Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شتبه ۱۶ دی‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پلمب ۲۱ واحد صنفی متخلف در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از پلمب ۲۱ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم محمد نیکبخت بیان کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف متخلف، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران انتظامی این فرماندهی طی ۲۴ ساعت گذشته در "ممسنی" اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: در همین راستا ۷۶ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که ۲۱ واحد آن به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات پلمب گردید و برای ۱۳ واحد دیگر اخطاریه صادر شد.

کشف سیگار قاچاق ملیاردی در کوار

فرمانده انتظامی کوار از توقیف یک دستگاه پژو پارس و کشف ۳۹۸ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۲ ملیارد ریال خبر داد.

سرهنگ علی بابایی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان "کوار" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه پژو پارس مشکوک و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران در بازرسی از آن خودرو موفق شدند ۳۹۸ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: در راستای جلب رضایت شهروندان طی ۷۲ ساعت گذشته، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شیراز به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح، ۱۶۵ معتاد و خرده فروش مواد مخدر دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان، ۴ کیلو انواع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: دستگیری ۷۹ سارق، دستگیری ۶۷ محکوم تحت تعقیب، کشف ۱۴ دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، توقیف ۱۳۱ دستگاه خودرو و ۳۳ دستگاه موتورسیکلت متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح در ۷۲ ساعت گذشته بود.

سرهنگ شجاعی هدف از اجرای این طرح را آرامش شهروندان عنوان کرد و گفت: پلیس با به کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت مردم تلاش می‌کند.

سواری پراید با ۲۰ کیلو تریاک توقیف شد

فرمانده انتظامی داراب از توقیف سواری پراید و کشف ۲۰ کیلو تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، دیروز ماموران انتظامی "داراب" حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۲۰ کیلو تریاک که به صورت بسیار حرفه‎ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف شد، افزود: در این خصوص ۲ قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

زورگیران ۲ میلیونی روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۲ نفر زورگیر که با سلاح سرد اقدام به اخاذی ۲ میلیون ریالی از یک شهروند در این شهرستان کرده بودند خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره زورگیری وجه نقد در معابر و اماکن در یکی از محله‌های کازرون، بلافاصله ماموران سریعا برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که ۲ نفر زورگیر با تهدید سلاح سرد شاکی را به جلو عابر بانک کشانده و مبلغ ۲ میلیون ریال از کارت وی برداشت و سریعا متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی کازرون عنوان داشت: ماموران انتظامی سریعا اقدام به گشت‌زنی به صورت محسوس و نامحسوس کردند و با اقدمات فنی و تخصصی موفق شدند در کمتر از نیم ساعت هر ۲ اخاذ زورگیر در کوچه‌های اطراف محل وقوع جرم را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر زورگیری اقرار کردند، گفت: سارقان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

کشف کالای قاچاق ۲ میلیاردی در آباده

فرمانده انتظامی آباده از کشف محموله ۲ میلیارد ریالی کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی "آباده" حین کنترل خودرو‌های عبوری، به ۲ دستگاه وانت نیسان و مزدا حامل بار مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها تعداد زیادی کالای قاچاق شامل تلویزیون، ماشین ظرفشویی و لباسشویی، یخچال فریزر، اسنک ساز و پتو خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری زورگیر پژو ۲۰۶ کمتر از ۱۰ دقیقه/ ۲۱ فقره سرقت در پرونده متهم

فرمانده انتظامی شیراز گفت: سارق زورگیر که با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت یک دستگاه پژو ۲۰۶ کرده بود در کمتر از ۱۰ دقیقه دستگیر و روانه زندان شد.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که زورگیر قصد سرقت از یک ساختمان نیمه کاره داشته و پس از اینکه مالک متوجه می‌شود سریعا با سلاح سرد راننده یک دستگاه پژو ۲۰۶ که در آن محل پارک بوده را تهدید و با خودرو از محل متواری می‌شود.

فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: ماموران سریعا طرح مهار را اجرا و در کمتر از ۱۰ دقیقه خودرو پژو ۲۰۶ را در بلوار "رحمت" شیراز شناسایی و دستور ایست را دادند.

سرهنگ شجاعی تصریح کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران موفق شدند خودرو را توقیف و راننده ۳۶ ساله که از سارقان و زورگیران سابقه دار بوده است را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۱ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره و همچنین زورگیری در شیراز اقرار کرد، عنوان داشت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

کشف ۴ تن چوب قاچاق در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف ۴ تن چوب جنگلی قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد بیان کرد: ماموران انتظامی "قیروکارزین" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به ۲ دستگاه وانت نیسان حامل چوب مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها، ۴ تن از انواع چوب جنگلی بدون مجوز حمل و قاچاق کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین بیان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه جولان و سرکشی به آن‌ها نخواهد داد.

خرده فروشان فسا، تسلیم قانون شدند

فرمانده انتظامی فسا از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف ۲۸ کیلو و ۷۱۰ گرم انواع مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز با محوریت مقابله با خرده فروشان مواد مخدر و ارتقاء احساس امنیت در "فسا" اجرا شد.

او افزود: در این طرح، ماموران موفق شدند ضمن دستگیری ۳۰ نفر خرده فروش، قاچاقچی و معتاد پرخطر، در بازرسی از پاتوق آنها، ۲۸ کیلو و ۷۱۰ گرم انواع مواد مخدر را کشف کنند.

فرمانده انتظامی فسا با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند، عنوان داشت: هدف پلیس از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، افزایش امنیت و آرامش شهروندان است و انتظامی این شهرستان با تمام توان در این راستا اقدام خواهد کرد.

کشف ۴۹ کیلو تریاک در بار نیسان حامل بادمجان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۴۹ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک از وسط بار نیسان حامل بادمجان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی  بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان حین کنترل محور مواصلاتی "بندرعباس-لارستان"، به یک دستگاه وانت نیسان حامل بادمجان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی دقیق از این خودرو، ۴۹ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در لوله‌‎های پولیکا درون پلاستیک‌های حاوی بادمجان جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این خصوص راننده دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، عنوان داشت: پلیس با تمام توان در امر مبارزه با مواد مخدر با قاچاقچیان برخورد می‌کند.

زندان پایان کار متهم

رئیس پلیس فتا استان فارزس از کشف پرونده تهدید و اخاذی از خانم جوان دارابی در کمترین زمان ممکن خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی بیان کرد: در پی مراجعه خانمی جوان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر تهدید و اخاذی در شبکه‌های اجتماعی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان داراب قرار گرفت.

او ادامه داد: طبق اظهارات شاکی، شخصی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و واتساپ شروع به ارسال پیام کرده است و ادعا دارد که با به دست آوردن تصاویر شخصی وی قصد انتشار آن را در فضای مجازی دارد.

رئیس پلیس فتا استان افزود: کارشناسان پلیس فتا داراب با انجام تحقیقات گسترده و فنی، موفق شدند متهم که قصد اخاذی ۵۰ میلیون ریال از شاکی داشته است را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: در ابتدا متهم منکر بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود و هدف از این کار را اخاذی از شاکی عنوان کرد.

این مقام انتظامی بیان کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی و به خصوص بانوان نسبت به نگهداری تصاویر، فیلم‌های شخصی و خانوادگی در گوشی موبایل خود دقت بیشتری داشته باشند و آن‌ها را در شبکه‌های مجازی برای دیگران حتی اعضای خانواده و بستگان ارسال نکنند؛ زیرا ممکن است در آینده مورد سوء استفاده واقع شود.

او تصریح کرد: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی فرمانده انتظامی شیراز شهرستان خبر کنترل خودرو های عبوری روانه زندان شدند سیر مراحل قانونی ماموران انتظامی روانه زندان شد یک دستگاه پژو متوقف کردند میلیون ریال دستگیر کنند نیسان حامل کیلو تریاک ساعت گذشته مشکوک و آن موفق شدند مواد مخدر واحد صنفی ۲ میلیون سلاح سرد قضائی شد پلیس فتا پژو ۲۰۶ ۲۱ واحد کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف غذای سگ و گربه قاچاق در خوی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ "کیومرث پاکدل" فرمانده انتظامی خوی درجزئیات این خبر اظهار داشت: عوامل انتظامی شهرستان خوی  موفق شدند از ۲دستگاه خودروی  تریلی مسیر بازرگان _ تهران مقدار بیش از۴۲ هزار و ۶۴۴ کیلو گرم انواع مختلف غذای سگ و گربه را بصورت قاچاق کشف و ضبط کنند.

فرمانده انتظامی خوی ادامه داد:  ارزش کالای کشف شده بیش از  ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده ودراین راستا ۲ نفر دستگیر  و ۲دستگاه خودرو توقیف شد.   سرهنگ پاکدل در پایان تاکید کرد:  شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک و قاچاق کالا و ارز را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • کشف ۵۰۰ میلیون ریال چک‌پول تقلبی در ایوان
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • مُهروموم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • کشف غذای سگ و گربه قاچاق در خوی