Web Analytics Made Easy - Statcounter

درپی اظهارات اخیر مشاور نخست وزیر عراق درباره سردار سلیمانی، رسانه های عراقی اعلام کردند که مصطفی الکاظمی فعالیت وی به عنوان مشاور را به حالت تعلیق درآورده است.

قدس آنلاین:  پایگاه خبری العهد نوشت: برخی رسانههای عراقی اعلام کردند که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق فعالیت هشام داوود، مشاور خود را به طور موقت به حالت تعلیق درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور مصطفی الکاظمی اخیرا در گفت وگویی با شبکه بی بی سی مدعی شده بود که سردار سلیمانی احساس میکرد که هر وقت می خواهد می تواند وارد و یا خارج کشور شود و قوانین و اصول کلی عراق جزو اولویتهای او نبود.

این اظهارات هشام داوود با انتقاد شدید مسئولان عراقی رو به رو شد.

هشام داوود بعد از رو به رو شدن با انتقادات گسترده در بیانیهای توضیحاتی در رابطه با اظهارات اخیر خود علیه سردار سلیمانی ارائه داد.

وی در این بیانیه گفت: اخیرا گفت وگویی از من با شبکه بی بی سی بریتانیا در رسانه ها منتشر شد و در آن گفتوگو به عنوان مشاور نخست وزیر معرفی شدم، در این راستا دوست دارم توضیحات زیر را ارائه دهم:

اولا: این گفت وگودر چارچوب یک فیلم ضبط شده و تاریخی بود و دو ماه قبل از انتشار ضبط شده بود.

ثانیا: در این فیلم با زبان آزاد صحبت کردم ‌و به عنوان پژوهشگر متخصص امور عراق حاضر شدم نه با سمت رسمی.

ثالثا: صحبت های من در این گفت وگو برگرفته از اطلاعاتی است که طی چند سال تحقیق و پژوهش به آن ها رسیدم و لزوما اطلاعات دولتی نیستند.

هشام داوود در این بیانیه همچنین تاکید کرد:ل دوست دارم که بر پایبندی خود به قوانین و اصول دولت ملی عراق تاکید کنم و اگر برداشت اشتباه و یا سوتفاهمی شده است بی منظور بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز دوشنبه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شب گذشته اظهاراتی به نقل از مشاور نخست وزیر عراق در مصاحبه با یکی از رسانه های فارسی زبان مطرح شد که در نوع خود عجیب و غریب بود و ایشان با کنایه در مورد ورود و خروج آقای سلیمانی به عراق گفتند که وقتی در هست چرا از پنجره وارد می شوید، پاسخ وزارت خارجه به این اظهارات چیست؟ گفت: من باید صحبت های این مقام را بشنوم و بعد اظهار نظر کنم. از جایگاه حقوقی این فرد نیز اطلاعی ندارم.

وی ادامه داد: نخست وزیر پیشین عراق به صراحت اعلام کرده اند که سردار سلیمانی به دعوت دولت عراق همراه با مأموریت خاص عازم این کشور بوده و در فرودگاه بغداد مورد حمله تروریستی واقع شده است. فکر نمی‌کنم جز این اظهار نظر که از سوی مقام رسمی وقت عراق یعنی نخست وزیر مطرح شده نکته دیگری قابل طرح باشد.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: مردم عراق و مسئولان عراقی نشان داده اند که تا چه حدی قدردان زحمات سردار سلیمانی هستند. روزی که داعش در پشت شهرهای عراق قرار داشت در حالی که کشورهای اروپایی داشتند فکر می کردند که در چه مرحله ای می توانند به عراق کمک کنند این سردار ما بود که با تمام قوا در این عرصه حضور پیدا کرد و قوا و نیرو فرستاد و داعش را شکست داد این ها همه در حافظه تاریخی مردم عراق و منطقه باقی خواهد ماند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشاور نخست وزیر عراق تعلیق سردار سلیمانی مشاور نخست وزیر نخست وزیر عراق سردار سلیمانی هشام داوود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان ادعای مذکور گفت، سیاستش نشان می‌دهد که تشکیلات خودگردان فلسطین راه حل نوار غزه نیست.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد، جنبش مقاومت فلسطین «حماس» باقی نخواهد ماند زیرا این رژیم آن را «نابود» خواهد کرد!

به نقل از سایت خبری النشره، ارتش رژیم صهیونیستی نیز در همین حال از کشته شدن دو تن از نظامیان خود خبر داد که یکی از آنها فرمانده تانک بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در شصت و سومین روز از حمله خود به نوار غزه، بمباران مناطق مسکونی را تشدید کرده و قتل عام جدیدی در رفح، خان‌یونس، شهر غزه و جبالیا مرتکب شده است.

دیگر خبرها

  • چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح
  • رد شدن توافق آتش‌بس از سوی نتانیاهو
  • نخست وزیر ارمنستان: تعلیق مذاکرات مرزی با آذربایجان، منجر به جنگ می‌شود
  • واکنش توهین‌آمیز چیلاورت به مرگ منوتی
  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟