Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، جلال غفارزاده درباره قرص های مصرفی بیماری کرونا گفت: در حال حاضر قرص فاویپیراویر در کلیه داروخانه‌های بیمارستانی سطح استان جهت بیماران بستری و سرپایی و داروخانه‌های سرپایی دولتی تدبیر و بیمارستان طالقانی و امام خمینی (ره) موجود بوده و آمپول رمیدسیور نیز در کلیه داروخانه‌های بیمارستانی سطح استان جهت بیماران بستری موجود است و هر دو دارو درصورت نیاز با ثبت در سامانه TTAC قابل تحویل می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با توجه به فلوچارت هشتم درمان کووید-۱۹ داروی هیدورکسی کلروکین جهت درمان بیماران سرپایی به مقدار کافی در داروخانه‌های سطح استان موجود می باشد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی درباره سایر داروهای مصرفی برای درمان بیماران کووید ۱۹، افزود: مجوز توزیع داروهای کلترا و ریباورین و اوسلتامیویر برای داروخانه‌های سرپایی دولتی و سرپایی بیمارستانی و منتخب صادر شده و در صورت تجویز در اختیار این داروخانه‌ها قرار خواهد گرفت.

وی درباره داروی رسیژن نیز افزود: داروی اینترفرون بتا که با نام‌های رسیژن و زیفرون نیز شناخته می شود جهت درمان بیماران کووید ۱۹ در بخش بستری تجویز می‌شود و این دارو نیز در داروخانه‌های استان برای استفاده در بخش بستری موجود است ضمن اینکه مجوز توزیع توسیلیزومب هم در داروخانه‌های دولتی و بیمارستانی صادر شده با این حال مقدار تجویز این دارو ناچیر است.

غفارزاده شرط اصلی تحویل دارو را ثبت در سامانه TTAC عنوان کرد.

46

کد خبر 1473356

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: داروی کرونا استان آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۶۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف بیش از ۶۳ هزار عدد انواع داروهای خارجی در گمرک مرزی سرو در شهرستان ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی مرزبانی استان، سردار محمد احمدی با اعلام خبر کشف محموله داروهای قاچاق اظهار کرد: مرزبانان مستقر در گمرک مرزی سرو حین تفتیش و بازرسی خودروهای ورودی به کشور، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: مرزبانان در بازرسی دقیق آن از قسمت‌های مختلف اتوبوس، موفق شدند تعداد ۶۳ هزار و ۲۱۲ عدد انواع داروی خارجی، ۱۵۵ عدد آمپول، ۱۴۲ عدد قطره چشمی، ۱۹ عدد شربت خارجی، ۳۰ عدد اسپری بینی که جمعاً تعداد ۶۳ هزار و ۶۵۸ عدد دارو را بود، کشف کنند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی این محموله را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل به مراجع قضائی معرفی شد.

احمدی ادامه داد: قاچاق فرآورده‌های غذایی و دارویی علاوه بر صدمات جبران‌ناپذیر بر اقتصاد کشور، می‌تواند سلامت جامعه را به شدت تهدید کند، بنابراین مرزداران استان آذربایجان‌غربی با عزم جدی با هرگونه قاچاق کالا به صورت قاطع برخورد خواهند کرد.

کد خبر 749014

دیگر خبرها

  • تمامی بازماندگان از تحصیل آذربایجان‌غربی شناسایی شده‌اند
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید