Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی دولت گفت: اگر کسی گروگانگیر باشد، دولت کره است که به بهانه واهی بیش از 7 میلیارد دلار ما را گروگان گرفته است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا ، علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا توقیف نفتکش کره‌ای مرتبط با بلوکه شدن پول‌های ایران در این کشور است، گفت: توقیف بنا به حکم قضایی بوده، چون آلودگی نفتی در خلیج فارس داشته و این امر در دنیا مرسوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه هم روز گذشته /دوشنبه/ در پاسخ به خبرنگاران در مورد خبر توقیف کشتی کره ای اظهار داشت: بر اساس اخبار اولیه دریافتی از مقامات محلی، موضوع کاملا فنی است و کشتی به دلیل آلوده کردن دریا و با حکم قضایی، برای رسیدگی به تخلف به ساحل هدایت شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران هم مانند سایر کشورها نسبت به تخلفات مشابه و بویژه آلوده کردن محیط زیست دریایی حساسیت دارد لذا در چارچوب قوانین با آن برخورد می کند.
خطیب زاده در ادامه اظهار داشت: این اتفاق مورد استثنایی نبوده و در موارد مشابه قبلی در ایران و آبهای سایر کشورها رخ داده و امری عادی بوده و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

میزان دارایی های بلوکه شده ایران در کره جنوبی
خبرگزاری یونهاپ در گزارشی با یادآوری توقیف یک نفتکش کره جنوبی در آب های تنگه هرمز از سوی ایران نوشته است توقیف این نفتکش بار دیگر موضوع دارایی های بلوکه شده ایران در کره جنوبی را مطرح کرده است.
بر اساس اعلام روز سه شنبه بانک های کره جنوبی، حدود 10 تریلیون وون (9.2 میلیارد دلار) وجوه ایرانی در بانک های کره جنوبی تحت تحریم های ایالات متحده بر سر برنامه هسته ای تهران، مسدود شده است.
خبرگزاری یونهاپ روز سه شنبه گزارش کرد از شهریور سال 1398، حدود سه تریلیون وون پول ایرانی در یک بانک کره جنوبی مسدود شده است این پول توسط شعبه سئول بانک ملت ایران واریز شده است.
گزارش می افزاید: علاوه بر این سه تریلیون وون، حدود 7 میلیارد دلار پول نفت ایران در دو بانک کره جنوبی به نام های بانک صنعتی کره و ووری بانک مسدود شده است.
گفته می شود «حسین تنهایی» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی سال گذشته گفته بود که میزان وجوه مسدود شده ایران در کره جنوبی بین 6.5 تا 9 میلیارد دلار است.

جزئیات توقیف نفتکش کره جنوبی توسط سپاه پاسداران
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه در بیانیه ای از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل 7 هزار و 200 تن مواد شیمیایی نفتی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس خبر داد.
سپاه در ادامه بیانیه خود با بیان اینکه خدمه‌های این شناور نفتی از ملیت‌های کره جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند، خاطرنشان کرد: این نفتکش پس از توقیف در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی کشور خواهد شد.
در این اطلاعیه تصریح شده است: توقیف این شناور به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی و با حکم دادستانی استان هرمزگان در ساعت 10 صبح روز دوشنبه انجام شد.

واکنش آمریکا به توقیف نفتکش کره جنوبی
یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا دیروز دوشنبه به توقیف شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» واکنش نشان داد.
«ربکا رباریش»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به خبرگزاری رویترز گفت که پنتاگون از این مسئله مطلع است و این وضعیت را تحت نظر دارد.

نشست مقام کره جنوبی با سفیر ایران درباره نفت‌کش توقیفی
خبرگزاری «یونهاپ» نوشت، مدیر کل امور خاورمیانه و آفریقا در وزارت خارجه کره جنوبی در دیدار با سفیر ایران در سئول، نسبت به توقیف نفت‌کش این کشور در تنگه هرمز ابراز تأسف کرد و خواستار آزادی این شناور و خدمه آن شد.
«سعید بادامچی شبستری» پیش از ورود به این نشست گفت: تمام آنها (ملوانان و خدمه نفتکش) سالم و سلامت هستند. جای هیچ نگرانی نیست.

توافق ایران و کره‌جنوبی برای پیگیری دیپلماتیک آزادسازی نفتکش کره‌ای
یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که کشورش و جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه توافق کردند که برای دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک برای رفع توقیف نفتکش کره ای در تنگه هرمز تلاش کنند.
این توافق به دنبال دیدار روز سه شنبه «سعید بادامچی شبستری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی با "کوه کیونگ سوک" مدیرکل امور آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه کره جنوبی شکل گرفته است.
یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی به یونهاپ گفته است که دو طرف در مورد حل مساله درک مشترکی دارند و معتقد هستند موضوع باید به صورت دیپلماتیک حل شود.
این مقام که خواست نامش فاش نشود گفت: "این همان چیزی است که ما در این دیدار با سفیر ایران توافق کردیم."
کره جنوبی قصد دارد هیاتی را برای مذاکره در مورد آزادی نفتکش کره ای توقیف شده و ملوانانش به ایران اعزام کند.
«کانگ کیونگ وا» وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز گفته است: سئول تمام تلاش خود را برای آزادی سریع کشتی و اعضای خدمه انجام می دهد، همزمان تلاش می کند وضعیت را بفهمد و ایمنی خدمه را بررسی کند.
خبرگزاری آریا-

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نفتکش ایران کره ایران در کره جنوبی شده ایران در کره نفتکش کره جنوبی توقیف نفتکش کره خارجه کره جنوبی میلیارد دلار سخنگوی وزارت نفتکش کره ای کره جنوبی روز سه شنبه امور خارجه مسدود شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۲۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رضا زارعی با اعلام این خبر گفت: مأمورین پلیس امنیت اقتصادی استان همدان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون کشنده که در حال تردد بود، مشکوک می‌شوند.

وی افزود: در همین راستا خودرو نفتکش متوقف و در بررسی از آن مشخص شد کامیون فوق حامل فرآورده نفتی است که در خصوص آن توسط راننده هیچ گونه مدارک قانونی ارائه نشد.

جانشین انتظامی استان افزود: در این رابطه نفتکش موصوف توقیف و مقدار ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق فاقد مدارک قانونی و مجوزهای لازم به ارزش ۹ میلیارد ریال کشف و راننده دستگیر که پرونده آن در مراجع قضائی در حال رسیدگی است.

کد خبر 6095252

دیگر خبرها

  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست | خواستار ورود دو کشور به عنوان ضامن توافق شدیم
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • خبر تازه و مهم درباره دریافت سهام عدالت | به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام به ایستگاه پایانی می رسد
  • فیلم/انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • پیگیری نوبت دهی الکترونیک در بیمارستان‌های تامین اجتماعی
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود