Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-08@20:10:29 GMT

ظرفیت های هنری قرآن احیا شود

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۲۲۹۱

ظرفیت های هنری قرآن احیا شود

به گزارش جام جم آنلاین از «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در دیدار با  آقای محمدمهدی، دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی که به منظور تکریم و معارفه رئیس حوزه هنری استان به قزوین سفر کرده است، گفت: استفاده از تجارب مسئولان و مدیران با تجربه، بسیار حائز اهمیت و راهگشاست و ان‌شاءالله این مهم در حوزه هنری استان قزوین دنبال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: یکی از رویکردهای صحیح نیروهای ارزشی، توجه به شایسته‌سالاری در تمام عرصه‌هاست و این مهم سبب پیشرفت و اثرگذاری حوزه‌های مسئولیتی آنها شده است.

 امام جمعه قزوین با بیان اینکه استان قزوین، مزیّن به هنر و سرمایه‌های هنری در عرصه‌های مختلف است، بیان کرد: ظرفیت‌های استان قزوین در عرصه‌های هنری بسیار بالاست و هر چه بتوانیم ظرفیت‌های استان را فعال‌تر کنیم، جلوه‌های عظیم‌تری از هنر را در این خطه شاهد خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین تابلوی هنری در عصر ما که محصول سیره و سنت انبیاء(ع)، ائمه اطهار(ع)، امام راحل و رهبر معظم انقلاب است، سردار سلیمانی بود که با همت، اخلاص و آرامش در بحرانی‌ترین شرایط، هنر عظیم خود را به نمایش گذاشت و عالم را تحت تأثیر قرار داد.

 وی به پشتوانه‌های دینی و ایمانی برای تقویت جایگاه هنری اشاره کرد و بیان کرد: قرآن و سیره انبیاء، رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) به عنوان پشتوانه‌های ما برای تقویت جایگاه حوزه هنری است و هر چه از این ظرفیت عظیم بهره ببریم نسبت به سایر ملت‌ها موفق‌تر و متمایزتر خواهیم بود.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با تأکید بر اینکه پدیده‌های هنری بزرگ ما برگرفته از قرآن است، بیان کرد: یکی از پدیده‌های مهم هنری، مثنوی مولانا و اشعار حافظ است که همگی برگرفته از قرآن است، همان طور که حافظ فرموده هر چه کردم همه از دولت قرآن کردم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: با ظرفیت‌های عظیم ایمانی و قرآنی که پشتوانه حوزه‌های هنری ماست، نگاه‌ها باید بین‌المللی شود و هر چه دست به دست هم دهیم این ظرفیت‌ها بیشتر فعال شده و اثرگذاری‌ها بیشتر می‌شود.

 وی عنوان کرد: خداوند وقتی از بندگان فرهیخته صحبت می‌کند می‌گوید آنها تمام تلاش خود را برای برپایی دین به کار می‌گیرند و ما نیز در حوزه‌های مسئولیتی خود تمام تلاشمان را به کار بگیریم تا دین را با تمام شاخه‌های آن برپا کنیم و حوزه هنری بهترین فضا برای تحقق این امر الهی است.

امام جمعه قزوین در پایان از خدمات آقای علی هوشمند تقدیر و برای آقای محمدرضا امامقلی، رئیس جدید حوزه هنری استان قزوین آرزوی موفقیت کرد.

محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی بیان کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی زمینه‌ساز رشد هنر انقلاب و اهالی هنر انقلاب است و استان قزوین با ظرفیت‌های عظیم خود می تواند تحقق این رسالت را شتاب بخشد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ظرفیت های هنری قرآن حوزه هنری استان قزوین ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۲۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد فرهنگی هنری «باغ راه گفتگو» برگزار می‌شود

رویداد فرهنگی هنری باغ راه گفتگو «مسیری برای تفکر و تامل در موضوع عفاف و حجاب» در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همزمان با آغاز دهه کرامت و در آستانه میلاد مبارک حضرت معصومه (س) ، و در راستای احیای فضای گفتمان سازی در حوزه عفاف و حجاب، به همت موزه ملی انقلاب اسلامی  و دفاع مقدس و با همکاری و مشارکت مجموعه «دختران چادری»،  رویداد فرهنگی هنری باغ راه گفتگو «مسیری برای تفکر و تامل در موضوع عفاف و حجاب» در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود.

بازدید از موزه فاطمی در روز میلاد حضرت معصومه(س) رایگان شد

گفتنی است این رویداد فرهنگی و هنری که در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و فراهم ساختن بستر مناسب جهت تعامل و هم افزایی میان جوانان و نوجوانان و به‌ کارگیری و اشاعه نمادها، نشان‌ها و مؤلفه‌های هویت اسلامی، ایرانی در پوشش و سبک زندگی؛ با برپایی میزهای تخصصی مشاوره و گفتگو، نمایشگاه آثار هنری، ایستگاه تفکر، ایستگاه حس خوب، ایستگاه کودک، ایستگاه  بازی و سرگرمی برای دختران و ... از تاریخ 21 لغایت 25 اردیبهشت ماه از ساعت 16 الی 20 و در روز دختر از ساعت 9 الی 20 در محل پل پیروزی- حدفاصل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و باغ کتاب پذیرای علاقمندان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد فرهنگی هنری «باغ راه گفتگو» برگزار می شود
  • رویداد فرهنگی هنری «باغ راه گفتگو» برگزار می‌شود
  • نگاهی به یک نمایشگاه هنری قرآنی/ مسؤولیتی که امید را زنده می‌کند
  • ۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود
  • بازدید استاندار گیلان از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان
  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند