Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مسعود آذربایجانی امروز ۱۶ دی ماه در نشست خبری مجازی کنفرانس بین المللی مجازی «رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا» گفت: کنفرانس بین المللی مجازی با عنوان «رهیات معنویت خداسو در مواجهه با کرونا» با دو محور خاص برگزار می‌شود. نخستین موضوع، مساله کرونا است که امروزه بشر را با خود مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اندیشمندان و نخبگان و طبقه نخبگانی جامعه نیز باید به صورت جدی‌تری وارد این موضوع شوند.

وی افزود: این کنفرانس بستری فراهم می‌کند که طبقات نخبگانی ما که علاقه مند به این مباحث هستند بنا بر مسئولیت‌های اجتماعی خود وارد این میدان شوند، این ظرفیت را به فعلیت درآورند و با تحقیق و پژوهش و فعالیت‌های میدانی نتیجه آن را عرضه کنند.

استاد گروه روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بیان کرد: رهیافت‌های مختلفی نسبت به کرونا وجود داشته است که مسائل پزشکی و دارویی از مهمترین آنها بوده است ولی با توجه به اینکه به سمت گذار از کرونا حرکت می‌کنیم، ممکن است شرایط پس از کرونا را نیز درک کنیم باید به آنها توجه کنیم. پیامدهای روانشناختی و اعتقادی و کلامی و جامعه شناختی از جمله این پیامدها است.

دبیر علمی کنفرانس بین المللی مجازی «رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا» اظهارکرد: در این کنفرانس سه پنل تخصصی از جمله روانشناختی را فعال کردیم. سلامت معنوی و سبک‌های مقابله‌ای، مداخلات معنوی ناشی از بحران کرونا، سوگ ابراز نشده از کرونا و… از جمله این مباحث است. پنل دیگر این همایش، پنل فلسفه و کلام است که با توجه به شبهاتی که برای مردم ایجاد شده است می‌توانیم این بحث را دنبال کنیم. رهیافت‌های فلسفه اسلامی در حوزه کرونا، سنجش مواجهه‌های الهیاتی معاصر با مساله شر بر اساس حکمت اسلامی و پاسخ‌های الهیاتی متناسب با نیازهای برآمده از کرونا از جمله این مباحث است.

آذربایجانی یادآور شد: پنل سوم که پنل علوم اجتماعی است به بررسی میان فرهنگی زیست فرهنگی در مواجهه با کرونا، تبیین‌های اجتماعی مواجهه معنوی با کرونا، آسیب‌های اجتماعی ناشی از کرونا و راه‌های معنوی رفع آنها، تحلیل آسیب‌های معنویت برآمده از کرونا بر اساس نظریات جامعه شناسی، تبیین مباحث سرمایه فرهنگی و دینی و معنوی و… می‌پردازد.
وی افزود: مهمترین محور این کنفرانس، «معنویت خداسو» است که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های ادیان الهی برای مواجهه با کرونا استفاده کنیم. این کنفرانس بین المللی مجازی ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به شکل همزمان در قم و تهران با محوریت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مراکز علمی دیگر برگزار می‌شود.

استاد گروه روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بیان کرد: مهلت ارسال چکیده مقالات تا ۳۰ بهمن است و علاقه مندان می‌توانند تا ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ مقالات خود را از طریق ثبت نام در سایت اختصاصی این کنفرانس به آدرس http://manaviat.rihu.ac.ir/fa به دبیرخانه کنفرانس ارسال کنند.

کد خبر 5115006

منبع: مهر

کلیدواژه: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ویروس کرونا قاسم سلیمانی اولین سالگرد شهادت حاج قاسم معرفی کتاب آیت الله مصباح یزدی ترجمه تازه های نشر جشنواره صنعت چاپ نمایشگاه مجازی کتاب ادبیات جهان دفاع مقدس سازمان سمت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مرکز فرهنگی شهر کتاب جشنواره نقد کتاب کنفرانس بین المللی مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رافائل گروسی میهمان ویژه همایش هسته‌ای اصفهان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای از فردا و با مشارکت دانشمندانی از کشور‌های مختلف دنیا در اصفهان برگزار می‌شود.

این همایش علمی که به ابتکار انجمن هسته‌ای و با مشارکت سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود، در شرایطی به میزبانی اصفهان است که رژیم صهیونسیتی ادعا کرده بود در حملات موشکی به سایت هسته‌ای این شهر آسیب زده است.

رافائل گروسی دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی میهمان ویژه این کنفرانس است و قرار است از حاشیه این مراسم و پس از دیدار و مذاکره با مقامات کشورمان در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی حضور پیدا کند. وزیر خارجه کشورمان نیز هفته گذشته پیش از سفر گروسی به ایران با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۲۰ مقاله در سی‌امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران پذیرفته شد
  • ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات
  • اصفهان؛ میزبان اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی
  • رافائل گروسی میهمان ویژه همایش هسته‌ای اصفهان
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم برگزار شد