Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال‌الدین میرزایی رزاز با اشاره به فعالیت افراد غیر متخصص در زمینه رژیم درمانی گفت: هنوز با هیچ یک از افراد غیر متخصص که به ارائه رژیم و برنامه غذایی می پردازند برخورد قانونی نشده است. با اینکه از 6 ماه گذشته سازمان تعزیرات حکومتی با انجمن تغذیه ایران تفاهم‌نامه امضا کرد اما همچنان این افراد به شکل آنلاین در اینستاگرام به فعالیت می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا؛ این روزها زمینه فعالیت‌ها در فضای مجازی و در حوزه‌های مختلف همچون اشتغال، تحصیل، خرید و فروش و ... فراهم شده است. در این میان تبلیغات انواع رژیم‌های درمانی از سوی متخلفان مشاهده می‌شود و بیشتر مواقع بسیاری از افراد غیرمتخصص و مدعی در زمینه رژیم درمانی و تغذیه جان مردم را به بازی می گیرند حال این سوال مطرح است که ارائه برنامه غذایی در فضای مجازی و بررسی کالری‌ها از سوی افراد  غیر متخصص بدون بررسی وضعیت بدنی چه آثاری در پی خواهد داشت؟

حضور سلبریتی ها در عرصه تغذیه!

جلال‌الدین میرزای‌رزاز، سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور و دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی و رئیس انجمن تغذیه ایران در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: رژیم‌های آنلاین در فضای مجازی شایع شده است. افراد غیرمتخصص بدون هیچ دانش مرتبط با سلامت و تغذیه وارد این عرصه شده اند که متاسفانه در این زمینه برخی از سلبریتی‌ها هم ورود کرده و به ارائه رژیم غذایی مبادرت می کنند.

او افزود: برای ارائه برنامه‌های غذایی چاقی و لاغری در کشور از سوی متخصصان وضعیت مناسبی داریم و لازم است تا  اقدامی برای مهار بازارهای نامناسب صورت گیرد.

میرزایی رزاز  ادامه داد: هنوز با هیچ یک از افراد غیر متخصص که به ارائه رژیم و برنامه غذایی می پردازند برخورد قانونی نشده است. با اینکه از 6 ماه گذشته سازمان تعزیرات حکومتی با انجمن تغذیه ایران تفاهم‌نامه امضا کرد اما همچنان این افراد به شکل آنلاین در اینستاگرام به فعالیت می‌پردازند.

رئیس انجمن تغذیه ایران تاکید کرد: از سوی دیگر تعزیرات هم می‌تواند با این افراد در صورت وجود امکانات برخورد کند.

به گفته او در خصوص فعالیت های افراد غیر متخصص در فضای مجازی با پلیس فتا مکاتبه شده است اما تاکنون هیچ اقدامی حاصل نشده است.

ارائه برنامه‌های غذایی آسیب‌زا در فضای مجازی

به گفته میرزایی رزاز ارائه رژیم بر اساس قد، وزن و دور مچ مشکلات متعدد را برای سلامت افراد به دنبال دارد. هشدارهای لازم داده شده است اما هنوز اقدامی مناسب در این باره صورت نگرفته است.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید دستگاه‌های نظارتی و اجرایی وارد عمل شده و با این مسئله به شکل مناسب برخورد کنند.

فعالیت9 هزار نفر فارغ‌التحصیل از رشته تغذیه

میرزایی رزاز با بیان اینکه مردم در این شرایط برای اخذ رژیم سالم و علمی باید به کلینیک‌های معتبر مراجعه کنند، گفت: در کشور ما حدود 9 هزار نفر فارغ‌التحصیل رشته تغذیه وجود دارد و این تعداد متخصص از جایگاه مناسبی برخوردار هستند.

او ادامه داد: شاخص تعداد متخصصان تغذیه ایران در مقایسه با کشورهای حوزه خلیج فارس و حتی کشورهای توسعه یافته مناسب است و در حد کشورهای توسعه یافته است. با این تفاسیر در زمینه متخصصان تغذیه و رژیم درمانی در کشور کم و کاستی وجود ندارد.

مردم گول رژیم‌های ویترینی فضای مجازی را نخورند/ ارائه یک رژیم غذایی به همگان یعنی بازی با سلامت جامعه

سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در ادامه گفت: مردم ما باید برای هر کاری به متخصص مربوطه مراجعه و از این ویترین‌های جذاب در فضای مجازی پرهیز کنند.

او تصریح کرد: هم‌اکنون دنیا به سمت پزشکی شخص محور حرکت می‌کند. هر فردی باید بر اساس شرایط خاص خود برنامه تغذیه‌ای داشته باشد و حتی دارو دریافت کند. در این شرایط اینکه یک برنامه غذایی کپی شده و در اختیار چندین نفر قرار بگیرد با سلامت مردم در تضاد است.

//انتهای پیام: 4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فضای مجازی زهرا سلیمانی انجمن تغذیه ایران افراد غیر متخصص فضای مجازی برنامه غذایی ارائه رژیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی

سردار وحید مجید دراین‌باره گفت: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ و در راستای پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا  ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص  رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کردند. بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچگونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... را به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی؛ از کاربران خواست تا ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد