Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سونیا اندیش دربازدید از محل حادثه قطار مترو تبریز اظهار داشت: کارشناسان مربوطه در حال بررسی دلایل وقوع حادثه هستند و اولویت ما حفظ سلامتی شهروندان است که باید نواقصات موجود در مترو رفع شود.

وی گفت: با بیان اینکه دیروز صبح مطلع شدیم یکی از واگن های قطار شهری تبریز در زمان تست اولیه قبل از مسافرگیری از ریل خارج شده و حادثه آفریده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: دلیل وقوع حادثه توسط کارشناسان درحال بررسی است اما براساس اعلام مسئولان مربوطه واگن شماره ۳ از سوزن خارج شده است که واگن راهبر در اول از محل خارج شده بود و به همین دلیل حادثه‌ای برای راهبر اتفاق نیفتاده است و فقط خراش جزئی دیده است.

رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه یکی از واگن های قطار ۱۰۰ درصد تخریب شده و خسارت مالی نیز بالا است.

اندیش با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر قبل از حادثه در خصوص بهره برداری با وجود نواقص هشدار داده بودند گفت: اعضای کمیسیون عمران پیگیر مشخص شدن دلیل حادثه خواهند شد و اگر نواقصی وجود داشته باشد می‌توان تا زمان تکمیل شدن از فعالیت ایستگاه‌های ناقص جلوگیری کرد.

در این حادثه، راننده لوکوموتیو از ناحیه چشم مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.صبح دوشنبه ۱۵ دی ماه، قطار شهری تبریز در فواصل سه راهی امین به سمت لاله  در منطقه قونقا که اخیرا توسط رئیس جمهور افتتاح شد دچار حادثه شده و از ریل خارج شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز در واکنش به این حادثه گفت: حادثه ای که صبح امروز در یکی از ایستگاه های قطار شهری تبریز رخ داد، خوشبختانه خسارت جانی نداشت.

بهرام فرهخت با بیان اینکه خوشبختانه قطار خالی از مسافر بوده است، افزود: در این حادثه خسارت مالی جزئی به واگن آسیب دیده شده است که از طریق بیمه جبران خواهد شد.

او در مورد علت حادثه هم گفت: علت حادثه توسط کارشناسان سازمان قطار شهری در حال بررسی است و پس از حصول نتیجه اعلام خواهد شد.

رئیس جمهور در 27 آذر چهار ایستگاه شهید باکری، امام حسین (ع)، سالار ملی و نور مترو تبریز با هزینه‌کردی حدود ۷۵۰میلیاردتومان همزمان با پروژه های شهرداری های کشور افتتاح کرد.

گزارش فارس حاکی است، پیش از افتتاح این ایستگاه‌ها خبرگزاری فارس در مطلبی با عنوان جلوی افتتاح ویترینی را بگیرید بر یک سری مشکلات و نواقص‌ها قطار شهری تبریز هشدار داده بود.

در این مطلب آمده بود:  فاز سوم خط یک تبریز فاقد سیستم ایمنی است سیستمی حفاظت اتوماتیک قطار (atp) در مراکز کنترل و طول خطوط  کنترل و ایمنی کامل حرکت قطارها را تضمین می‌کند. این سیستم با استفاده از اطلاعاتی که در طول مسیر از طریق ریل هادی به آن ارسال می‌گردد، قادر است قطار را به‌طور ایمن در مسیر هدایت کرده و از هر گونه خطر احتمالی اعم از شکستگی ریل، حضور قطاری دیگر در مسیر فاصله تا ایستگاه و کنترل سرعت مجاز و غیرمجاز، اپراتورهای مرکز فرمان و قطار را باخبر می‌سازد. 

خط یک مترو تبریز سال‌هاست در دست ساخت است و فعلا برای تکمیل نهایی آن زمان مشخصی در دست نیست. هیچ بهانه‌ای هم  نمی‌تواند مسوولان و شهردار تبریز را مجاز به افتتاح پروژه‌ای کند که مستقیما با جان شهروندان در ارتباط است.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: تبریز قطار حادثه کمیسیون عمران خبرگزاری فارس فارس تبریز سرعت غیرمجاز قطار شهری تبریز مترو تبریز عضو شورای شهر تبریز شهرداری تبریز قطار شهری تبریز خارج شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۵۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، به‌دنبال خروج یک دستگاه قطار باری حامل سوخت از ریل در ایالت آریزونای آمریکا و وقوع حریق، شاهراه کلیدی آریزونا-نیومکزیکو مسدود شد.

تصاویر و ویدئوهای اولیه که در فضای مجازی منتشر شده است، واگن‌های له‌شده این قطاری باری را به تصویر می‌کشد که بالای آن دود غلیظی نیز به چشم می‌خورد.

سخنگوی شرکت «خط آهن بی‌ان‌اس‌اف» اعلام کرد که در این حادثه هیچ‌کس مصدوم یا کشته نشده است. به گفته وی، تیم اعزامی به محل در حال پاکسازی بقایای واگن‌های سوخته هستند.

دلیل خروج قطار از ریل هنوز مشخص نشده است. این قطار حامل گاز بی‌بوی «پروپان» بود و ۶ واگن آن طعمه حریق شد.

کد خبر 6089956

دیگر خبرها

  • بلایی که انفجار مهیب چاه فاضلاب بر سر شهروندان تبریزی آورد | فیلم
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم