمکاری همه دستگاههای مسئول عضو شورا شناسایی و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی شود.

بهروز اکرمی افزود: دبیرخانه شورای مبارزه با موا مخدر وظیفه دارد ماهانه یک تصویر روشن از مسائل مرتبط با مواد مخدر استان مرکزی به شورا ارایه کند تا بر اساس اطلاعات آماری برای حل مسائل تصمیم‌گیری شود.

وی بر استفاده هر چه بیشتر از فضای مجازی در مقابله با مواد مخدر و اعتباد تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید بیش از گذشته وارد میدان عمل شوند.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری مرکزی گفت: برای جلوگیری از تجارت مواد مخدر در استان باید اموال قاچاقچیان مشخص و در هنگام مناسب به آنان ضربه اقتصادی وارد کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: کشفیات انواع مواد مخدر  امسال ۶ هزار و ۱۲۴کیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد رشد داشته است.

احمد ملک حسینی افزود: همچنین ۹ ماهه امسال برخورد با عوامل اصلی حوزه مواد مخدر ۱۵ درصد و اجرای طرح های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز ۱۱ درصد افزایش داشته است.

یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲ شهرستان استان مرکزی ساکن هستند.

برچسب‌ها ساوه استان مرکزی مواد مخدر سیدعلی آقازاده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه استان مرکزی مواد مخدر ساوه استان مرکزی مواد مخدر سیدعلی آقازاده اخبار کنکور مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر استان مواد مخدر استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۹۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدخلیل هاشمی اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر با رصد اطلاعاتی و تلاش های میدانی نامحسوس توانست با شناسایی دو نفر عامل توزیع مواد افیونی؛ ضمن دستگیری آنان به میزان ۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه جاسازی شده بود را کشف و ضبط کند.

فرمانده انتظامی کلاله گفت: طی ۴۰ روز گذشته انتظامی کلاله در ماموریتهای خود ۱۸ نفر خرده فروش را دستگیر کند.

وی یادآور شد: در این مدت بیش از ۱۳۰ نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و به مراجع ذی صلاح تحویل داده شدند.

کد خبر 6093180

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • (ویدئو) ماجرای سرقت لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر آتقی واقعی بود!
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه