Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشام داوود، مشاور نخست وزیر عراق از اظهاراتش درباره سردار سلیمانی در بیانیه‌ای عذرخواهی کرد.

وی در این بیانیه تاکید: واکنش‌ها در محافل عراقی در پی گفت وگویم با شبکه بی بی سی همچنان ادامه دارد.

داوود گفت: این واکنش‌های همراه با خشم را درک میکنم و باید یک بار دیگر توضیح دهم که آن دقائق تقطیع شده بخشی از یک فیلم طولانی است که هنوز پخش نشده است و اگر کسی در صحبت‌های من دقت کند خواهد دید که هیچ توهینی به شخصیت‌هایی که نام آن‌ها آمده، نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: امیدوارم این توضیحات به مثابه عذرخواهی بنده از تمام کسانی باشد که بدون قصد از اظهارات من ناراحت شدند.

مشاور مصطفی الکاظمی اخیرا در گفتوگویی با شبکه بی بی سی مدعی شده بود که سردار سلیمانی احساس می‌کرد که هر وقت می‌خواهد می‌تواند وارد عراق شود و یا از کشور خارج شود و قوانین و اصول عراق جزو اولویت‌های او نبود.

این اظهارات هشام داوود با انتقاد شدید مسئولان عراقی رو به رو شد.

هشام داوود پیشتر هم با رو به رو شدن با انتقادات گسترده در بیانیه‌ای توضیحاتی در رابطه با اظهارات اخیر خود علیه سردار سلیمانی ارائه داد.

وی در این بیانیه گفت: اخیرا گفت وگویی از من با شبکه بی بی سی بریتانیا در رسانه‌ها منتشر شد و در آن گفتگو به عنوان مشاور نخست وزیر معرفی شدم، در این راستا دوست دارم توضیحات زیر را ارائه دهم:

اولا: این گفت وگودر چارچوب یک فیلم ضبط شده و تاریخی بود و دو ماه قبل از انتشار ضبط شده بود.

ثانیا: در این فیلم با زبان آزاد صحبت کردم و به عنوان پژوهشگر متخصص امور عراق حاضر شدم نه با سمت رسمی.

ثالثا: صحبت‌های من در این گفتگو برگرفته از اطلاعاتی است که طی چند سال تحقیق و پژوهش به آن‌ها رسیدم و لزوما اطلاعات دولتی نیستند.

هشام داوود در این بیانیه همچنین تاکید کرد:به هر حال دوست دارم که بر پایبندی خود به قوانین و اصول دولت ملی عراق تاکید کنم و اگر برداشت اشتباه و یا سوتفاهمی شده است بی منظور بوده است.

رسانه‌های عراقی امروز اعلام کردند که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق تمام فعالیت‌های هشام داوود را به حالت تعلیق درآورده و تاکید کرده است که از این پس فعالیت رسان‌های تمام مسئولان امنیتی و نظامی بدون اخذ مجوز قبلی ممنوع است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عراق سردار سلیمانی هشام داوود مصطفی الکاظمی پارسی خبر سردار سلیمانی هشام داوود نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۴۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۰ را بخوانید؛

بعد از ۵۳ سال که آمریکا دائماً عضو کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل بوده، در انتخابات پریروز حذف شد و مخالفان [جرج] بوش، [رئیس‌جمهور آمریکا]، سیاست ضعیف خارجی او را به باد انتقاد گرفتند. پاپ ژان پل دوم، [رهبر کاتولیک‌های جهان]، در یونان از کلیسای ارتدکس‌ها، به خاطر جنایات کاتولیک‌ها در جنگ‌های صلیبی علیه مسیحیان ارتدوکس استانبول، عذرخواهی‌ کرد. رئیس اُرتدکس‌های یونان، ملاقات خود را مشروط به عذرخواهی پاپ کرده بود.

پیش از جلسه مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، سیاست‌های کلی امنیت ملی در بخش دفاع را تکمیل کردیم. ظهر آقایان [عباس واعظ] طبسی و [علی‌اکبر] ناطق [نوری]، میهمانم بودند. دربارۀ انتخابات بحث بود. قرار است جامعه روحانیت [مبارز تهران] و جامعه مدرسین [حوزه علمیه قم]، نامزد مشخصی نداشته باشند و بیانیه بدهند و مطالب کلی بگویند. عصر آقایان [محمدمحسن] سازگارا، [مدیرعامل شرکت مطبوعاتی جامعه‌ روز]، [سعید] فائقی، [معاون فنی سازمان تربیت بدنی] و عباس [قاسمی‌شریف]، پسر خانم اعظم طالقانی آمدند. سازگارا، نامزد ریاست‌جمهوری شده؛ نگران است که شورای نگهبان، صلاحیت او را رد کند. گفت، بارها اعلام کرده، موتور حرکت اصلاحات را سیاست‌های برنامه اول و دوم و عملکرد دولت سازندگی می‌داند. به عملکرد دوم‌ خردادی‌ها معترض است و گفت، روحانیت در دو قرن اخیر، هر وقت وارد مسائل شده، خیلی جدی و مؤثر بوده است.

جمعی از مسئولان [بسیج] حزب‌الله لبنان آمدند. سردار [قاسم] سلیمانی، [فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران] گزارش داد و من هم صحبت دلگرم‌کننده‌ای برای آنها نمودم.

شب جلسه سران قوا در دفتر آقای [مهدی] کروبی، [رئیس مجلس] در مجلس بود. آقای کروبی، مذاکراتش با شورای نگهبان در مورد ردصلاحیت اکثر نامزدهای دوم خردادی در [انتخابات] میان‌دوره‌ای مجلس را تعریف‌ کرد؛ خیلی ناراضی‌اند. گفته شد، با نفوذ آقای [مجید] انصاری، [نماینده تهران] ، در قانون برنامه، دو طرح گذاشته‌اند که باید اصلاح شود. گفت، آقای [سیدعلی‌اصغر] حجازی از دفتر رهبری، در روزی که او در ساوه بوده، تلفنی به او گفته است که آقای بهزاد نبوی، [نایب‌رئیس مجلس]، در مورد فرمان هشت‌ماده‌ای رهبری، در خصوص مبارزه با فساد، بد برخورد کرده است. قرار شد سران سه قوه، آیین‌نامه‌ای برای کنترل درست مبارزه با فساد تهیه کنند که مثل مسئله ثروت‌های بادآورده، خراب نشود.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902823

دیگر خبرها

  • تصمیم صهیونیست‌ها برای ادامه حملات به رفح
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • پیام وزیر علوم درپی درگذشت نخبه کنکوری